Ga naar inhoud


Plots geen signaal op aantal transponders


boudeman

Aanbevolen berichten

Plots heb ik geen signaal meer op een zevental transponders (19,2). Op andere transponders 19,2 nog wel.

 

Ik heb twin-LNB's (Alf) en dan aparte disecq switches, bekabeling en satelietontvangers.

 

- satelietontvanger, bekabeling of disecq switch defect? Ik denk het niet, want het probleem doet zich in beide circuits en met beide satelietontvangers voor.

 

- schotel verkeerd? Ik denk het niet want ontvangst op 23.5 en 28.2 (andere LNB's) probleemloos

 

- overzetten e.e.a. naar nieuwe sateliet (1N)?

 

- Twin-LNB 19,2 defect? Misschien, maar dan beide secties tegelijk?

 

- nieuwe zenderscan leverde ook niets op

 

Suggesties welkom.

Link naar reactie
Delen op andere sites


In een twin komt het signaal van dezelfde antenne , die zitten er niet dubbel in , dus defect kan wel .

Even melden welke TP's het niet doen , brengt misschien meer duidelijkheid .

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

In een twin komt het signaal van dezelfde antenne , die zitten er niet dubbel in , dus defect kan wel .

Even melden welke TP's het niet doen , brengt misschien meer duidelijkheid .

 

Inmiddels zijn nog enkele transponders met onvoldoende signaal bijgekomen (het regent nu behoorlijk).

 

Een transponder is nog steeds krachtig: 12480V

Van bijna alle transponders is de sterkte wat lager geworden.

Geen ontvangst bij:

10891H; 11053H; 11303H; 11362H; 11509V; 11538V; 11582H; 11597V; 12722H.

 

Vooralsnog ga ik ervan uit dat het probleem bij de LNB 19.2 ligt; ik zal een nieuwe bestellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist nieuwe LNB geplaatst, maar probleem is niet veranderd. Ik vermoed nu dat in de kijkrichting van 19.2 wat bomen vervelend doen (het groeiseizoen is begonnen). Ik denk na over een lange-termijn oplossing.

Misschien toch nog vraag: zou kiezen van een andere schotel nog veel signaalwinst kunnen opleveren? Ik heb nu een 8 jaar oude Visiosat schotel ca 75 cm breed en ca 65 cm hoog, voorzien van 3 redelijk nieuwe Alps LNB's.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als er een boom in de weg staat, dan helpt een grotere schotel er ook niet aan. Of die boom inderdaad in de weg staat, kun je met je mobile telefoon bekijken. Om te kijken hoe dat gaat, bekijk het filmpje rechts boven op deze site: http://www.dishpointer.com/
Je moet dan wel vlak bij de schotel gaan staan.
Om de positie van de satellieten te bekijken, bestaan ook gratis apps. Zoek maar even op Google.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Raadsel.

Vorige week miste ik voor het eerst diverse transponders op 19.2

Gezien ook de discussie besloot ik een nieuwe LNB te bestellen.

Vandaag gemonteerd, en eerste conclusie (zie boven): geen effect en probleem niet opgelost (voor beide secties op de twin).

Nu is de conclusie na een of meer uren wachttijd: transponders zijn er allemaal weer (voor beide secties).

Intussen is er geen boom omgewaaid o.i.d.

Ik kan dit alleen begrijpen als een nieuwe LNB enige tijd nodig heeft om te kunnen presteren (formering elco o.i.d.?), maar daarvan heb ik nog nooit gehoord.

Enerzijds lijkt het probleem nu opgelost, anderzijds blijf ik met vraagtekens zitten.

In ieder geval bedankt voor alle respons.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat het probleem niet spontaan verdwijnt. Het is er nog steeds, en zal dus terugkeren 

Pas na opsporing van het euvel heb je zekerheid. 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 maanden later...

Ik heb precies hetzelfde sinds vorige week problemen op 28.2..

Krijg het signal niet hoger als 5.5 DB op mijn 78 cm Triax met multihouder.

De andere satellieten geven rond de 12 a 13DB

 

Vooral BT Sport HD is net een jojo. TP 11603v 29500  gaat van 5.5 naar 0.0 en terug..en vaak blijft signal op 0.0DB staan.

 

Heb al getest met een geleende (met dank aan mijn leverancier) nieuwe kabel rechtreeks op de LNB en DM800HD SE maar krijg dezelfde waardes ook met een nieuwe geleende CanalDigitaal Inverto Triple LNB QUAD.

 

 

Ga vanavond met de APP testen of nu ineens de bomen de boosdoener zijn..zie foto.

 

 

 

 

post-31911-0-88958800-1407485751_thumb.jpg

aangepast door SaTJuNK

VU Duo4K SE 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Kettingzaag?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...