Ga naar inhoud


Editie 19 - D-cube R2 XBMC satellietontvanger (work in progress...)


Michel

Aanbevolen berichten

Er zou op zeer korte termijn een nieuwe image uitkomen die de afspeelproblemen hopelijk oplost. Dan is hij zeker 'slaapkamergeschikt'.

Ik heb deze ontvanger ook aangeschaft als vervanging voor mijn defecte Vu duo+ en inderdaad nu naar 2 dagen van herstarten en downloaden is de ontvanger inderdaad naar de slaapkamer verhuisd waar die ligt te wachten op nieuwere software.

Ik had gehoopt dat het XBMC gedeelte het wat beter had gedaan de box liep dusdanig zo vaak vast dat het niet meer leuk om verder te gaan met het installeren van de plugins en add-ons.Wat me opviel was dat iedere keer dat ik de box moest herstarten het beginscherm en instellingen weer terug kwam dus de taal tuner configuratie enz..gelukkig waren wel alle instellingen behouden voor de XBMC.

 

De meeste films lopen met het geluid niet synchroon viel mij ook op...de ondertiteling kreeg ik er ook nog niet bij....pauzeren en verder / terug spoelen werkt ook niet(bij mij crashte de box iedere keer)

 

Nee voor mij een te grote ergernis om nu de ontvanger te gaan gebruiken ik houdt even goed in de gaten wanneer er een software update beschikbaar komt en dan gaan we maar weer verder.tot die tijd nog maar even ouderwets de films blijven downloaden op mijn Synologic NAS.

 

Gr.de Buurvrouw

Gigablue Quad Plus - Gigablue X1 - Gigablue IPbox - Mutant HD51 4K - MiniX NEO X7

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Beheerder

En dan kom je op sat4all onder een andere naam dit verhaal met ons delen?

 

Jouw ervaringen kan ik grotendeels niet bevestigen. Bij mij werkt de box aanmerkelijk minder slecht dan deze kennelijk bij jouw werkt.

 

Gebruik je wel de laatste versie?

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welke laatste versie bedoel jij Michel?Je kunt toch maar uit 2 images kiezen in het start menu?

 

Ik gebruik de image van 22-02-2014 een andere / nieuwere staat er niet?

 

Zoveel vraag ik eigenlijk niet van het XBMC gedeelte ik installeer alleen Mashup en Fusion

 

Verder is het ergens mogelijk om de hardeschijf te kunnen formatteren of inhoud te verwijderen?

 

Gr. de Buurvrouw

Gigablue Quad Plus - Gigablue X1 - Gigablue IPbox - Mutant HD51 4K - MiniX NEO X7

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Die 22-02-2014 is voor zover ik weet inderdaad de laatste. De meeste problemen die jij ondervind kan ik echter niet onderschrijven.

 

Ik draai zonder harde schijf, maar mount een NAS en ik draai de door jou genoemde plugins niet.

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De 1Film plugin van Fusion loopt inderdaad heel slecht, maar ik weet niet hoe goed dit normaal op andere XBMC boxen zou gaan. Er staat hier natuurlijk ook een hoop illegale content op, die je van dito dubieuze upload centers gaat afhalen, en of die allemaal voldoende capaciteit hebben om streaming films te kunnen kijken, ik betwijfel het ten zeerste.

 

Maar we wachten met smart op de volgende update, die in elk geval de 1080p bug zou hebben opgelost, daarmee misschien ook de streaming diensten beter gaan lopen.

 

M_Z

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
  • Beheerder

We zijn inmiddels precies 2 weken verder dan de beoogde release van de belangrijke update, maar die is er nog niet.

 

Ik kan dus helaas nog niet ontkennen of bevestigen dat de problemen die ik ervoer opgelost zijn.

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als dit de snelheid is waar update`s mee verschijnen datis dan niet zo  best dan sla ik deze ontvanger wel over!!!

Geen of wel goede support is bepalend voor een ontvanger !!!

 

Ligt eraan wat de update is :)

De nieuwe update loopt nu gelijk met de laatste ontwikkelingen van XBMC.

Hiervoor waren veel aanpassingen nodig.

 

Dit betekend dat de volgende update zeer waarschijnlijk al draait op XBMC 14.0

Mut@nt HD51 4K twin DVB-C with Ziggo CIplus

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ligt eraan wat de update is :)

De nieuwe update loopt nu gelijk met de laatste ontwikkelingen van XBMC.

Hiervoor waren veel aanpassingen nodig.

 

Dit betekend dat de volgende update zeer waarschijnlijk al draait op XBMC 14.0

 

 

Nou dat is fijn om te horen maar momenteel zitten ze nu net pas op XBMC Release: 13.0 “Gotham"(Beta2) dus ik hoop dat die 14.0 een typo fout was ;-)

Want tussen Frodo 12.0 en de release Gotham 13.0 zat bijna een jaar ;-)

 

Vriendelijke groet,

 

De Buurvrouw

Gigablue Quad Plus - Gigablue X1 - Gigablue IPbox - Mutant HD51 4K - MiniX NEO X7

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou dat is fijn om te horen maar momenteel zitten ze nu net pas op XBMC Release: 13.0 “Gotham"(Beta2) dus ik hoop dat die 14.0 een typo fout was ;-)

Want tussen Frodo 12.0 en de release Gotham 13.0 zat bijna een jaar ;-)

 

Vriendelijke groet,

 

De Buurvrouw

 

 

XBMC ontwikkeling staat al op 14.0 maar ze hebben als laatste stabiel stand 13.2 uitgebracht.

 

 

 

Mut@nt HD51 4K twin DVB-C with Ziggo CIplus

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Is er dan inmiddels een versie die die 1080P problemen oplost en een nieuwere XBMC gebruikt dan 12.0?

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

XBMC ontwikkeling staat al op 14.0 maar ze hebben als laatste stabiel stand 13.2 uitgebracht.

Die 13.2 is een beta en d'r zal geheid ook nog een 13.3 beta uitkomen voordat de final uitkomt.

D'r is al enkele maanden een featurestop, dus bij de final van 13 zitten er geen nieuwe features in ten opzichte van bijv. de 13.2 beta.

 

Dat de ontwikkeling al op 14 staat geld dan ook enkel voor nieuwe features, de final van 13 moet nog komen.

You cannot ignore that member

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is er dan inmiddels een versie die die 1080P problemen oplost en een nieuwere XBMC gebruikt dan 12.0?

Op welk platform?

Voor zover ik weet zijn de 1080p problemen platform afhankelijk, android....

 

Wat mij betreft hét nadeel van deze sat reciever is dat ie closed source is.

Voor de minix neo7 heb je dan tenminste nog specifieke 1080p firmware mods.

You cannot ignore that member

Link naar reactie
Delen op andere sites

De eerste grote E2BMC update gaat zeer binnenkort uitkomen wordt beloofd (binnen 1 week ?)

 

Dit is de changelog ongeveer:

 

Update E2BMC - XBMC to 14.0
Update E2BMC - E2 to latest version
Reduce CPU Usage
Fix 1080p playback
Fix 1080p Live TV
Add Timeline EPG
Fix save of changed STBMENU settings
Small GUI adjustments
Add PICS, MOVIE, MUSIC and EPG button

 

M_Z

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...