Ga naar inhoud


Is de SOLO2 i.c.m. Canal Digitaal toekomst prof?


Jürgen
Ga naar oplossing Opgelost door bellejt,

Aanbevolen berichten

42 minuten geleden, Jürgen zei:

Waarom hij er OpenPli 8 heeft opgezet is mij ook onduidelijk, dit ook aan hem gevraagd maar nog geen antwoord ontvangen.

 

De laatste zin begrijp ik uiteraard ook en dat heb ik ook aan mijn buurman uitgelegd.

Mijn buurman wordt binnenkort 77 jaar en dan zit je niet op dit soort problemen te wachten en daarvan mijn voorstel aan hem het alles wat gemakkelijker te maken.

Dus daarvandaan het voorstel om een CI-module met ingebouwde Smartkaart of een geschikte CD ontvanger te bestellen.

Bij aankoop van een nieuwe CI-module moet de SOLO2 wel geschikt voor zijn.

 

Mijn buurman gaat vandaag CD telefonisch raadplegen om te bekijken wat hun opties zijn en wat de kosten bedragen.

 

heeft hij niet pli 8 genomen omdat versie 9 gebaseerd is op Python versie 3.

daar heb je dan minder plugins die werken

Link naar reactie
Delen op andere sites


10 minuten geleden, Tonskidutch zei:

….

Ik zou om dat probleem bij upgraden te voorkomen dus kiezen voor de USB flash

 

Dus jij bedoeld een volledig verse flash 9.0 i.p.v. een update van 8 naar 9, correct?

Zo ja, zijn er na de nieuwe flash nog problemen te verwachten zoals het ontbreken van een zenderlijst etc?

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minuten geleden, Tonskidutch zei:

@swa, misschien was daar een bewuste keuze van de vriend van Jürgen. Maar in 9.0 werkt het essentiële heel goed.

ik miste niets van oude fancy plugins

 

 

Er was zeker geen bewuste keuze want hij vertelde mij zo net desgevraagd dat hij via het OpenPli Menu simpelweg een update had uitgevoerd en dan werd automatisch versie 8 geüpload en geïnstalleerd.

Ik zou normaliter veronderstellen dat ook versie 9 werd aangeboden maar schijnbaar niet.

Ik heb hem nu geadviseerd om versie 9 te downloaden en opnieuw te flashen.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als hij een beetje geoefend is in het upgraden, dan kan dat ook goed komen, maar daar ligt dat addertje.

Opletten bij het herstellen uit de backup.

 

OpenPli download de nieuwe versie naar de hdd en start met OFGwrite een flash procedure waarna je instellingen kan overnemen of niet!!!

 

De zenderlijst moet je eigenlijk altijd even backuppen met pC of apple.

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, Jürgen zei:

Dus jij bedoeld een volledig verse flash 9.0 i.p.v. een update van 8 naar 9, correct?

Zo ja, zijn er na de nieuwe flash nog problemen te verwachten zoals het ontbreken van een zenderlijst etc?

 

 

4 minuten geleden, Jürgen zei:

Dus jij bedoeld een volledig verse flash 9.0 i.p.v. een update van 8 naar 9, correct?

Zo ja, zijn er na de nieuwe flash nog problemen te verwachten zoals het ontbreken van een zenderlijst etc?

 

na een niewe flash staat die er niet in maar is zo er in te zeten bij de server van pli bij settings neem je vb hans .

instellingen van je tuners ook nog te doen en eventuele plugins die je graag hebt dit is zo gefixt.

of een backup maken van je instellingen op een stick en die terug zetten maar daar zijn ik persoonlijk niet voor te vinden dan kan dat geen problemen geven

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk zelf even over de bekwaamheid en kundigheid van de beste man... Kan zijn dat hij dergelijke voorzorgsmaatregels en instellingen niet paraat heeft.

Of zelfs geen pC of apple heeft?

Dat lukt iedereen met oefening en/of met een juiste instructie natuurlijk wel maar zal iets tijd kosten om de procedure weer onder de knie te krijgen.

 

Een Jürgen die zelf ook flash instructies geschreven heeft voor het VTI image en de Vu+ modellen moet dat procedere correct kunnen overbrengen.

 

 

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Oplossing

als hij een nog werkende box heeft gewoon van deze een image backup maken en installeren op de slecht werkende.Kan niet makkelijker.

  • Like 1
  • Bedankt 1

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 uren geleden, Jürgen zei:

Hij heeft vorige week op een van de beide VU+ een OpenPli 8.0 uitgevoerd en dat leverde nogal wat problemen op maar uiteindelijk werkte de ge-upgrade ontvanger weer maar dan alleen met de Free-To-Air kanalen, schijnbaar wordt de kaart niet meer herkend.

 

goed gezien @bellejt

dat kan natuurlijk ook

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Maar er is op dit moment geen enkele aanleiding waarom zijn kaarten niet meer zouden werken, het probleem zit echt in de configuratie na update.

Meekijken met teamviewer gaat duidelijkheid geven!

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

volgens mij staat er wel een backup op de box en kan die hersteld worden

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat zal desbetreffende en Jürgen even moeten checken.

Het is niet evident dat de SOLO2 in het netwerk gezien wordt,  indien wel kun je de oscam config desgewenst aanpassen.

 

- IPadressen thuisnetwerk

- DNS + Gateway

- eventueel een extra tool installeren zoals DCC_E2 op de remote pC

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou niet gaan rommelen met backups van andere boxen, de kaart werkt standaard direct na het installeren van oscam, er zitten standaard configuraties in waarvan de readers aktief zijn zonder filters op CAID's.

Als je de blauwe knop indrukt kom je vanzelf bij de softcam instellingen en kan je van daaruit de softcam kiezen en eventueel herstarten.
Via oscamstatus kan je zien welke reader aktief is, van daaruit kan je eventueel ook reader uit/in-schakelen.

Pli Core Member

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even de laatste update…

Op mijn advies heft hij eerst even de laatste versie OpenPli 9 gedownload en geïnstalleerd zonder de optie ‘Backup terugzetten’ te gebruiken.

De configuratie met mij doorgelopen en die is schijnbaar succesvol beëindigd.

Daarna zenderlijst via het OpenPli gedownload en die scheen te kloppen.

Omdat echter alleen de ongecodeerde zenders beschikbaar waren gekeken of Oscam wel actief was.

Dit was niet het geval want er was geen softcam geïnstalleerd.

Hij had de keuze uit die 3 Oscam versies, 1 met alleen de naam Oscam, 1 met de toevoeging cak7 en een met de toevoeging EMU.

De eerst genoemde gedownload maar die werkte niet, dusdevraag welke moethij downloaden.

Ik was in de veronderstelling dat dit tijdens de nieuwe flash automatisch werd uitgevoerd.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De kaart zit toch nog wel op de juiste manier in de kaartlezer?

Kan zo maar zijn, dat de kaart bij het uit en insteken gedraaid is.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...