Ga naar inhoud


Probleem met schotel africhten


wolsos

Aanbevolen berichten


je diseqc instellingen in je vu duo staan niet goed volgens mij

 

zet hem eens op

 

astra 1 op a

astra 3 op b

astra 2 op c

aangepast door blackeyes

vu duo//vuduo2//mutant hd51 4k // 65 inch lg4k

2 keer gibertini 100 // t90 // triax 88

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Digiview & blackeyes,

 

dank voor jullie aangeboden hulp.

Het lijstje van die diseqc had ik al eerder op sat4all tegen gekomen maar ik snapte er eerst niks van. Ben dan terug naar de instellingen gaan kijken en heb de tuners dan zo gezet dat ik de invulling van die poorten A,B,C en D te zien kreeg en niet enkel A & B. Ik heb dan zoals aangegeven de Astra's er zo op ingesteld. Ik was er altijd van uitgegaan dat ik wel degelijk tuner A en B apart moest instellen met satellieten doch dan kreeg ik per tuner enkel poort A en B en niet C & D. Ik heb nochtans volgens de decoder-website ( via het intern IP-adres van mijn decoder) een tuner A en B in gebruik! Vandaar het misverstand. Ik ben achteraan op het toestel gaan kijken en daar zit maar één tuner (dubbele...met 2 F-connectoren) op plaats A, geen op plaats voor tuner B.... Maar nu heb ik inderdaad BBC HD wel. 

 

Ik heb nog wel één opmerking/vraagje: Gezien ik maar 2 kabels heb die van de Triple LND Quad komen (muurbuizen zijn te dun om 4 coaxkabels binnen te brengen...), heb ik een nu een probleem wanneer ik kijk naar bijvoorbeeld BBC en een programma bijvoorbeeld VRT wil opnemen. Hij zegt nu dat er geen tuner meer vrij is. Dat zou natuurlijk kunnen kloppen in sommige gevallen gezien ik geen tuner in slot Tuner B (achterop het toestel) steken ben. Kan ik die twee coaxkabels beide ontdubbelen en dan eventueel met een tweede tunermodule bij te kopen ook hiermee de twee F-connectoren van deze tunermodule bij aansluiten of werkt dat niet? Of moet ik toch de 4 F-connectoren van de LNB gebruiken?

 

(zoals jullie al weg zullen doorhebben ben ik maar leek in die satellietwereld maar heb begint me wel te boeien met vallen en opstaan...)

 

Reeds dank voor jullie hulp en groeten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...