Ga naar inhoud


cccam versus pli 4


Aanbevolen berichten

Ik heb voor een vriend zijn solo2 met cccam geïnstalleerd met pli 4(de nieuwste in de plugins) deze is ook op zijn Vu Duo geïnstalleerd ook pl1 4.

 

Het vreemde is de een stuurt de andere aan. Dat werkt allemaal perfect. Behalve RTL4hd en 7hd sbs6hd net5hd die werken niet. Hij kan heen en weer sharren geleerd van Michiel en Tonskidutch. Maar wat ik ook doe deze blijven verstoken. wat wel vreemd is Mijn Ultimo werkt perfect ook met pli 4 en ook de nieuwste cccam. Haal ik de ontvangers bij mij thuis sluit ze aan en laat ze spelen via mijn ultimo perfect

 

Wat kan hier de oorzaak van zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb voor een vriend zijn solo2 met cccam geïnstalleerd met pli 4(de nieuwste in de plugins) deze is ook op zijn Vu Duo geïnstalleerd ook pl1 4.

 

Het vreemde is de een stuurt de andere aan. Dat werkt allemaal perfect. Behalve RTL4hd en 7hd sbs6hd net5hd die werken niet. Hij kan heen en weer sharren geleerd van Michiel en Tonskidutch. Maar wat ik ook doe deze blijven verstoken. wat wel vreemd is Mijn Ultimo werkt perfect ook met pli 4 en ook de nieuwste cccam. Haal ik de ontvangers bij mij thuis sluit ze aan en laat ze spelen via mijn ultimo perfect

 

Wat kan hier de oorzaak van zijn.

sinds wanneer is WAN-sharen gepermiteerd op sat4all?

aangepast door Tonskidutch

Dancing Barefoot

Simple Minds

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee Tonskidutch dat weet ik en dat doe ik ook niet, ik doe het binnens huis, want ik weet bij god niet hoe het zou moeten buitenshuis.

 

Mij vriend die had een cd bak en dat wilde hij niet meer en heeft toen een vu duo en solo 2 aangeschaft. En die twee praten met elkaar. En hij had mij gevraagd of ik hem kon helpen, omdat de mijne binnenhuis heel goed werkt, dankzij jou hulp en michiel. Veder doe ik niets illegaal mocht dat zo overkomen, dan zeg ik bij deze. kom kijken en overtuig u zelf

 

jij heb mij geleerd F:.... ........

C:999.999.9.99 ...... ..... .......

 

Dat werkt en heel goed. dank zij dat heen en terug, want in welke ontvanger ik het kaartje ook doe de boxjes werken heel goed en geen hiks of stilstaand beel o.i.d.

Link naar reactie
Delen op andere sites

oké ook goed,

echter je schreef het suggestief hetgeen ik ook vet markeerde een bericht geleden.

 

ik zou zeggen dan lees die oude berichten nog eens door waar je aan refereert.

dan wordt het wellicht duidelijk wat eraan scheelt

 

- is cccam actief

- is de cccam.prio in orde

- eigenlijk allemaal oude hap, zou ik stellen, en zeker met zoveel voorbeeld configuraties die je bijna 1:1 kunt overnemen

 

als de box in orde is, alsook de zenderlijst op twee receivers identiek zijn en die ene C-regel erin staat moet het werken

over en weer sharen zoals jij ongenuanceerd aangeeft, is mogelijk

dan moeten beide receivers een kaart hebben

in duo
F: heer-bommel offshore 5 0 1 { 0:0:1 }
C: 192.168.178.33 tonskidutch peasebrother no { 0:0:3,}

en 

in solo2
F: tonskidutch peasebrother 5 0 1 { 0:0:1 }
C: 192.168.178.34 heer-bommel offshore no { 0:0:3,}

IP-adres is natuurlijk die van jouw twee receivers

 

edit, het betrof natuurlijk een heer-bommel als voorbeeld

aangepast door Tonskidutch

Dancing Barefoot

Simple Minds

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het niet zo bedoeld , sorry als het zo is overgekomen. Ik nam deze mee onder mijn arm naar mijn huis en daar in het netwerk zetten. Niet meer of minder. En waarom deed ik dat...omdat ik ook wilde weten of alles wel klopte bij hem. want het werkt zeer goed bij mij

 

b.v in de ultimo

 

F: trippel trappel

C: 192.168.100.80 12000 trippel trappel

 

In de dreambox

 

F: trippel trappel

C:192.168.100. 88 12000 trippel trappel

 

Zo ongeveer en dan iets anders natuurlijk heb ik het erin staan. Werkt perfect en of ik het kaartje nu in de Ul heb of in de dream hij doet het geweldig.

 

Nu zie ik dat u iets neer zet met 501 { 0.0.1 } wat is dat dan? Dit wekt mijn nieuwsgierigheid, want als ik iets kan verbeteren dan natuurlijk altijd doen, want het software veranderd ook steeds en natuurlijk zullen wij ook daarop in moeten spelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja vergeef me maar dat wat { 0.0.3 } betekend etc. staat allemaal in de standaard configuratie uitgelegd

# allemaal met hekjes ervoor als tekst dus een schat aan informatie voor de oplettende lezer.

 

Mensen die maar twee regels in de cccam.cfg hebben staan doen hun receiver te kort en weten dus niets over de uitleg die in een default cccam.cfg staat vermeld.

(kun je wel op google zoeken of in dit forum zelfs)

 

dat er nu drie CDS zenders (zoals je in het topic schreef) niet werken ligt in ieder geval niet aan de CCcam

daar de andere wel werken

dat ligt

ofwel aan de kaart / CDS

ofwel aan de optionele bestanden

 

jullie weten dit?

 

een mechanisme dat CDS gewoon lukraak kan toepassen

Dancing Barefoot

Simple Minds

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Ik heb het niet zo bedoeld , sorry als het zo is overgekomen. Ik nam deze mee onder mijn arm naar mijn huis en daar in het netwerk zetten. Niet meer of minder. En waarom deed ik dat...omdat ik ook wilde weten of alles wel klopte bij hem. want het werkt zeer goed bij mij

 

b.v in de ultimo

 

F: trippel trappel

C: 192.168.100.80 12000 trippel trappel

 

In de dreambox

 

F: trippel trappel

C:192.168.100. 88 12000 trippel trappel

 

Zo ongeveer en dan iets anders natuurlijk heb ik het erin staan. Werkt perfect en of ik het kaartje nu in de Ul heb of in de dream hij doet het geweldig.

 

Nu zie ik dat u iets neer zet met 501 { 0.0.1 } wat is dat dan? Dit wekt mijn nieuwsgierigheid, want als ik iets kan verbeteren dan natuurlijk altijd doen, want het software veranderd ook steeds en natuurlijk zullen wij ook daarop in moeten spelen.

Als ik zo kijk naar het ipadres, lijkt het erop dat je er een extra router hebt tussen zitten. Heb je een vast ipadres in de receiver,of DHCP?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik zo kijk naar het ipadres, lijkt het erop dat je er een extra router hebt tussen zit

Geen idee, ik kan dat er niet uit halen.

Je kunt in vrijwel alle routers zelf een IP range kiezen. Dus ipv 192.68.0....  192.168.234....

 

Maar als je de topic zo leest, is er wel contact , maar sommige zenders sharen niet. Dus, ik denk dat je een overbodige opmerking maakt.

 

Met vriendelijke groet, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...