Ga naar inhoud


Extra kaart flink duurder


Sprietje

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen,

 

Heb me speciaal vandaag geregistreerd om mee te kunnen praten over de verhoging van de 2e kaart van Canal Digitaal.

 

Dit is mijn situatie:

-Heb een TV + Internet Top Brits pakket (alles in één) met een extra 2e kaart voor op de slaapkamer

-Hierop zit Familie-pakket maar geen HD-zenders. Slechts SD, wat ik raar vond aangezien ik duurste abo heb.

 

Heb allerlei problemen gehad met CD waarmee ik jullie niet zal vermoeien, maar ben helaas nog klant tot 31-jan-2016. Is het mogelijk deze prijsverhoging aan te grijpen mijn gehele abo op te zeggen. In mijn belevening is de 2e TV-aansluiting onderdeel van mijn contract (zie screenshot). Zou zooooooo blij zijn wanneer ik van CD af ben.

 

http://i57.tinypic.com/29natrk.jpg

 

Mocht dit niet lukken... kan iemand mij vertellen of ik na bellen en hopelijk reducering extra kosten HD-zenders op mijn extra kaart heb. Kan al meer dan een half jaar geen RTL4, Canvas etc. kijken, slechts NL1, NL2 en NL3.

 

thnx guys (and girlz)

ciao

vanVugt 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Welkom op het forum en m.n. dit boeiende onderwerp :D

 

M.i.v. de prijsverhoging 2e kaart worden alle zenders die je op de hoofdkaart hebt ook op de 2e kaart gezet, dus ook HD.

Verder gewoon met CD bellen en de 2e kaart opzeggen, in de regel kun je het abonnement op de 2e kaart dan voor € 2,50 p/m verlengen.

 

Wat me wel verbaasd is jouw opmerking dat je op de 2e kaart al meer dan een half jaar geen ander zenders kunt ontvangen dan NEDe1, 2 en 3.

Dus waarschijnlijk een activerings- / registratieprobleem maar ook dat kun je zo bij CD telefonisch laten nakijken.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe voorspelbaar...

 

Opgezegd en toch die 4,50 geïncasseerd.

Dat wordt weer ruzie, want ik heb de incasso volledig gestorneerd.

Hier ook, had zelfs een bevestiging per brief gehad dat de extra kaart opgezegd was....

1x DM800HD - OpenPLi 2.1 - CCcam 2.3.0  (in de kast als reserve)

1x Vu+ Solo2 -  OpenPli 4.0 - Oscam - 110cm Triax - Stab rotor
2x Amino A140 (Glasvezel ontvanger)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier ook, had zelfs een bevestiging per brief gehad dat de extra kaart opgezegd was....

En dan verwacht je dat bij automatische maandelijkse verrekening alles dezelfde week nog geregeld is?

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

En dan verwacht je dat bij automatische maandelijkse verrekening alles dezelfde week nog geregeld is?

Ja, want blijkbaar hebben ze wel kunnen regelen dat er 3 euro extra afgeschreven moest worden....

1x DM800HD - OpenPLi 2.1 - CCcam 2.3.0  (in de kast als reserve)

1x Vu+ Solo2 -  OpenPli 4.0 - Oscam - 110cm Triax - Stab rotor
2x Amino A140 (Glasvezel ontvanger)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heren,

 

Ben bezig met jurist en heb wat hulp nodig. Betaal 80.95 per maand (zie screenhot 1) voor abo (in mijn optiek inclusief extra kaart), nu wordt deze verhoogd dus gaat mijn totale abo omhoog en kan ik deze opzeggen. http://nl.tinypic.com/r/oa0l84/8

 

Wanneer ik nu naar actie kijk op website (screenhot 2) zie ik 1 bedrag en niet een bedrag plus extra bedrag voor kaart. http://nl.tinypic.com/r/11c5tfm/8

 

Hoe zien jullie dit? Wanneer je abo afsluit met in abo al 2e aansluiting is dit toch geen extra kaart maar onderdeel van abo. Wanneer je abo afsluit en je wilt een extra kaart valt dit uiteraard buiten je abo, toch?

 

groet

Arjan

aangepast door vanvugt
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Hoe jij of wij het zien is niet van belang, maar Canaldigitaal ziet je extra kaart als een apart bestanddeel.

Wordt de prijs vna de 2e kaart verhoogd is dat een reden om het contract van die kaart te beëindigen, CanalDigitaal houdt je gebonden aan het hoofdabonnement.

Uit de opzegging brieven die leden op dit forum gepost hebben blijkt deze gedachtegang.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

vanvugt

 

Ik denk dat je juridisch sterk staat als ik even naar je tweede link kijk.

