Ga naar inhoud


5 NLB opstelling DM8000


Haroun
Ga naar oplossing Opgelost door likus,

Aanbevolen berichten

Hallo,

ik heb een vraag, mijn opstelling bestaat uit 4 twin-NLB's gemondteerd op een Visiosat met daarachter 2  4/1 Diseqc switches waardoor ik het signaal op 2 losse tuners op mijn dreambox heb,

ik wil nu graag de Nilesat erbij. ik heb een SAB 1m20 gekocht met een twin NLB die ernaast komt, vermoedelijk ga ik de Diseqc switches vervangen door 2x 8/1 of 2x 10/1 en de 5de NLB daarop zetten zodat ik het signaal van de nilesat via dezelfde kabels naar de dreambox kan brengen (ik hoor het als er betere oplossingen zijn :-) )

mijn vraag is, hoe ik de dreambox met 5 NLB's configgen? ik kan zo te zien maximaal 4 (A/A, A/B, B/A, B/B) settings opslaan.

(zie bijlage).

ik draai de laatste newnigma.

 

Alvast bedankt!

 

groetjes,

Haroun.

post-70309-0-93254900-1400491079_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites


Je moet de bovenste regel hebben en deze verstellen.

 

Geuze

  • Like 1

Visiosat Big Satellite schotel met 10 quad LNB's voor Astra 1, 2, 3, Hotbird, 9 oost, 4.8 oost, 5 west, 31 oost, 42 oost; 1 Spaun 4-v. uncom. disecqschak. + 3 Spaun 4-v. disecqschak.; 1 Spaun 2-v. uncom. disecqschak. + 2 Spaun 4-v. disecqschak; 2 losse Spaun 4-v. disecqschak. Visiosat schotel 64 cm met duo LNB voor Astra 1 en 3; Triax prime focus 1.40 m. schotel, draaibaar met Echostar DVR 7000.

VU+ Ultimo 4k met 2 sattuners en harde schijf en ET7500 met SSD schijf, dit alles op Openpli.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de Satconn 1-10 genomen voor mijn 8000 en deze bij aanschaf op Diseqc 1.1 in laten stellen.

Daarna zijn de instellingen voor de dreambox zelf op dit forum op meerdere plekken terug te vinden.

het zijn, als Geuze meld, inderdaad de Advanced Settings die je dan in gaat stellen.

Die werkt niet met AA, AB etc.. maar daar stel je elke LNB die je op de diseqc-schakelaar aansluit, in op je dreambox.

Dus als op ingang lnb1 van de diseqc-schakelaar, buiten bij je schotel de Astra3 zit geschroefd, dan stel je de Astra 3 in de settings in als lnb1.

De andere benodigde gegevens voor het instellen, daar kan ik thuis wel even naar kijken als je die nodig hebt, maar die zijn al erg vaak genoemd op dit forum (bijvoorbeeld hier: http://www.sat4all.com/forums/topic/259450-satconn-of-best-101-diseqc-settings/.)

 

Moet lukken; werkt al 6 jaar prima bij me.

  • Like 1

DB800 op OpenPLi 2.1 en DB8000 op OpenPLi 4.0 met DVB-S2 en DVB-T
Qnap NAS TS-210 Canal Digitaal & Digitenne
Wavefrontier T55 / Triax 88
met Satconn 1/10 / 2x Spaun 411

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Oplossing

Ik heb je net een privebericht teruggestuurd (wegens de gesponsorde link) maar nog even als aanvulling:

De 8/1 heeft als basis:

lnb 1 AA input 1
lnb 2 AB input 1
lnb 3 BA input 1
lnb 4 BB input 1
lnb 5 AA input 2
lnb 6 AB input 2
lnb 7 BA input 2
lnb 8 BB input 2

 

De 10/1 is als volgt:

 

lnb 1 input 1
lnb 2 input 2
lnb 3 input 3
lnb 4 input 4
lnb 5 input 5
lnb 6 input 6
lnb 7 input 7
lnb 8 input 8

lnb 9 input 9

lnb 10 input 10

 

en dus eenvoudiger in te stellen.

Voor zover ik weet, werken ze beiden ingesteld als diseqc 1.1 en volgens de in de vorige link aangegeven instellingen per lnb.

Zie ook hier: http://www.sat4all.com/forums/topic/272334-diseqc-emp-centauri-en-dm800-gaan-die-samen/?p=1729062

aangepast door likus
  • Like 1

DB800 op OpenPLi 2.1 en DB8000 op OpenPLi 4.0 met DVB-S2 en DVB-T
Qnap NAS TS-210 Canal Digitaal & Digitenne
Wavefrontier T55 / Triax 88
met Satconn 1/10 / 2x Spaun 411

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank allemaal, het is gelukt. ik heb de bestaande 4/1's vervangen door SAB 10/1's

alles op diseqc 1.1, gelijk werken, een beetje gek maar het signaal is nu zelfs beter geworden op de bestaande satellieten.

 

gr,

Haroun.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooi! 

Goed werk, zeg ik.

Waarschijnlijk was het oude spul al een eind versleten, denk ik.

DB800 op OpenPLi 2.1 en DB8000 op OpenPLi 4.0 met DVB-S2 en DVB-T
Qnap NAS TS-210 Canal Digitaal & Digitenne
Wavefrontier T55 / Triax 88
met Satconn 1/10 / 2x Spaun 411

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...