Ga naar inhoud


Camera kopen op een_of_andere_veiling_site


Psychosammie

Aanbevolen berichten

Ik zag dat mijn 10 jaar oude Casio camera een paar defecte pixels heeft. Kan gebeuren natuurlijk.

 

Dus nu heb ik mijn oog laten vallen op de Samsung WB800F camera. Laagste prijs die ik kan vinden is 179 euro maar dan niet op voorraad. De meeste winkels hebben hem voor 199 euro.

 

Daarom voor het eerst van mijn leven eens op ***geen-reclame*** gekeken. Kom ik direct bij Duitse leveranciers die hem leveren voor 149 euro. Dat klinkt bijna te mooi om waar te zijn.

Zit er misschien een addertje onder het gras? Hebben jullie hier ervaring mee?

 

 

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Zou even controleren of zij exact hetzelfde model leveren als de Nederlandse leveranciers.

 

Verder lijkt me een paar tientjes verschil niet echt zodanig veel om addertjes te verwachten. Check wel even de verzendkosten, bij sommige veilingsites zijn de prijzen laag maar rekenen ze hoge verzendkosten waardoor de totaalprijs bijna op hetzelfde neerkomt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

wel een vriend van mij kocht eens een camera bij de aller gunstigste aanbieder

( betaling per "Vorkasse" IBAN duitse bank was ook een verschil qua kosten )

kreeg die prompt geleverd op z'n duits adres

 

maar der zat geen opslagmedia (memory card) bij

 

het bleek dat hij deze als accessoire apart had moeten bestellen -> verschil inclusief verzendkosten bleek toen duurder dan z'n lokale fotowinkel als hij de memory card had mee besteld bij die aanbieder

 

zelf heb ik nooit problemen ervaren, maar ik lees dan ook alles op die webshop sites voor ik de bestelling verzend per muisklik

zelfs de Allgemeine Geschäftsbedingungen (AGB's )

 

succes met de aankoop

Perfect Motion - Boys Own Mix

Sunscreem, Terry Farley, Pete Heller

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik bestel meestal Olympus camera's uit Duitsland en daar nog nooit problemen mee gehad, alles wordt normaal geleverd, alles wat er in moet zitten zit er ook in en werkt ook prima.

Maar wel altijd een heel stuk goedkoper.

 

En mocht er iets fout gaan en PayPal oid. kan/wil het niet oplossen dan is 1 mailtje naar de plaatselijke politie voldoende (wel zorgen dat je alle gegevens hebt) want daar gaan ze heel wat anders met internet criminaliteit om dan hier en mijn ervaring is dat ze er ook echt bovenop zitten en het probleem met een paar dagen is opgelost.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, ze noemen het een veiling site maar dit is dus gewoon een elektronica leverancier/winkel met een vestigingsplaats. Heeft goede beoordelingen. Verstuurt naar Nederland voor 8 euro.

 

Is ook heel duidelijk over de memory card. Voor 169 euro hebben ze de camera met een hoesje en een memory card als setje.

 

Dus vanavond maar eens bestellen dan.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 gig micro sd kaart is er al voor 13 euro en 32 gig class 10 verbatim voor goed 15 euro dus de vraag is maar of een camera in combinatie met een geheugenkaart wel interessant is.

Ik koop ze er meestal gewoon los bij zodat ik zelf kan bepalen hoe groot het geheugenkaartje is, want voor foto's maken heb je meestal niet zo'n enorm geheugen nodig (8 gig krijg je met 14 dagen vakantie al bijna niet vol), maar wil je er ook mee filmen dan is wat extra gig wel handig.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor SD kaart in camera zou ik snellere memen, onderstaande heb ik in mijn canon eos foto camera. Voor prijzen natuurlijk wel even zoeken vanwege de redelijke verschillen.

 

SanDisk 32GB SDHC Extreme Pro UHS-I 95MB/s

 

De SanDisk Extreme Pro kaarten zijn geschikt voor gebruik in spiegelreflexcamera’s (DSLR), compact camera’s en Full HD / 3D camcorders – filmcamera’s. Voor de beste prestaties is UHS-I ondersteuning noodzakelijk.

SD 3.0 standaard
Class 10, UHS-I 600x
Leessnelheid: 95 MB/s
Schrijfsnelheid: 90MB/s

aangepast door catw
Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt, maar de Verbatim gaat tot een schrijfsnelheid van 18,1Mb, de Samsung blijft onder de 13Mb steken. en bij het lezen blijft  de Verbatim net onder de 23 Mb en de Samsung rond de 18Mb

Beide voldoen daarmee ruim aan de class 10 maar Verbatim is toch beduidend sneller in zowel schrijven als lezen.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

een jaartje of 1,5 geleden, was dat natuurlijk NOG niet zo goedkoop

( dat was in bericht #3 één reden voor die vergelijking)

ciao

Voordeel is dat in de tussentijd de kaartjes beter, sneller en goedkoper zijn geworden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Schrijfsnelheid is bij filmen wel belangrijk. De Samsung SDHC Pro UHS-I 32GB wordt zeer goed getest en is voor 27 euries verkrijgbaar.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat geheugenkaartjes toch wel vallen onder het meest nagemaakte product op bepaalde veiling sites....  Ik koop dus nooit geheugenkaartjes op die sites, maar gewoon in een betrouwbare winkel. Als een betrouwbare winkel ook verkoopt op een veilingsite zal ik het misschien overwegen, maar liever niet....

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ook niet, daarom koop ik ze meestal in Duitsland bij een winkel vergelijkbaar met **************** maar dan alleen een heel stuk goedkoper.

Hoe ze dat doen snap ik ook want vaak zijn de stickers die op de producten zitten zijn  precies hetzelfde maar zijn de producten wel een stuk goedkoper.

Nadeel is wel dat sommige producten niet naar Nederland worden verstuurd, wil je bijv. reinigingsvloeistof voor je Braun scheerapp dan is die bij hun bijna de helft van het geld maar wordt het niet naar Ned. verstuurt. Blauwe Bosch gereedschap idem, een stuk goedkoper, maar je hebt wel een adresje vlak over de grens in Dld. nodig om het te kunnen kopen.

 

suc6

 

Gerrit

aangepast door Michel
De eerste de beste die nu nog een winkelnaam noemt, mag hier 4 weken verplicht de afwas doen ;)

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...