De afbeelding van je linkjes plaats ik hier even in een bijlage.

Met name afbeelding twee doet voorkomen dat het CanalDigitaal Alles in 1 pakket ook een tweede kaart omvat.

Eén abonnement dus en daarmee kan je door een prijs verhoging van je abonnement (verlost?) worden.

oa0l84.jpg

11c5tfm.jpg

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank mensen voor de reacties...

 

@ceesv: dus wanneer ik jou goed begriijp vindt CD dat je bij alles in 1 Top (zie afbeelding 2 van Johan45) E85.45 betaalt PLUS E4.50? Ook al staat er in voorwaarden de tekst Ook ontvang je gratis een 2e HD-ontvanger voor je 2e TV en wordt nergens gerept over E4.50 extra.

 

@Johan45: dat is precies mijn gedachtengang

 

@youriy: ik betaal blijkbaar al vanaf begin E2.50 voor extra kaart. Had de nota niet eerder bekeken aangezien ik half jaar actie had en per augustus de volle mep zou gaan betalen. In mijn contract staat dat ik ben overeengekomen staat echter het bedrag van E80.95 zoals ook in plaatje 1 van Johan45 te zien is. Nu is er E85.45 voor augustus afgeschreven... E80.95 PLUS E4.50. Heb dezelfde mail gekregen als iedereen volgens mij... verhoging extra kaart van E2.50 naar E4.50.

 

Nogmaals... 'mijn zaak' gaat over het feit dat CD impliceert (of eigen gewoon zegt) alles inclusief, dus 1 hoofdabonnement met film, series, sport en (gratis) tv-aansluiting op slaapkamer voor bedrag x en niet film, series, sport en daarnaast kun je een extra aansluiting aanvragen waarvoor je extra gaat betalen.

 

Is er iemand met een Alles in 1 TOP abo? Zo ja, betaal je nu E85.45 (want dan zit 2e aansluiting dus in het hoofdabonnement) of zoals ceesv stelt E89.95??? Bij mij is augustus eergisteren reeds afgeschreven, dus wellicht bij jullie ook.

 

ciao

Arjan

aangepast door vanvugt
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik stel niet, ik ga af over wat andere leden hier geschreven hebben ten aanzien van een 2e kaart.

Daarin stelde Canaldigitaal dat wanneer men het niet met de verhoging van de vergoeding van de 2e kaart eens was, men deze kon opzeggen.

Wanneer er aan de rest van het contract niets verandert blijft dat "intact".

 

Ook de discussie waarbij Canaldigitaal de verhoging niet conform de wet 1 kalendermaand van tevoren aangekondigd heeft geeft aan dat men of de verhoging per 1 augustus accepteert of de kaart op mag zeggen.

 

Wanneer bij jou alles in een abonnement zit en je geen verhoging voor je 2e kaart berekend krijgt is er ook geen grond om op te zeggen.

 

Schiet niet de boodschapper van het nieuws ........

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ceesv... misschien drukte ik me te ferm uit, maar het was uiteraard niet mijn bedoeling de boodschapper te schieten.

 

Na aandachtig lezen van je antwoord (dat je weer uit reacties van anderen gedestilleerd hebt) heb ik toch nog steeds geen antwoord op mijn vraag. Ik stel (dat dan weer wel) dat mijn extra kaart WEL in mijn hoofdabonnement zit. Dat CD het hier waarschijnlijk niet mee eens is betekent niet dat zij gelijk hebben.

 

Uiteraard geldt niet voor iedereen dat de extra kaart in het abonnement zit, want je kunt best een abo afsluiten en daarna pas een extra kaart bestellen... dat snap ik. Bij mij was dit een voorwaarde het abonnement af te sluiten. Vandaar dat ik wil weten... wat betaalt iemand nu (per augustus) voor Alles in 1 TOP E85.45 of E89.95?

 

thnx

Arjan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij jou is in de prijs  van € 85,45 de 2e kaart inbegrepen, bij een prijsverhoging voor de tweede kaart van  € 2,50 naar € 4,50 wordt de nieuwe prijs € 87,45

Je geeft echter aan dat er € 85,45 is afgeschreven en dan is er geen prijsverhoging toegepast, dus heb je geen argument om je abonnement wegens prijsverhoging op te zeggen.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat geeft weer nieuw perspectief voor de jurist die je in de arm genomen hebt.

Hieruit blijkt dat de prijs met € 4,50 verhoogd is, hoe CanalDigitaal aan de verhoging van € 4,50 komt is dan weer een raadsel.

De prijs voor de 2e kaart gaat van € 2,50 naar € 4,50 en dat is een verhoging van € 2, - 

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...