Ga naar inhoud


Tuner B kapot gemaakt


ketupa

Aanbevolen berichten

1 uur geleden, ketupa zei:

Ik denk helaas dat Tonskidutch gelijk heeft : nieuwe aankoop. Heb nog even met mijn switches van alles geprobeerd, met andere (die wel funtionneren) verwisselen maar ik ven niet verder geraakt. Nieuwe aankoop dus, maar de vraag wordt dan : nieuwe switches kopen of niewe box ? 

Ik heb op de instellingen van mijn box tuner B met tuner A geboucleerd (sorry, dit zal niet de exacte term zijn in het Nederlands,  maar jullie begrijpen het wel, ik ben Franstalig) en, als ik een opname op A start, krijg ik maar geen andere zenders beschikbaar om te kijken. Dit zou dus wijzen op een dode tuner B.

Inderdaad mijn Satmeter (MEGASAT Digital HD 1) heeft van die leds. Bedoel je dat ik mijn satmeter rechtstreeks aan de uitgang van tuner B moet aansluiten ? Riskeer ik dan niet ook mijn Satmeter te overspannen ?

 

Sorry , ik was niet volledig , alleen die meters daarvoor gebruiken die tussen de ontvanger en lnb's  gekoppeld kunnen worden .

Die kun je probleemloos aan de tuner aansluiten .

aangepast door trust

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites


1 minuut geleden, trust zei:

Sorry , ik was niet volledig , alleen die meters daarvoor gebruiken die tussen de ontvanger en lnb's  gekoppeld kunnen worden .

Ok, merci. Ik zie dat je ook een SF4008 hebt. Als ik een nieuwe box moet kopen,wat zou je me aanraden. Belangrijk is : dubbele tuner, 4K en multistream. Ik heb een beetje gezocht maar er is niet zoveel keuze in de prijsklasse van de SF4008, behalve de SF8008.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb de SF8008 en zeer goede box.Bij mij doet hij dienst in de keuken via fallback tuner en binnen enkele weken als box voor de fransen in mijn opstelling.Mis daar enkel een luxe schermpje op zoals mijn duo 2 's.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik hem ong. 2 maanden gebruikt  daarna al een tijd niet meer , mocht je hem over willen nemen , PM  me maar .

Er zit een een dubbele sat tuner in + DVB-C/T2

 

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, Sprietje zei:

 

Ik begrijp echt niet hoe je in een wereld waar allee draait om elektriciteit kunt leven zonder universeelmeter. Dit is net zo erg alsof je zegt dat je geen schroevendraaier hebt. Ze kosten geen drol. Tussen de €4,- en €12,- koop je ze al in winkels waar je wekelijks komt.

 

Tja, Sprietje, heb je een Multitenne, dan heb je ook een Multimeter nodig. 😆 🤣

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 uren geleden, Sprietje zei:

Zonder multimeter kun je niet eens controleren of een batterijtje leeg is.

Er zijn apparaten die al niet goed meer werken als en 1,48 volt in een batterij van 1,5 volt zit, andere werken nog prima met 1 volt en soms nog lager. Alle batterijen die nog meer dan 1,35 volt geven doe ik in een plastic bakje het opschrift "gebruikt maar nog goed". Die gebruik ik weer als eerste.

 

Er bestaan tegenwoordig ook oplaadbare batterijen Sprietje ;)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 25-8-2020 om 15:12, Sprietje zei:

Zonder multimeter kun je niet eens controleren of een batterijtje leeg is.

Er zijn apparaten die al niet goed meer werken als en 1,48 volt in een batterij van 1,5 volt zit, andere werken nog prima met 1 volt en soms nog lager. Alle batterijen die nog meer dan 1,35 volt geven doe ik in een plastic bakje het opschrift "gebruikt maar nog goed". Die gebruik ik weer als eerste.

 

Sprietje, echt..een batterij die nog maar 1 volt spanning of nog lager afgeeft is helemaal op. Heb jij soms je kennis op de spinazie academie opgedaan?

Ook met 1,35 volt is het gedaan.

 

Weet je wat ik altijd doe? Ik weeg ze als ze vol zijn. Als het gewicht nog maar de helft is, dan leg ik ze in het bakje "half leeg". Een multimeter heb ik dan ook niet nodig.

  • Haha 1

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dat doe je dan met de speciale batterijen weegschaal.

Een gewone keuken weegschaal werkt niet!

😜

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Er zijn inderdaad toepassingen waar oplaadbare batterijen niet goed presteren, wanneer het apparaat bij een lagere spanning bijvoorbeeld afschakelt, of aangeeft dat de batterijen leeg zijn en vervangen moeten worden.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden, grondstof zei:

Een batterij van 1.35V kan nog best dienst doen in verschillende weinig vermogen vragende apparatuur.

Een oplaadbare batterij haalt de 1.35V niet eens en zijn 1.2V.

Die zouden dus volgens de bovenstaande reageerders met kennis van zaken waardeloos zijn en nergens gebruikt kunnen worden?

 

 

Batterijen die onbelast nog maar 1,35 Volt afgeven, storten ook bij een lage belasting volkomen in. Om het over batterijen die 1 Volt en lager, zoals Sprietje zegt, het helemaal maar niet te hebben. Zulke batterijen hebben een veel te hoge inwendige weerstand opgebouwd en kunnen geen tot nauwelijks energie afgeven. 

Het risico van uitlopen is gewoon te groot. Ik adviseer iedereen, incl. Sprietje die dingen weg te gooien. Voor de prijs van een paar luttele centen ga je dat risico van uitlopen toch niet nemen?

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

@All,

 

 

Grondstoffen een probleem ?

 

De laatste paar jaren zijn de problemen begonnen, gewone batterijen ( niet oplaadbaar ) en de oplaadbare het zelfde probleem.

 

Tot op heden bevalt mij Tronic oplaadbaar als beste !

 

 

Gr.

 

 

Zilverster.

You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...