Ga naar inhoud


Opel Astra radio op slot


Sjattuh

Aanbevolen berichten

Mijn schoonmoeder rijdt hier in Noorwegen in een Opel Astra, 1.6 16v, uit 1999.

 

Ik heb op de een of andere manier de radio op slot gegooid.

 

Als ik hem nu aan wil zetten krijg ik in de display het woord 'safe' te zien.

 

Iemand een idee hoe dit te verhelpen?

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites


Spanning eraf geweest? Dat ding heeft een pincode. Moet in de handleiding staan.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Spanning eraf geweest? Dat ding heeft een pincode. Moet in de handleiding staan.

 

Ja mijn vader zei hetzelfde, maar ik kan niets vinden...

 

En het grappige is om het frontje (klein frontje) eraf te halen moet je op een knopje 'CODE' drukken en achter het frontje staat geschreven..

 

CODE..

 

Maar meer niet... en de handleiding heb ik 3x doorgespit inmiddels. :(

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Contact opnemen met de Opel garage die hebben een database met codes en bijbehorende kentekens.

Ze zullen vragen naar kenteken en nog een paar vragen om te zien of je de echte eigenaar bent.

Vroeger waren de kratten bier van hout en moest je zuipen om de kachel aan te houden

 

Waar de darmen vol van zijn loopt de anus van over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

https://www.google.fr/search?q=Delco+Electronics+CDR+500&ie=utf-8&oe=utf-8&rls=org.mozilla:nl:official&client=firefox-a&gws_rd=cr&ei=Cri9UoDMLeq40QWx6oGoDg

 

Ergens stond ook nog dit om de code definitief uit te schakelen.

 

"De OPEL apparatuur heeft een 4-cijferige veiligheidscode. Deze code bevindt zich in de doos van het toestel.
Zet het toestel aan terwijl u de AS toets ingerdrukt houdt. Wacht tot het CODE op het display verschijnt. Voer de code in door op de 1,2,3 en 4-toets te drukken. Bevestig de code door de AS toets ingedrukt te houden. Schakel het toestel uit en aan voer opnieuw de code in volgens de voorgaande instructie"

 

http://www.autoweek.nl/forum/read.php?17,4085534

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb iig gevonden hoe het moet.. maar heb het idee dat het boekje met de code weg is. Rij wel naar de garage.

 

Hoe:

 

Motor aan

Radio uit

Druk in en hou ingedrukt de knop AS

Hou de 'AS' knop vast terwijl je de radio aanzet

Laat AS los wanneer er in de display "10_____" versvhijnt

Geef code in

Bevestig met de knop AS

 

Edit: Ceesv was me voor... Thanks!

aangepast door Sjattuh

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De beschrijving die ik je gaf zou universeel zijn en de bestaande code wissen.

Je radio zou daarna zonder slot vrijgeschakeld zijn, nadeel is dat die niet meer beschermd is, maar dat is die voor de gemiddelde langvinger toch al niet.

\

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vaak moet je er bij de garage wel voor betalen.

Maar er zijn gewoon sites waar je die code gewoon gratis op kunt vragen, simpel even aanmelden en jezelf daar voorstellen en je kunt je code opvragen. (daarna wel even goed in je handleiding noteren ;) )

Ik heb dat toen ook voor mijn Renault gedaan, gewoon even zoeken op "autoradio code kwijt" oid. en je vindt er wel een paar.

Je moet dan wel de gegevens van je radio hebben als serie nr. ed. en bij mijn Renault moest ik daarvoor wel e.e.a gaan slopen omdat dat natuurlijk aan de bovenkant van de radio stond.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Precies mijn punt.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga jij als goud eerlijke dief daar diverse verschillende codes op vragen dan gaat dat echt niet lukken hoor.

Maar het is natuurlijk wel je reinste geldklopperij (ik kreeg toen prijzen door van 50 tot 150 euro) als je moet betalen om je radio weer aan de praat te krijgen omdat de spanning even weg is geweest.

Mijn lampje in de kofferbak was een paar dagen blijven branden tot de accu geheel leeg was vanwege een slecht deurcontact. 

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Mijn radio kijkt naar de code in de sleutel, omzetten in een andere auto werkt.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Code opvragen kost hier een 30 euro. Maar dan krijg je ook alle codes

 

Handleiding:

 

Op contact zetten

AS knopje ingedrukt houden en radio aanzetten

Ingedrukt houden tot de melding CODE in het display verschijnt

Code invoeren waarbij voorkeuze 1 t/m 4 gebruikt worden

Stel de code is 4567

voorkeuze 1 dan 4x indrukken 

voorkeuze 2 dan 5x indrukken

voorkeuze 3 dan 6x indrukken

voorkeuze 4 dan 7x indrukken

 

Na de invoer weer op AS drukken tot de piep.

aangepast door Mojo

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...