Ga naar inhoud


Dreambox verkopen...en dan?


KlmYYZ
Ga naar oplossing Opgelost door Michel,

Aanbevolen berichten

Ik wil mijn huidige DM 8000 verkopen en een full HD ontvanger kopen, ik zie vaak VU+ voorbij schieten,maar ik twijfel vandaar mijn volgende vraag,welke receiver kan het beste bij de DM vervangen,de DM 8000 is in mijn ogen een staaltje van perfectie enkel die 1080i is moeilijk mee te leven.

 

Thx.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Beheerder

Wat wil je er mee doen? Ik vraag dat vooral omdat je het beeld kennelijk zo belangrijk vind.

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil mijn huidige DM 8000 verkopen en een full HD ontvanger kopen, ik zie vaak VU+ voorbij schieten,maar ik twijfel vandaar mijn volgende vraag,welke receiver kan het beste bij de DM vervangen,de DM 8000 is in mijn ogen een staaltje van perfectie enkel die 1080i is moeilijk mee te leven.

 

Thx.

zet hem zo eens op 720P

en kijk of je veel verandering ziet

 

post-41606-0-57353900-1404287060.jpg

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

AV gegevens dreambox 8000

Videodekodierung:

Videokompression MPEG-2 und MPEG-4 AVC/H.264

Bildformat: 4:3, 16:9, Pan & Scan, Letterbox

Videoformat: bis zu 1080i

Bildmaterial 16:9, automatische Anpassung für 16:9 TV-Geräte (über Scart)

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Goed even deze fabel weer uit de wereld helpen.

 

De feiten op een rij:

 

1. Er is geen enkele uitzending op de satelliet in 1080p en die gaat er ook niet komen.

2. Alles dat op de satelliet wordt uitgezonden is ofwel in 720p ofwel in 1080i.

3. Het kopen van een receiver die 1080p ondersteunt, gaat dus helemaal niets verbeteren aan het beeld van satellietuitzendingen, sterker nog, het 'upscalen' van 1080i naar 1080p door de broadcom chipset levert hooguit een slechter beeld op, maar in ieder geval zeker niet beter.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil mijn huidige DM 8000 verkopen en een full HD ontvanger kopen, ik zie vaak VU+ voorbij schieten,maar ik twijfel vandaar mijn volgende vraag,welke receiver kan het beste bij de DM vervangen,de DM 8000 is in mijn ogen een staaltje van perfectie enkel die 1080i is moeilijk mee te leven.

 

Thx.

 

 

Niks mis met Vu Plus, gebruik mijn Vu Duo al jaren, zie ook link voor specificaties.

 

http://vuplus.com/

 

En stukken goedkoper dan Dream.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Mimisiku

De meesten willen hun ooit peperdure DM8000 verkopen (voor veel te veel geld) omdat ze in de waan zijn dat die nog €400 of zelfs meer waard zijn. Ze denken dus hun oude ontvanger te verkopen om er voor in de plaats een nagelnieuwe ontvanger te kopen. Met het idee op zich is niets mis! Je hebt maar 1 gek nodig tenslotte.. Realistisch moet je wel gaan inzien dat de DM8000 zijn status al ruim 2 jaar kwijt is. Niets ten nadele over de kwaliteit van de DM8000 overigens, maar besef wel dat áls een koper €400 over heeft om een ontvanger te kopen hij/zij dit doet voor een nieuwe ET10000 of GigaBlue Quad en jou niet gaat afhelpen van je oude bak voor zoveel geld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom zou je momenteel van je DB8000 af willen.

Kan die ET 10000 dan zoveel of iets meer dan mijn huidige 8000 ?

Ik kijk satelliet in HD en film en muziek  van de ingebouwde harde schijf. Wat zou je dan  nog meer willen?

Ik heb nog nooit een seconde spijt gehad van mijn betaalde 900 Euries.

Wanneer morgen DB met een nieuwer model moest komen zou ik zonder meer weer deze prijs betalen indien de huidige stuk gaat.

Kwaliteit heeft nu eenmaal een prijs.

