Ga naar inhoud


Oscam versies / wat is er opgelost...... in welke build


MySat

Aanbevolen berichten

Even een korte uitleg van de situatie.

 

 

Mijn TNTSAT kaartje doet het even niet omdat er wat aangepast is. Jammer maar zo is het nu even. Daarnaast ben ik altijd geinteresseerd in nieuwe functionaliteit van Oscam. Na wat zoekwerk heb ik echter nog geen echt overzicht omdat 

er diverse overzichten zijn die vaak "technisch" van aard zijn zoals bijv http://www.streamboard.tv/oscam/timeline. of de up-to-date Oscam wiki met vervallen of nieuwe opties.

 

Niet erg, maar functioneel moeilijk leesbaar indien je op zoek bent naar het antwoord op de vraag "Kan oscam nu wel met TNTSAT kaart overweg? ". (Ik ben zeker niet opzoek naar een fork, dus graag alleen antwoord op mijn vraag als het kan)

 

Vandaar de vraag: Waar kunnen wij als gebruikers deze informatie vinden ? Zou fijn zijn, maar ik vind het nu al bijzonder dat dit project zo goed wordt ondersteund (top !).

Niks is geheim in deze wereld, ik weet alleen soms niet waar of van wie ik de juiste informatie kan krijgen


+++ 4 x VU solo SE /  T90 / 7 Quad LNB's / OpenPli / Latest Oscam / Raspberry / Strong SRT7404 (op de plank voor de jaarlijkse update ) +++

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

ik kijk altijd hier:

 

http://www.streamboard.tv/oscam/changeset/<VERSIENR>/trunk/README

 

bijvoorbeeld versie 9135:

 

http://www.streamboard.tv/oscam/changeset/9135/trunk/README

 

Is dat de info waar je op zoek naar bent?

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Twijfels over de bron zijn er absoluut niet, echter dit is wel erg technich en voor mij dus geen functionele uitleg. Nu moet ik per versie de originele tickets erbij halen in de hoop dat de ticket een functioneel issue weergeeft met bijv een provider erbij. Ik kan door dee omschrijving niet opmaken of dit nu een versie is wat mijn probleem oplost......

Niks is geheim in deze wereld, ik weet alleen soms niet waar of van wie ik de juiste informatie kan krijgen


+++ 4 x VU solo SE /  T90 / 7 Quad LNB's / OpenPli / Latest Oscam / Raspberry / Strong SRT7404 (op de plank voor de jaarlijkse update ) +++

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik merk is dat ze behoorlijk bezig zijn om de Webinterface een betere 'look and feel' te geven.

En als je het mij vraagt, kunnen ze wel een cursusje HTML/CSS gebruiken.

 

Het volgende observeer ik in Google Chromium(Linux)

Menu's aan de bovenkant waarvan de achtergrond van kleur verandert(r9353) ... jongens kom op nu .. zo 1994.

Geef dan liever de letters een vorm van highlight ... al iets meer 2005.

Of als je over een icon gaat(hover) er een donkere rand omheenkomt, maar tevens je hele tabel in vorm verandert.

Padding is killing ... don't let things grow!

 

Mijn kleine 2 cent.

 

Programeer zelf ook wel wat en het is niet altijd even eenvoudig aan een leek uit te leggen waar je nu in je applicatie een verbetering hebt aangebracht en wat voor impact dat heeft.

Het zit vaak klip en klaar tussen jouw oren als programmeur, maar dat over te brengen in begrijpelijke taal.

Tevens zul je de hele structuur van de applicatie moeten weten om in te zien waar wat gebeurd.

 

Dus dat ze nu alleen maar de wijzigingen laten zien, is voor een leek niet te begrijpen.

Maar hou er ook rekening mee dat als je altijd, zeker op de snelheid waarmee een nieuwe versie uitkomt, een uitgebreide uitleg erbij wilt voegen ... dat kost ook tijd.

Ik heb liever dat ze het product verbeteren en optimaliseren, dan veel tijd verdoen aan het 'tot op het bot uitleggen' wat er nu weer is veranderd.

 

Dat waren mijn totale 4 cent in deze.

VU+ Zero & VU+ Solo2 - VTi 11.x  Unstable Oscam 11xxxx  MacBook Pro Ubuntu 16.04LTS

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat ze nu niet bepaald om uw mening zitten te wachten en wat jij er nu van vind ,wees blij dat ze wat maken waar een ieder iets aan heeft en hoe ze het verpakken om het zo maar te zeggen dat is hun pakkie-an. Het enige wat ik eigenlijk graag zou willen is dat de oscam ipk files gemakkelijker te vinden zouden zijn en ook de nieuwste versie van de oscam je komt namelijk veel oud spul tegen en dat maakt het niet gemakkelijker . Maar hoe dan ook veel dank aan de makers en veel succes met de verdere updates van oscam.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...