Ga naar inhoud


Relaas & installatie perikelen van overstappen naar TV-vlaanderen


TechOne

Aanbevolen berichten

Ter info,

Ben nieuw bij Sat4all en ook nieuwe klant van TVV.

Ook totaal nieuw met satteliet tv enz.

Klant bij TVV geworden na verhuis nieuwe woning waar geen kabelaansluiting lag en moeite niet wenste te doen voor aanleg & aanvraag hiervan.

Dus gekozen voor TVV na uitleg en voorstelling van producten op hun website.

Daar begint dus al het gerommel door onjuiste of beter gezegd " niet genoeg benadrukken van broodnodige informatie" zodat iemand correct kan beslissen of hij wel een schotel zou nemen.

En ik denk persoonlijk dat er veel nieuwe klanten terug afhaken en het hele verhaal een grote teleurstelling zullen noemen.

Ik zal even mijn eigen verhaal doen en de punten vernoemen welke niet correct zijn volgens mij:

 

Heb All in one pakket gekozen omdat ik ook internet wenste.Voor huur gekozen omdat omruiling van defecte producten over heel de looptijd geld. Dus volgend stap was om zenderaanbod te kiezen,gekozen

voor Basic Light , duur 12 maanden. Nadien keuze voor HD recorder omdat we gewoon zijn om programmas op te nemen. Dus tot hiertoe geen probleem behalve dat: 

 

1: Eerste gedacht is dat internet ook over de schotel zou gaan. ( word nadien wel duidelijk dat dit niet zo is )

2: Geen notie genomen dat er 2 x 20m coax geleverd word ( mij niet afgevraagd waarom ?)

3: Bij bestelling All in one zou automatisch smartcard geregistreerd worden ( staat op website)

 

Bestelling afgerond alles was onmiddellijk leverbaar volgens website.

2 of 3 dagen nadien doos in bus met smartcard, en nu ?

Opengemaakt , uileg 3 maal gelezen hoe verder te gaan met install. na ontvangen volgende onderdelen.

Dus even wachten op volgende levering. Na 5 dagen nog niks ontvangen dus even bellen naar helpdesk. Daar zegt men mij dat ze aan het wachten waren totdat ik smartcard zou geregistreerd hebben. Hun attent opgemaakt dat dit volgens website automatisch gebeurt wanneer men online bestelt. Hoorden het blijkbaar donderen in Keulen, maar zouden dit zelf nu vlug registr.

Niettemin hebben we zitten wachten voor niets.Ok 3 dagen later schotel en ontvanger ontvangen.

Had ondertussen in tuin al een paal gebetoneerd dus dat zat wel goed. Dus handleiding nog eens nagelezen , schotel bevestigd en proberen uit te richten. Al geen kant signaal te ontvangen.

Aangezien ik drie kabels diende te verbinden met elkaar toch maar eerst alle kabels gecheckt of er wel signaal doorging.Dit was geen probleem, probleem lag bij tv wandcontactdoos. Nergens geen info tegengekomen dat dit niet mocht gebruikt worden.Ok zou nu wel lukken dacht ik , dus terug naar schotel om uit te richten. Uiteindelijk was dit binnen 30 minuten klaar , 8 blokken voor 19,2 en 8 voor 23,5  signaal 79% kwaliteit 100%.

Volgende stap zenderlijst inladen , maar blijkbaar eerst automatisch software upgrade.

Na deze stappen zou er moeten beeld zijn op één hd. Niks, geen beeld te zien wel op ketnet en sommige andere exotische zenders. Tja handleiding nog eens nagelezen ,volgens mij alles ok dus bellen naar helpdesk. Antwoord : schotel waarschijnlijk niet goed uitgericht. Onzin want signaal zeer goed.  opm van helpdesk : misschien verkeerde sat. Terug onzin want signaal heeft aan dat voor 19,2 zoveel en voor 23,5 zoveel is.

Dus geen oplossing van helpdesk.Wat nu gedaan ? Ok opnieuw faqs op website eens lezen. Per toeval op pagina gekomen waar uitleg over uitzenden in hd & mpeg4 staat.

Na verder lezen teweten  gekomen dat dit soort van compressering is en dat men bij gebruik laatste hd ontvanger en duo lnb klaar is hiervoor . Staat ook nog bij indien men toch nog problemen zou ondervinden men zich kon abonneren hierop. Dus op het werk via website smartcard nr. ingegeven.

