Ga naar inhoud


simpele verwarmingselement vreemd probleem


Matchless

Aanbevolen berichten

  • Moderator

Grote paniek want mijn  ochtend caffeine shot dmv een saeco espresso machine heeft de geest gegeven.

Hij gaf ontluchten aan maar door het losmaken van een leidinkje is er een beetje water in een verwarmings element gelopen.

 

Hierdoor slaat de aardlek uit.

Ik heb het element uitgebouwd en ik meet idd een weerstand van de aansluitpennen naar het huis.

 

 

Het is een hele doodnormale heater element maar ik meet met de zwarte meetpen aan huis en de rode een weerstand van 12,5 Mohm.

Deze waarde heb ik door een paar keer kort spanning op de heater te zetten al tot ~ ohm gekregen.

 

Maar nu het vreemde..

Draai ik de meetpennen om dan meet ik een waarde van -2,2 Mohm en deze waarde is zo goed als niet veranderd.

Dat element kan toch niet als condensator of diode  reageren?Het is toch een doodnormale ohmse belasting?

 

Wie weet wat dit kan zijn en hoe op te lossen zodat ik smorgens toch nog mijn shot caffeine krijg?

 

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Wat ik een beetje vreemd vind ,dat hij weer droog is dan niet weer normaal werkt

heb je ook foto van het element

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een negatieve weerstandswaarde??

Er zit wel eens een soort oververhittings beveiliging "dingetje" in, zou die niet helemaal fris meer kunnen zijn?

Deze worden normaal altijd in de stroomleiding naar het element opgenomen, maar misschien is hij bij jou ingebouwd in het element??

Normaal zien ze eruit als een soort metalen diode.

 

Ron.

aangepast door Ronsworld

It is my allegearre like folle as de ko skiet as de bolle...

ET9000, WaveFrontier 90, LT8700, Kathrein 120 cm Prime Focus draaibaar en nog wat speeltjes..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Een foto heb ik niet kunnen maken want ik heb dat element op hoop en goede zegen weer ingebouwd. 

 

Ik heb wel een foto op internet gevonden van dat deel.

 

Voor het inbouwen gaf hij zoals eerder gezegd aan de ene kant een oneindige weerstand en naar de andere kant een  - waarde .

Het tweede element wat aan de andere kant van die verwarmingsgroep zit gaf wel aan beide kanten ~ ohm.

beide elementen gemeten zonder andere onderdelen aangesloten.

 

De aardlek slaat nu niet meer uit maar ik krijg het apparaat niet uit de ontluchtings stand.

Op de traditionele manier (tijdje uit laten staan en dan warm water kiezen) komt er wel een straaltje water maar deze stopt na een kopje.

Normaal zou de ontluchting dan klaar moeten zijn.

 

In de programeerstand geeft de machine aan dat hij klaar is (na de "code fase" op 32 zetten) maar na het kiezen van warm water gaat hij weer naar ontluchten.

 

Machine is ontkalkt.

 

 

verwarming saeco.png

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...