Ga naar inhoud


Is de SOLO2 i.c.m. Canal Digitaal toekomst prof?


Jürgen
Ga naar oplossing Opgelost door bellejt,

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)
1 uur terug, bellejt zei:

als hij een nog werkende box heeft gewoon van deze een image backup maken en installeren op de slecht werkende.Kan niet makkelijker.

Dit lijkt mij trouwens ook een prima oplossing.

De vraag is alleen, maakt het wat uit dat de nog goed functioneerde SOLO2 waar de image backup van gemaakt wordt een interne HDD heeft en de niet functionerende niet?

Verder wordt hetzelfde netwerk en de satelliet instellingen gebruikt.

Zijn er nog aandachtspunten?

 

Waar in het Menu vindt hij de optie om een Image backup te maken?

 

aangepast door Jürgen

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites


2 minuten geleden, ceesv zei:

De kaart zit toch nog wel op de juiste manier in de kaartlezer?

Kan zo maar zijn, dat de kaart bij het uit en insteken gedraaid is.

Dat zou mogelijk kunnen (moet het nog verifiëren) maar dan zou de Oscam SoftCare toch beschikbaar moeten zijn, toch?

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ja, de softcam zou je gewoon moeten kunnen starten zonder kaart.

Is het zeker dat de Canaldigitaal zenders wel ontvangen worden, is er beeld op het ongecodeerde Canaldigitaal info kanaal?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, er is beeld op de ongecodeerde zenders.

Wij zijn nu van plan op het voorstel van @bellejt overmorgen te nemen om een Image backup van de nog goed functionerende SOLO2 te maken en die op de niet werkende SOLO2 te plaatsen.

Dit lijkt mij voorlopig de meest makkelijke oplossing.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, dat zou ik ook doen als ik het direct op mijn eigen ontvanger zou moeten uitvoeren.

Mijn vroegere buurman is op dit gebied absoluut een digibeet, laat staan dat hij op de Windows verkenner de genoemde map moet opzoeken / kopiëren en dan weer naar de andere ontvanger terugzetten.

 

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Jürgen zei:

dat hij op de Windows verkenner de genoemde map moet opzoeken / kopiëren en dan weer naar de andere ontvanger terugzetten.

Maar ja dat is dus wel het simpelste met het spoileralert; dat doe je het best met DCC_E2 als programma wegens de compatibiliteit via telnet en ftp in plaats van de verkenner.

 

digibeet of niet, het zal wel op orde komen

ook de digibeet moet leren zweten 😁

 

 

 

 

In Assenza Di Te

Laura Pausini

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 minuten geleden, Tonskidutch zei:

Ik zou juist enkel de map etc/tuxbox/oscam.config effe pakken en in de nieuwe 9.0 eroverheen plakken.

Dat is veel eenvoudiger.

Het makkelijkste is gewoon oscam te installeren en verder hoef je niets te doen.

Ik snap al die goedbedoelde opmerkingen alleen maak je het er niet makkelijker op. 
Standaard, dus met een NIET bestaande map /etc/tuxbox/config/oscam/ wordt gewoon één of beide readers aktief en werken direct met een kaart.

Het oscam recipe met bijbehorende configs (van OpenPLi) komen van mijn hand en ik kan 100% garanderen dat dat werkt!

aangepast door Tech

Pli Core Member

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Trouwens, met de oscam.config ben je er niet, je moet de oscam.server hebben, daarin staan de readers gedefinieerd.

2 minuten geleden, Tonskidutch zei:

Oké maar hij schreef al dat de kaart met de oscam dan niet werkt.

 

Is er dan wel iets zichtbaar in de logging van oscam? Komt er een ATR voorbij, zit de kaart er wel op de correcte manier in?

Pli Core Member

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

via via vragen en antwoorden is gewoon lastig

ik schreef over de map oscam config niet het bestand oscam.config (dat moge duidelijk zijn, hoop ik 😉)

 

Ik weet niet wat die vriend allemaal doet en Jürgen moet navragen telefonisch

In Assenza Di Te

Laura Pausini

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
30 minuten geleden, Jürgen zei:

Ja, er is beeld op de ongecodeerde zenders.

Ik bedoelde de fta zenders op Astra 3, dat is het CD info kanaal.

 

Puur om uit te sluiten dat de Canaldigitaal zenders wel ontvangen worden.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het probleem is opgelost, de SOLO2 werkt weer en laat de gedecideerde zenders zien.

Voordat hij ging eten heeft hij de ontvanger aangezet en op NPO1 laten staan.

Na terugkomst bleken alle zenders het te doen dus de nieuwe installatie OpenPli was toch succesvol uitgevoerd.

 

Allen bedankt voor het meedenken en de gegeven adviezen.

Her was weer eens een genoegen om met elkaar actief te zijn maar ik ben toch blij dat ik geen SAT ontvanger meer in gebruik heb …😉

  • Like 1

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Jürgen zei:

Dit lijkt mij trouwens ook een prima oplossing.

De vraag is alleen, maakt het wat uit dat de nog goed functioneerde SOLO2 waar de image backup van gemaakt wordt een interne HDD heeft en de niet functionerende niet?

Verder wordt hetzelfde netwerk en de satelliet instellingen gebruikt.

Zijn er nog aandachtspunten?

 

Waar in het Menu vindt hij de optie om een Image backup te maken?

 

staat er bij plugins geen backupsuite anders deze installeren en usb stick formateren naar fat 32 en een nieuwe map inzetten en de naam backup geven .

stick erin backupsuite starten en de rest gewoon volgen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...