Ga naar inhoud


Editie 19 - D-cube R2 XBMC satellietontvanger (work in progress...)


Michel

Aanbevolen berichten

Ja idd, ik moet eerlijk zijn en toegeven dat mijn xtrend 4000 ook gewoon goed media speelt maar ook hier het probleem dat fullhd content hapert. Mijn tv doet dit overigens supergoed, ook 3d content dus op korte termijn niet zo'n probleem, deze heeft ook gewoon een dbs-2 maar helaas geen cs. Maar mocht er een apparaat uitkomen die alles net zo goed doet dan ben ik zeker voor.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Beheerder

De tuner is niet verwisselbaar, maar kan theoretisch (lastig) verwisselt worden.

 

Die tuner past dan in ieder geval niet zonder aanpassingen in het achterpaneel en de tuner is (nog) niet te koop en men weet ook nog niet of men die wil aanbieden.

 

Het lijkt mij in ieder geval niet iets dat iedere consument zomaar even zelf kan.

 

De enige werkbare optie lijk mij dat de fabrikant af fabriek een exemplaar gaat leveren als combo of twin-DVB-C.

 

1tuner.png 1tuner_1los.png

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor dit geld is het volgens mij nog steeds een zeer leuke ontvanger. Een TWIN-tuner met goed werkende PLI/Enigma2 image en als extra, een hobby project E2BMC image voor 199 euro. En zeker met de volgende image update gaat deze ontvanger veel interessanter zijn dan bijvoorbeeld een Xtrend ET4000. Deze ontvangers kosten ongeveer hetzelfde, maar bij de Xtrend heb je dan maar 1 tuner, geen display, geen CI slot en geen XBMC mogelijkheden.

 

M_Z

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor dat geld is het idd een leuke receiver maar waarom vergelijk je hem met een xtrend et4000, voor dat geld kun je hem beter vergelijken met een duurdere xtrend receiver. Misschien een sidenote, xbmc is misschien (nog) niet werkend op de xtrend echter zijn de plugins wel te gebruiken, voor mij is dat voldoende als je denkt aan bijvoorbeeld icefilms etc.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Voor dit geld is het volgens mij nog steeds een zeer leuke ontvanger. Een TWIN-tuner met goed werkende PLI/Enigma2 image en als extra, een hobby project E2BMC image voor 199 euro.

 

Als enigma2 receiver zie ik geen concurrerende positie. Er zijn voldoende alternatieven op basis van de perfect ondersteunde Broadcom chipset die minimaal even goed of beter werken en waarvoor o.a. een OpenPli Image beschikbaar is.

 

Ik hoop dan ook dat de fabrikant inziet dat hij al zijn kaarten op e2bmc moet zetten. Dat is wat mij betreft een verbluffend interessant project dat simpelweg verder uitgewerkt moet worden.

 

Ik zal dit weekend ook eens testen met de OpenATV enigma2 image.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

XBMC moet het hebben van zijn mediaspelerkwaliteiten. Voor TV kijken zet Enigma2 gewoon hoge standaarden neer, die erg lastig zijn te overtreffen. Wat ik wel vind is dat Enigma2-ontvangers serieuze stappen hebben gemaakt op het mediaspelerfront. Als je kijkt naar wat een Vu+ Duo was toen hij uitkwam en wat 'ie er nu mee kan, dan is er een wereld van verschil: Codecs toegevoegd (bijv. mkv), het is stukken stabieler, meer mediacontainers (ogm-ondersteuning, heb ik zelf handje in gehad), verbeteringen in ondertiteling en ga maar verder. Persoonlijk heb ik totaal geen behoefte aan een losse mediaspeler: De Duo is gewoon prima adequaat.

 

Wat nog wel eens interessant vraagje is, is of dit apparaat als hij Enigma2 draait mediabestanden op dezelfde manier afhandelt als bij E2BMC. Ik kan me voorstellen dat bij E2BMC het apparaat terugvalt op softwaredecoding (met hardwareacceleratie), terwijl Enigma2, omdat het nu eenmaal zo geprogrammeerd is, de DVB-API gebruikt om het bestand af te spelen.

 

In dat geval zou het zo maar kunnen zijn dat een 1080p-video voor Enigma2 wel vloeiend op dit apparaat wordt afgespeeld, terwijl E2BMC het niet kan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn XBMC in combinatie met de NAS haalt automatisch de door mij gewenste tv series binnen (Sickbeard). Die kan ik weliswaar met de VU+Duo wel afspelen maar die kan er geen Nederlandse ondertitels bij "scrapen" en dat is zeer gewenst, om nog maar te zwijgen over de onmetelijke content op de diverse video addons, wat dat betreft hoef ik eigenlijk niet eens te downloaden, alles is ook te streamen. Tot slot is fan art en dergelijke ook erg fraai.

 

Deze review ontvanger vergelijken met een ontvanger zonder XBMC heeft mijns inziens geen enkele zin. Er zijn al talloze E2 sat ontvangers.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de D-Cube R2 reeds thuis en inderdaad, het is nog geen perfecte ontvanger, maar al bij al een zeer goede poging.

Als de software nu nog wat wordt geoptimaliseerd zodat 1080p vlekkeloos afspeelt, dan komt deze zeker op mijn slaapkamer.
De Duo2 zal hij nog niet verdringen uit mn living, maar al bij al een goede box voor een zeer leuke prijs.

Ik heb de PrismCube ook, maar die heeft mijns inziens nog wat meer werk om een degelijke ontvanger te worden, dan nog liever de (goedkopere) D-Cube.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Er zou op zeer korte termijn een nieuwe image uitkomen die de afspeelproblemen hopelijk oplost. Dan is hij zeker 'slaapkamergeschikt'.

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...