S'avonds thuisgekomen , tv opgezet , afgestemd op één hd  et voila BEELD op één en andere hd zenders. Dit wist helpdesk mij ook niet te vertellen toen ik probleem vermelde , lag aan schotel etc.

Ok volgende stap nu ontvanger blijkbaar op punt staat is om programma op te nemen.Boekje erbij en

nu valt mij op dat er staat dat de 2 kabels dienen aangesloten te zijn om tegelijk tv en prog op te kunnen nemen. What the fuck ? Had sinds 12 jaar digirecorder van Telenet , en gewoon van 2 prog. op zelfde tijdstip op te nemen en bovendien tegelijkertijd naar een andere zender te kijken.

Blijkbaar staat dit ook op website nergens vermeld.

Wat er ook niet staat is dat men zonder tweede kabel NIKS kan opnemen.

Aangezien ik maar één aansluiting in living heb en er ook geen kabel kan bijtrekken, kan ik dus niet opnemen.

Oplossing volgens helpdesk zonder 2 kabels : geen.

Dus goedkoopste oplossing die ik kan toepassen om hetzelfde comfort van vroeger te hebben is aansluiting bij Telenet aan te vragen en kabel laten binnenbrengen.

 

Wat er ook niet duidelijk op website staat is dat men modem na 15 dagen opstuurt.

In mijn geval dus langer omdat dit blijkbaar na levering schotel en ontvanger gebeurt en deze

op hun beurt maar opgestuurt werden na registratie smartcard.

 

Oorspronkelijk alles online besteld op 11/01/2014, zijn nu 07/02/2014 en nog steeds geen modem &

internet.Wat zal deze installatie in petto hebben ?

 

Uiteindelijk met klantendienst kontakt genomen om beklag te maken. Blijkt nu ook dat huur materiaal

automatisch voor 24 maanden is en dit los staat van abonement "Basic Light" van 12 maanden.

Ook dit staat volgens mij nergens duidelijk vermeld.

En zo zijn er dan nog paar zaken over de prijzen die nadien nog bijkomend betaald dienen te worden.

Kern van heel het verhaal is dat ik, die nochthans zeer technisch aangelegd ben, zoveel problemen ondervonden  heb, ik mij niet kan indenken dat er dus veel nieuwe tevreden klanten zijn van TVV.

 

 

Voila , dit is mijn verhaal over mijn aanschaf van een schotelantenne en de installatie hiervan tot nu toe.

Graag lees ik wat andere meegemaakt hebben.

aangepast door TechOne
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 56
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Om Uw opname probleem op te lossen zijn er enkele mogelijkheden:

1.  Tweede kabel trekken.
2.  Een Coax kabel Quatrro aanschaffen (misschien bestaat er ook een Duo) en de bestaande kable door deze vervangen.
3.  Een stacker - desctacker aanschaffen.  Hiermee heb ik geen ervaring, Dus enige extra input is zeker gewenst vooraleer U tot deze aanschaf over gaat.  Zie hier: http://www.sat4all.com/forums/topic/290363-multiband-convertor-stack-destacker-een-kabel-voor-meerdere-tuners/page-2?do=findComment&comment=1905419

Willy

aangepast door Kabeltje87

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt Kabeltje87 voor bijkomende info,

 

Stacker/destacker werkt blijkbaar niet met M7 DSR8141 ( ergens op website tegengekomen die deze  verkopen, maar weet link niet meer ).

 

Dat er oplossingen zijn dat ga ik niet ontkennen maar de kern van de zaak is dat deze op

een of andere manier geld kosten en dat het uiteindelijke kostenplaatje dus veel hoger ligt dan gedacht, wat waarschijnlijk niet de bedoeling was en men bovendien zo gefrusteerd raakt door een incompetente  helpdesk, dat de meeste mensen zich uiteindelijk bedrogen voelen en de hele opzet

van schoteltv afbreekt wat eigenlijk jammer is voor deze mooie techniek.

 

 

Jan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is juist.  Het kost meer geld dan gedacht.  Omdat e.e.a. niet helemaal goed is voorgesteld.

Ik dacht een oplossing te kunnen aanreiken voor Uw probleem.