Oei nu gaat er weer een polemiek volgen vrees ik. :grin:

grts

aangepast door pirrewit

Dreambox 8000 Openpli 7.3  HDD 1,5 TB west. dig

VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB

diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor

Link naar reactie
Delen op andere sites

hier helemaal tevreden met de db 8000

kijk hier nog elke dag met veel plezier naar de tv via de db 8000

ja kwaliteit heeft zijn prijs

wat ik zo hier ook lees  dat er van alles en nog wat stuk gaat bij andere ontvangers

wat eigenlijk niet zou mogen vaak binnen de garantie

oke de nieuwe zijn sneller

maar vergeet niet waar het om gaat tv kijken

en dat gaat prima met de db 8000

 

net wat michel schrijft

wat schiet je er mee op?

aangepast door DIGIWIEW

Dreambox 7080 HD 1TB

Tuner A bcm4506 dvb-s2

Tuner C si2166b    dvb-s2

Triax 90 cm 19e/ 23e/ 28e/ gr oost

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil mijn huidige DM 8000 verkopen en een full HD ontvanger kopen, ik zie vaak VU+ voorbij schieten,maar ik twijfel vandaar mijn volgende vraag,welke receiver kan het beste bij de DM vervangen,de DM 8000 is in mijn ogen een staaltje van perfectie enkel die 1080i is moeilijk mee te leven.

 

Thx.

Gewoon een DUO2 aanschaffen en als die echt niet bevalt nadat je hem hebt leren inrichten / aanpassen dan verkoop je hem toch?

Geen pijn geen moeite...

Verkopen kan met deze receivers zonder groot verlies te lijden

Toxigene 7" Edit

The Orb

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Je DM8000 verkopen en er iets anders voor terug kopen levert je ook niet meer, maar juist minder features op.

 

De DM8000 is wel trager, maar ja.... wat is het verschil tussen snel en nog sneller?

 

Als beeldkwaliteit de motivatie is, heeft verkopen en er een andere enigma2 receiver voor terug kopen iig helemaal geen zin.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je DM8000 verkopen en er iets anders voor terug kopen levert je ook niet meer, maar juist minder features op.

 

De DM8000 is wel trager, maar ja.... wat is het verschil tussen snel en nog sneller?

 

Als beeldkwaliteit de motivatie is, heeft verkopen en er een andere enigma2 receiver voor terug kopen iig helemaal geen zin.

 

Mvg,

 

Michel

VU+Duo2 ondersteunt 1080P. Misschien met satellietuitzendingen niet zo spannend, maar wel wanneer de ontvanger gebruikt word in combinatie met XBMC en/of mediaspeler.

Bovendien een ton aan geheugen en bere snel.

Ik heb hem sinds kort ook staan nadat ik de solo2 heb verkocht.

(eigenlijk alleen maar vanwege het lcd schermpje, want de solo2 was goed genoeg)

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou indien ik deze heb ook niet verkopen.

Mijn vu duo,is ook al een beetje oud,maar geeft naar mijn gedacht,een perfect beeld.

en ja,dat die mogelijk iets trager is,dat neem ik erbij.

Maar waarom zou je db wegdoen,want ik heb gelezen van michel,dat die een goed technisch voorzien is van de hardware.

Dus een kwaliteit moederbord,wat menige andere er niet zo goed in scoren.

En als je echt 1080P wil zien via een mediaspeler bvb XBMC,dan koop je iets die dit aankan,en dat is stukken goedkoper dan een nieuwe ontvanger.

maar ik kan wel begrijpen,dat menige opzien tegen een extra kastje bij de tv.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo man, iedereen bedankt voor de reacties, het gaat hierom, ik heb enige tijd geleden een MaxDigital XP 1000 gekocht en merkte dat bij het aanzetten van mijn Sony tv rechtsboven 1080p verschijnt en het beeld wat ik dan krijg is subliem, DM 8000 verschijnt 1080i en is het beeld van minder kwaliteit, ik heb nagevraagd bij een groot electronica winkelketen en daar zeggen ze dat ik nooit met mijn dm niet die 10180p haal omdat de hdmi kabel niet van hdmi naar hdmi is.......mijn dm is prima ik heb dat ding een aantal jaren hij staat vaak aan en werkt nog prima,alleen wil ik die 1018p halen op de 8000, trouwens een nadeel is dat de XP1000 een single is .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...