Ga naar inhoud


Updaten naar open pli4.0 en zenderlijst


RKrijnen

Aanbevolen berichten

Excuses, nee het is duidelijk, zelfs mijn vrouw vond het duidelijk en heel vriendelijk, er moet dus een een word bestand op staan met de naam backupstick? ik had een map aangemaakt met backupstick, misschien dat dat niet goed was, dat is een map.

 

Maar zonder dollen of mensen in het harnas te jagen, wat is de defenitie van 'n bestand'? ik kan er een foto op zetten met die naam, dan is dat toch een bestand, of een leeg word document met die naam?

 

Catw, bedankt ik liep me al suf te zoeken, maar inderdaad eerst kijken wat er met het USB gebeuren aan de hand is, ik begin steeds meer het idee te krijgen dat daar iets niet goed zit. Zo moeilijk is het allemaal niet als je het leest en je kan er weinig fout aan doen. ( alhoewel....)

Fuba Daa850 met multifeed , Vu+duo 4k se met dvb s en dvb c. Vti 15

Link naar reactie
Delen op andere sites


Neem de meest oude eenvoudige stick die je kunt vinden en gebruik dit bestandje eens om naar fat32 te formateren. Deze staat op het pli forum om een onwillige stick toch goed te kunnen formateren.

 

Het proggie is zelf ook al oeroud maar werkt goed hier. Wel als administator doen.

Verder een tekst zoals bedoeld wordt om de backup te maken.

 

HPUSBFW_v2.2.3.zip

 

Backupstick.txt

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stick geformateerd met het bestand van Gratje65, maar nog steeds niks. Bij de drivers staan alleen drivers voor dvb ontvangst, en die hebben ook allemaal een ander chipset nummer.

 

 

Kortom, ik krijg geen van de 3 usb poorten aan de gang.

 

ik denk (....) dat ik m maar onder garantie terug stuur voordat hij volledig in gebruik gaat ( heb nu nog kabel ). Eerst al pech met de schotel die terug moest om 1 schroefje en nu dit, fijn.

 

Mocht er nog iemand tips hebben, ik kijk weer uit naar jullie hartverwarmende reakties.

Fuba Daa850 met multifeed , Vu+duo 4k se met dvb s en dvb c. Vti 15

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klinkt een beetje als hetzelfde probleem als ik had toen ik naar pli4 ging. Voor mij was de oplossing dat ik alle andere USB apparaten van de ET9500 af koppelde. Daarna als een zonnetje volgens de standaard manier geflashed. Dus weet je zeker dat alle andere USB poorten leeg zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja heel zeker, apparaat stond nog los op de kast. Maar omdat de usb poorten geen enkele stick zagen, op de sticks geen lampje ging knipperen en de poorten geen spanning gaven, heb ik hem al terug gestuurd voor garantie.

 

Als ie terug is en het werkt dan meld ik het hier wel.

 

Iedereen nogmaals dank voor het mee denken.

Fuba Daa850 met multifeed , Vu+duo 4k se met dvb s en dvb c. Vti 15

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probeer eens het bestand von "noforce" in "force" om te benoemen. Dann een koude herstart (stroom eraf) .. Nu zou de update automatisch moeten gaan als de USB stick er met de map et9x00 erop staat. Met de ombenoeming hoef je geen knopjes meer te drukken. Als je dan bij de assistent bent dan kan de USB stick eruit.

 

Verdere handige tools:

DCC (Dreambox Control Center)

http://www.bernyr.de/

handig voor back-ups en FTP van de bestanden bijv (softcam)

 

Dan nog DreamEdit 5.3.1.6

http://www.dream-multimedia-tv.de/board/index.php?page=Thread&threadID=15282

Heel handig om je zenderlijsten te bewerken

 

Veel plezier!

 

Snopper

Xtrend ET9500 met OpenPli 3.0 met Kathrein 90cm (19.2 en 23.5)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

De ontvanger is vorige week terug gekomen, en nu werkt de Usb wel gewoon. Toen ik de stick bedoeld voor de timeshift er in zette,melde hij gelijk dat er niets op stond, terwijl er eerst geen enkele reactie was.

 

Updaten nog niet gedaan, hij werkt en we hebben beeld, updaten komt nog wel. Dit is een stuk beter dan die crappy cisco kabeldoos. Wij zijn blij ( ja ook de rest van het gezin!).

Fuba Daa850 met multifeed , Vu+duo 4k se met dvb s en dvb c. Vti 15

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...