 

Willy

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

bij geen enkele van de sat aanbieders gaat internet via satelliet.Is veel te duur.Daar gebruiken ze de koperkabel van Belgacom voor.Als ik de installaties van de techniekers van de sat operatoren zie ben ik beschaamd in hun plaats.Gaten geboord in raamkozijnen,deurkozijnen uitgezaagd enzovoort.Enige oplossing is gewoon een abo nemen met een kaartje alleen.Een goed ontvanger kopen en zelf een degelijke schotel van minstens 80 cm installeren.Anders zal je veel niet moeten kijken in Belgie door de regenval.Installeer op je schotel meteen ook de 28.2 lnb met een switch.Heb je gratis alle engelsen er ook bij.Koop een VU+ aan met twin tuner en als je geen tweede kabel kan trekken de destakker.

PS : er bestaan ook wandcontact dozen voor sat hoor.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@bellejt

 

Heb allezins op paar dagen veel geleerd wat betreft satelieten , schotels , freqwenties , ontvangers etc.

Was volkomen leek op dit vlak. Dus dat is eigenlijk enige pluspunt van de zaak.

Zou nu uw raad wel opvolgen na wat ik meegemaakt heb. Ikzelf ben eigenlijk een analyst programmeur met brede kennis van netwerken , Linux , OpenBSD en werkzaam als netwerk engineer & admin.

Dus qua pc's enzo voldoende kennis , keek vroeger op pc via Hauppage kaart naar tv op mijn pc.

Zal waarschijnlijk in toekomst ook internet gebruiken via sat.

 

 

 

Maar nogmaals , de meeste mensen zullen dit waarschijnlijk niet als leerstof bekijken en terecht balen.

 

Grt.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, mij is een ding vlug duidelijk, je hebt de aanschaf en de installatie van satelliet tv & Internet slecht voorbereid, ik heb dat wel gedaan en was dus op de hoogte van alle gekende valstrikken van TVV, en heb ook daadwerkelijk een goede werkende installatie gekend.

Net zoals Telenet is CD/TVV een puur comercieel bedrijf met alle nare kantjes die erbij horen, het internet en Google is een ware goudmijn om dit vooraf allemaal uit te spitten.

 

De meeste (gemakzuchtige) mensen gaan voor de installatie van Kabel tv van Telenet, maar daar wordt ook veel gehuild achteraf, en de kreten ik wist het niet zijn niet van lucht.

En ze doen de kassa heel graag luid rinkelen, komen de meesten helaas pas later achter, en dan maar bellen naar de helpdesk, die alle moeite doet om je toch maar te laten afdokken voor iets wat niet nodig hebt.

 

Beide bovenvernoemde bedrijven zijn monopolisten in hun gebied, dat moet toch al wat vragen oproepen.

 

Zelf heb ik nog nooit contact opgenomen met deze lui, en dat blijft zo, en mijn ontvangst en opname mogelijkheden zijn zelfs stukken beter als wat zij aanbieden, dus zo kan het ook.

 

Verder nog veel plezier in de toekomst met je satelliet ervaring, en steek hier maar uitgebreid je licht op.

aangepast door Tripleboy

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je had je beter eerst eens goed ingelezen en dan de apparatuur aangeschaft ik heb dit ook zo gedaan , ok , het kost wel wat maar je krijgt ook heel wat . Heb ervoor 12 jaar bij telenetniet gezeten , waanzinnig veel betaald aan abonnement geld , Brakke digicorders en een internet product dat wel snel is , maar nog steeds gelimiteerd is , zelfs nog erger dan vroeger ( nu bepalen zij de uren dat je veel kunt verbruiken ) . 

De helpdesk , tja , dit is bij iedere provider hetzelfde , het zijn niet meer dan callcenters , waar mensen zitten die er ook niks van kennen en standaard antwoorden aflezen van een papiertje . Heb bij telenet ook veel uren aan de telefoon gehangen zonder een to the point antwoord te krijgen bij problemen .

 

Internet loopt natuurlijk via het koperpaar van BGC , TVV biedt een product aan van EDPnet , volgens mij een van de beste providers in belgie wat vdsl2 aangaat , bij hun zelf kun je nu al tot 10 MBIT upload krijgen !  . En wat de modem aangaat bied TVV zelfs een top product aan ( fritzbox ) .

