Ga naar inhoud


DVD maken van opname


TiVe

Aanbevolen berichten

Als ik een opname naar USB-stick kopieer en dan de .ts-file naar m'n PC kopieer, kan ik deze opname zonder problemen bekijken (bijvoorbeeld met de standaard Windows Media Player).

Als ik nu die opname in een DVD authoring programma (bijvoorbeeld Sony DVD Architect) wil importeren om vervolgens op een DVD te branden, dan lukt dit niet (hoewel het programma normaal gezien met .ts bestanden overweg kan ... de m2ts bestanden van m'n videocamera geven geen probleem).

Eerst omzetten naar een ander formaat (met Handbrake) en dan importeren in het programma lukt wel, maar dat is weeral een extra stap die lang duurt.

Is er een eenvoudige, snellere manier om even een DVD te maken van een opname?

 

Triax TDS-80, TVV duo LNB, Xtrend ET6500 (OpenPLi 4), SAB Titan Micro SE, VU+ Uno 4K SE (OpenPLi 7.2)

Link naar reactie
Delen op andere sites


wat je reeds kan doen is gebruik maken van ftp (DCC, DBE ea.) om je ts file rechtstreeks van box naar pc

te copieeren, dan is de tussenstap met usb stick al weg. ;)

 

grtz Philip

vuduo 500 GB HDD  openpli4 -  vuduo2 1TB HDD 2xdualS2 tuner openpli4 :grin: - XP1000 pli4

Samsung plasma 60inch-AVR Denon-Bose accoustimas 7.1 :P

logitech harmony ultimate

TVV - dual lnb 19.2 & 23.5 - OSCAM

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat je reeds kan doen is gebruik maken van ftp (DCC, DBE ea.) om je ts file rechtstreeks van box naar pc

te copieeren, dan is de tussenstap met usb stick al weg. ;)

 

grtz Philip

Inderdaad, maar de ontvanger hangt niet in een netwerk.

Triax TDS-80, TVV duo LNB, Xtrend ET6500 (OpenPLi 4), SAB Titan Micro SE, VU+ Uno 4K SE (OpenPLi 7.2)

Link naar reactie
Delen op andere sites

weet het niet zeker (meer) maar volgens mij kon je ook simpelweg de TS extensie kunnen hernoemen naar MPG en dan zou het ook moeten werken.

Heb ik geprobeerd... zonder succes.

Triax TDS-80, TVV duo LNB, Xtrend ET6500 (OpenPLi 4), SAB Titan Micro SE, VU+ Uno 4K SE (OpenPLi 7.2)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Soms met wisselende resultaten doet freemake het gratis.

Als je het ervoor over hebt om te betalen,doet divxtodvd het ook goed.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt DVD Flick proberen.

http://dvdflick.net/

of

http://sourceforge.net/projects/dvdflick-v2/files/1.3.0.9/

 

Deze utitlity kan wel niet cutten.  Je kunt dit best doen met de utitities van de ET-6500 zelf.

 

Willy

aangepast door Kabeltje87

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

In aanvulling op mijn  vorige post.  Je kunt ook in combinatie met DVD-Flick, AVISynth gebruiken.  En via een AVISynth script en een paar utils kun je wel een file knippen.

Maar ik geeft toe, dit is/wordt redelijk gecompliceerd.

 

Willy

aangepast door Kabeltje87

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

OK, ik weet ondertussen dat er heel wat (ook freeware) video conversieprogramma's en DVD authoring tools bestaan... een handig overzichtje heb ik gevonden op http://www.videohelp.com/tools/sections/authoring-dvd (ik denk dat zowat alle genoemde tools er in staan).

 

Dat wordt uitproberen...

Alleen spijtig dat het niet zonder omwegen lukt met het pakket dat ik al heb (Sony Vegas Movie Studio HD Platinum met DVD Architect Studio).

 

@columbo, wat zijn dan de beperkingen van die ConvertXToDVD trial? Die zal toch niet volledig en onbeperkt in de tijd werken, want dan is het toch geen "trial"?

Triax TDS-80, TVV duo LNB, Xtrend ET6500 (OpenPLi 4), SAB Titan Micro SE, VU+ Uno 4K SE (OpenPLi 7.2)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...