Ga naar inhoud


Maxdigital XP1000, flashen gaat niet!?!


thhaYY

Aanbevolen berichten

Probleempje met een nieuwe XP1000. Ik heb 2 firmware versies geprobeerd van Open-Pli 4:

http://downloads.pli-images.org/builds/xp1000/OpenPLi-4.0-beta-xp1000-20140710_usb.zip

http://www.asat.tv/downloads/xp1000.zip

 

Verder heb ik deze handleiding proberen te volgen (zie ook de bijlage):

-Fully power the receiver down via the rocker switch at the rear of the receiver.
-Insert the USB stick containing the image files into the rear USB port on the receiver.
-Power the receiver on from the rear rocker switch
-Wait for both the RED Recording LED and the LED on the front standby button to appear
RED, once you see this you must press the CH+ located behind the flap on the front of the
receiver to initiate the flashing process.
-Wait for the image to flash, during this time the Standby button LED will appear purple to
indicate that the image is being flashed.
-When the flashing process has completed the receiver will automatically reboot.
 

Het probleem is dat er geen moment is dat zowel de opname-LED èn de standby-LED rood zijn. De eerste 1 à 2 seconden is de opname-LED rood en de standby-LED een soort van paars, daarna gaat de opname-LED uit en als deze weer rood aangaat is de standby-LED inmiddels uit. De standby-LED gaat pas later in het boot-proces weer aan en is dan blauw. Als ik dan via de standby-knop de XP1000 in stand-by zet is de standby-LED echt rood; een heel verschil met de "paarsige" kleur. Op mijn tweede oudere XP1000 is dat overigens precies het zelfde.

 

Het 10 seconden indrukken van de CH+ knop gedurende het booten, vanaf het moment dat opname-LED rood en de standby-LED een soort van paars zijn, leidt niet tot flashen. Maar ik vermoed toch dat ik hier iets fout doe? Moet ik de CH+ knop heel lang ingedrukt houden? En wat zie ik dan op het TV-scherm?

 

NB: met meerdere USB-sticks geprobeerd op FAT32 (en FAT16 ook nog even voor de zekerheid)

 

How to flash a Maxdigital XP1000 - Octagon-SF8-HD..pdf

Link naar reactie
Delen op andere sites


Nabrander:

Stappenplan flashen zoals Asat deze aangeeft op haar site ():

• Formatteer een usb stick op fat32
• Kopieër nu de gehele map xp1000 naar de usb stick
• Maxdigital of Octagon uitzetten via de achterkant. AAN/UIT knop
• Usb stick voorin in de receiver doen
• Receiver aan doen. AAN/UIT knop.
• Maak het klepje van u ontvanger open en houd de CH+ knop aan de voorkant van uw ontvanger 10 seconden ingedrukt.
• Het flashen zal vanzelf na een tijdje gaan beginnen.
• Wanneer het flashen klaar is kunt u de usb stick verwijderen en 10 seconden de receiver uitzetten en weer aanzetten.

In dit stappenplan wordt gesproken over het voorin doen van de USB-stick, da's een foutje.

 

Ik heb 2 USB-sticks en een USB harddisk geprobeerd. Ik zie dat deze vlak na het aanzetten even gelezen worden (een kort moment van knipperende led-jes op deze spullen)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Pedro Newbie

Maar welke image staat er nu op je receiver, je kunt misschien online flashen zonder gebruik te maken van een USB-stick, je moet daarvoor wel toegang tot je xp1000 hebben via je netwerk.

 

Je kunt ook het betandje in de map /xp1000/noforce hernoemen naar /xp1000/force

Het flashen zou dan vanzelf moeten gaan bij het opnieuw opstarten met een USB stick in de machine.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Mimisiku

Hij heeft een nieuwe XP1000 staat er in zijn eerste post. Denk dat de fabriekssoftware er nu nog opstaat. Is gebaseerd op OpenPli 3. Hij moet dus echt een schone flash doen. Dat gaat alleen vanaf USB. Latere updates gaan uiteraard via de geconfigureerde LAN

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Pedro Newbie

Dat ie nieuw is zegt nog niets over de image, je kan ook bij aflevering kiezen om een image te laten installeren. Dat doet die winkel ook via de BackupSuite zo te zien aan de image die je daar kan downloaden.

 

Ook Openpli 3 is geen probleem om online te flashen zolang je maar toegang tot de receiver hebt via telnet. Je kan dan de binary ofgwrite erop zetten en de te flashen image.

Eventueel kan de image nog op een USB stick staan, die wordt meestal tijdens het normale gebruik wel gelezen ook als het flashen met die stick niet lukt.

Via telnet kan je dan flashen met het commando

ofgwrite -r -k <path naar image>
Link naar reactie
Delen op andere sites

Allen bedankt voor de reacties! Ik ben inmiddels 3 USB-sticks verder (oudere van 1Gb), maar nog steeds "no fun". Ook het renamen van noforce bestandje naar force doet niets.

 

Totdat ik jullie aanbevelingen nog eens goed lees en ik aan de hand van de opmerking "Je kunt ook het betandje in de map /xp1000/noforce hernoemen naar /xp1000/force" nog even check of ik niet de hele map /xp1000 naar de USB-stick moest kopieren. Jawel dus (en niet de 4 bestanden erin). Ik schaam me nogal.... :crazy:

Na het flashen van tientallen apparaten zoiets over het hoofd zien.

 

Hij is geflasht nu....

Link naar reactie
Delen op andere sites

je hoeft je niet te schamen. ;)

het is een veel voorkomend probleem, je moet de volledige map kopieren en niet de losse bestanden.

je bent belange niet de eerste die zich laat vangen

 

grtz Philip

vuduo 500 GB HDD  openpli4 -  vuduo2 1TB HDD 2xdualS2 tuner openpli4 :grin: - XP1000 pli4

Samsung plasma 60inch-AVR Denon-Bose accoustimas 7.1 :P

logitech harmony ultimate

TVV - dual lnb 19.2 & 23.5 - OSCAM

Link naar reactie
Delen op andere sites

Leerpuntje, afgezien van het goed lezen, is dat de handleiding die ik had niet helemaal klopt. Er komt geen moment dat de opname-LED èn de standby-LED rood zijn. Als de opname-LED rood is èn de standby-LED paars (direct na het aanzetten), dan 10 seconden CH+ indrukken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 jaren later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...