Ik weet niet of bij u het koperpaar van BGC ligt in de woning . http://lijntest.be , hier kun je alvast kijken wat de snelheden zijn op jouw adres , en of je aansluitbaar bent op VDSL2 .

Internet via sateliet , ik zou het niet doen , duur en zeer veel lag door de grote afstand .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om Uw opname probleem op te lossen zijn er enkele mogelijkheden:

 

1.  Tweede kabel trekken.

2.  Een Coax kabel Quatrro aanschaffen (misschien bestaat er ook een Duo) en de bestaande kable door deze vervangen.

3.  Een stacker - desctacker aanschaffen.  Hiermee heb ik geen ervaring, Dus enige extra input is zeker gewenst vooraleer U tot deze aanschaf over gaat.  Zie hier: http://www.sat4all.com/forums/topic/290363-multiband-convertor-stack-destacker-een-kabel-voor-meerdere-tuners/page-2?do=findComment&comment=1905419

 

Willy

Ik ben er een tijdje uit, maar kan er niet gewoon doorgelust worden aan de ontvanger ? Dan kan je tenminste toch de zenders opnemen die op dezelfde transponder staan als de zender waar je naar kijkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Stacker/destacker zou gewoon moeten werken.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok , inderdaad misschien niet genoeg mijn huiswerk gedaan en spreekwoord "bezint eer ge begint" is nog altijd een goede om te onthouden.

 

Bedankt iedereen voor de aangeboden oplossingen.

Ondertussen eens verder getest om te zien wat met één kabel eigenlijk mogelijk is: niks anders dan tv kijken dus.

Er diend dus inderdaad op elke sat ingang een signaal binnen te komen.

Ik denk ook dat de tuners specifiek geprogrammeerd zijn om ieder hun eigen ding te doen. ttz ingang 1

verwerken van signaal en naar scart uitgang sturen , en ingang 2 specifiek opslag & manipulatie naar harddisk.

Opnemen van zender waar men naar kijkt met kabel op sat input 1 werkt niet, dus zelfde zender & freq. speelt geen rol.

Sat splitter , volgens info op internet ook niet omdat twee verschillende zenders niet verwerkt kunnen worden door continue schakelen van LNB en door verschil in polarisatie ( hor , vert )

Stacker / destacker is te koop voor 129 eur. ( nieuw ).

 

Tweede kabel laten trekken door electricien ( prijs ? )  zelf doen is niet van toepassing en eerlijk gezegd

geen goesting voor :)

 

Er zijn dus effectief meerdere oplossingen mogelijk maar die hebben allemaal een prijskaartje waar dus

geen rekening mee gehouden is, en dit komt voornamelijk door géén voldoende informatie te verstrekken op website.

Vraag is of dit als misleidende reclame kan aanzien worden ?

Er kan toch bijkomende info getoond worden als men de ontvanger kiest ? zoiets als een popup scherm

die uitdrukkelijk verwittigd dat er 2 kabels aangesloten dienen te worden ?

Waarom gebeurt er wel een uitgebreide test om te zien of men wel internet kan gebruiken ?

 

Daar is waar het hierover gaat , niet dat ik mijn huiswerk niet gemaakt zou hebben , dat zou eigenlijk overbodig moeten zijn en ik denk ook niet dat Jan Modaal voldoende geinteresseerd is van hoe dit allemaal eigenlijk werkt.

 

Ik voor mijzelf wilde een schotelantenne om onafhankelijk van een provider te zijn maar ik wilde daarvoor ook maar een bepaalde som uitgeven. Het bedrag dat mij toen overhaald heeft was het bedrag dat ik maandelijks zou moeten betalen. De keuze om te huren is om niet moeten te investeren in de hardware, en indien problemen daarmee , deze gewoon te kunnen omruilen.

 

Wat in mijn geval nu de goedkoopste oplossing is om mijn vrouw tevreden te stellen is:

Een nieuwe kabelaansluiting bij Telenet aangevraagd tesamen met digitale tv + digirecorder.

Kostprijs : éénmalig 80 eur. (activatie + aansluiting kabel)   maandabonnement 23.70 eur.  Dropkabel heb ik nog liggen.

 

En binnen een jaar opzeg van ( Basic Light ) bij TVV.

 

Wat betreft internet via sat, wat deze site aanbied met lichtste optie vind ik toch aanvaardbare prijs:

 

http://***geen-reclame***.eu/index.php/satelliet-internet-europa/consumenten-internet

 

graag reactie hierover.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

afgezien van het feit dat TVV soms wel wat te "licht" over de hardware specificaties gaat voor satellietontvangst, toch enkele opmerkingen :

- als je bij TVV een volledige installatie koopt/huurt dan wordt die dan toch door een erkend installateur geplaatst ? Als leek zelf een installatie plaatsen is totaal af te raden want elkeen die zegt dat dit simpel is die heeft ze niet alle 5

- je hebt een ontvanger met 2 tuners, prima, kan je kijken en opnemen

- kijken & opnemen van dezelfde zender lukt altijd met één tuner

- kijken & opnemen lukt ook met 2 zenders indien deze zich op dezelfde frekwentie bevinden (de "satelliettransponder") - bvb één HD en Canvas HD zitten op dezelfde transponder, idem voor 2be/Canvas(SD)/één(SD)/op12/vier/vijf/vtm(SD) : die zitten allemaal op astra1 frekwentie 12721.

- om te kijken & op te nemen naar zenders die niet op dezelfde transponder zitten heb je een 2e tuner nodig, en die 2e tuner moet dus een "eigen" signaal krijgen. Normaal gezien trek je een 2e kabel van de LNB (met 2 uitgangen) naar de 2e tuner. Als dat echter niet mogelijk is dan zijn er nog alternatieven :

- je kan tuner 1 "doorlussen" naar tuner 2. hiervoor moet je tuner 1 voorzien zijn van een uitgang, die je verbind met de ingang van tuner 2. Sommige ontvangers kunnen ook "intern" doorlussen, dit moet je dan in de tunersetup aanduiden. Nadeel van deze methode is dat tuner2 altijd op dezelfde satelliet staat als tuner1, en maar 25% van de transponders van die satelliet kan onvangen (transponders zijn opgedeeld in 4 kwadranten : Low/Vert Low/Hor High/Vert High/Hor - een LNB stemt steeds op één kwadrant af, en het is dit kwadarnt wat nu ook voor tuner 2 beschikbaar komt). Dus kijken naar VTM HD en opnemen van VIER is niet mogelijk, want VTM HD zit op astra3 en VIER op astra 1, 2 verschillende satellieten dus. Maar kijken naar VTM HD en opnemen van één HD kan wel.

- iets kostelijker is een stacker/de-stacker gebruiken. Deze "verplaatst" het signaal naar een ander frekwentiebereik (stack) en zet verderop dat signaal terug naar zijn normale frekwentie (de-stack) zodat tussen de stacker en de de-stacker er signalen van 2 LNB kunnen doorgestuurd worden. De tuner weet van niks, die ontvangt gewoon zijn signaal, zonder dat deze weet dat het gestacked geweest is. Hiermee kun je dus 2 LNB's via één kabel aansturen. Zoals gezegd iets kostelijker, maar je hebt wél 2 volledig functionele tuners ter beschikking

- ook nog even vermelden dat een satellietkabel GEEN gewone coax is : het is een aangepaste kabel met aangepaste connectoren en schakeldozen - je kan dus niet zomaar een sat-kabel aansluiten op een COAX doos.

tv kijken via satelliet heeft veel voordelen, maar ook ergernissen. Je krijgt een lawine van tv- en radio-zenders over je heen, vele die je nooit gaat gebruiken, en ook vele die je niet kàn gebruiken omdat je er geen abonnement voor hebt. Het merk en type van ontvanger kan ook een bron van euforie of ergernissen zijn, de ene zweert bij een simpele CD/TVV ontvanger, een andere wil enkel een unix ontvanger met alle toeters en bellen hoewel aan deze laatste meer werk is, maar bon, ieder moet voor zichzelf uitmaken hoe moeilijk of hoe gemakkelijk hij het hemzelf wenst te maken. Als beginneling zou ik eerst zorgen voor een degelijk afgestelde schotel en een eenvoudige ontvanger, als je zin hebt naar meer dan kan je je installatie steeds verder uitbreiden. Zit je op de centen, begin er dan niet aan, want als het nu één ding niet is, dan is het : goedkoop.

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...