Ga naar inhoud


Firmware Update problemen met Sony TVs met Android


Rolando

Aanbevolen berichten

Ik ben benieuwd wie hier allemaal een Sony TV heeft die op android draait.

Ik ben met de Sony TV zelf tevreden en heb deze sinds januari 2019 bij ****** aangeschaft.

 

Maar over de Android updates ben ik wat minder te spreken.

Het volgende probleem is er landelijk aan de hand, al blijkt dat niet iedere gebruiker hier last van heeft.

De meest recente firmware update geeft WIFI netwerkproblemen en de TV gaat terug in de tijd, bij naar Maart 2020.

Sony adviseert terug te gaan naar fabrieksinstellingen en je land op Belgie te zetten zodat je de tijd zelf kan wijzigen.

Een noodoplossing die wellicht een paar dagen werkt...en dan heb je weer hetzelde probleem.

Het regent klachten op het Sonny community forum en er zijn als topics gestart bij TROS Radar en Klachtenkompas.nl

Ik heb Expert en *********** gesproken, de winkels bij mij in de buurt, zij waren nog niet op de hoogte.

 

De Sony helpdesk komt nu met "lapmiddeltjes" die even tijdelijk werken, er moet sneller naar een echte oplossing gezocht worden lijkt mij.

Ik vind het Sony onwaardig.....

 

https://www.klachtenkompas.nl/bedrijf/sony-consumenten-electronica/klachten/titel/details?complaintId=b244342e-e08b-44d9-b1f1-13dcd2088b80&cid=EML_SM_klachtenkompas_consumer_complaint%2Bcreated%2Bactive

 

https://radar.avrotros.nl/forum/televisie-f60/problemen-met-sony-tv-na-firmware-updates-t194517.html

 

Heeft iemand dezelfde problemen?

aangepast door ceesv
Firmanaam leverancier verwijderd i.v.m. huisregels reclame
Link naar reactie
Delen op andere sites


Een vriendin van me heeft dergelijk WIFI probleem ook met haar Sony Bravia. Ik heb haar een Lan kabeltje bezorgd en netjes weggewerkt.

Dat aspect is dus al opgelost.

 

Waarom ze de update van de firmware heeft uitgevoerd kon ze me niet verklaren, want ik had haar eerder al gezegd dat ze die ook later kan doen. Opdat men zich even kan inlezen betreffende bugs in de firmware.

 

 

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, Tonskidutch zei:

Een vriendin van me heeft dergelijk WIFI probleem ook met haar Sony Bravia. Ik heb haar een Lan kabeltje bezorgd en netjes weggewerkt.

Dat aspect is dus al opgelost.

 

Waarom ze de update van de firmware heeft uitgevoerd kon ze me niet verklaren, want ik had haar eerder al gezegd dat ze die ook later kan doen. Opdat men zich even kan inlezen betreffende bugs in de firmware.

 

 

Aha ja dat is ook even een tijdelijke optie.

Ja maar ja ik ben ook maar een consument, je gaat er toch vanuit dat een bedrijf als Sony zijn firmware goed uittest?

Je ziet wat staan en je download het en het is andere keren ook goed gegaan.

 

Als je hem op fabrieksinstellingen zetten dan blijft deze toch op de meest recente firmware blijkbaar, dat vind ik ook al vreemd of de TV download na instaleren meteen al de update.

Ik vind echt schandalig hoe amateuristisch het gaat bij die Sony helpdesk, je krijgt ook allerlei standaard antwoorden...

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier heb ik ook een Bravia met android en heb al allerlei updates gekregen. Tot nu toe zonder problemen, maar ik ben wel verbonden met een degelijke netwerkkabel.

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uren geleden, Rolando zei:

Ik vind echt schandalig hoe amateuristisch het gaat bij die Sony helpdesk, je krijgt ook allerlei standaard antwoorden...

 

Dat is al vaker geconstateerd. En natuurlijk heeft ook geen andere firma / merk de meest recente topics bovenaan op hun websites. Die willen eerst verkopen.

Maar smart is het natuurlijk niet.

binnen de garantieperiode meteen je winkelier aanspreken

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uren geleden, Donkeyman zei:

Hier heb ik ook een Bravia met android en heb al allerlei updates gekregen. Tot nu toe zonder problemen, maar ik ben wel verbonden met een degelijke netwerkkabel.

Dat scheelt denk ik :)

2 uren geleden, Tonskidutch zei:

 

Dat is al vaker geconstateerd. En natuurlijk heeft ook geen andere firma / merk de meest recente topics bovenaan op hun websites. Die willen eerst verkopen.

Maar smart is het natuurlijk niet.

binnen de garantieperiode meteen je winkelier aanspreken

Ik heb 5 jaar garantie omdat **** officiele Sony dealer is, ik heb ze al per email geinfomeerd maar ik ga ook morgen wel even bij ze langs.

Ik heb Sony jaren niet gevolgd maar ik wist dat ze zo down the drain waren gegaan net als Philips wat in hoofdzakelijk chinese handen is.

Samsung een betere keuze? het blijft natuurlijk allemaal persoonlijk.

Ik ken iemand die B&O tv heeft, dat is wel echt de top.

aangepast door ceesv
Naam handelaar verwijderd.
Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uren geleden, Penthe zei:

Sony is een rampen bedrijf koop al meer dan 15 jaar geen Sony produkt meer. Rampzalige helpdesk alles gaat traag als stront, en emails blijven meestal ook onbeantwoord.

 

Hopelijk krijg je toch snel een oplossing.

 

De PlayStation's zijn wel top 😄

Maar zonder gekkigheid, de 'oude' garde valt tegenwoordig best wel erg tegen. Pioneer maakt geen TV's meer, Loewe is ook al failliet. Dacht je dat Sony slecht was ? Probeer eens Philips, veel dieper in de stront kun je eigenlijk bijna niet meer raken. Het is dat ze alleenrecht op Ambilight hebben, anders koopt geen hond meer die troep. 

 

1 uur terug, Rolando zei:

Dat scheelt denk ik :)

Ik heb 5 jaar garantie omdat **** officiele Sony dealer is, ik heb ze al per email geinfomeerd maar ik ga ook morgen wel even bij ze langs.

Ik heb Sony jaren niet gevolgd maar ik wist dat ze zo down the drain waren gegaan net als Philips wat in hoofdzakelijk chinese handen is.

Samsung een betere keuze? het blijft natuurlijk allemaal persoonlijk.

Ik ken iemand die B&O tv heeft, dat is wel echt de top.

 

Samsung is absoluut niet de betere keuze, ze hangen nog steeds aan het verouderd LCD concept, wat ze misleidend als nieuwe technologie proberen te verkopen onder de naam QLED.

Voor de betere TV ervaring zul je moeten gaan kijken bij de OLED TV's van LG en Panasonic.

 

 

  • Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een LG smart tv staan. Geen enkel probleem mee. Alles werkt naar behoren. Ook het installeren en updaten van apps. 
Mijn broer heeft een samsung smart tv. Ik zat laatst te stoeien met zijn tv. Je kunt bijna geen apps meer downloaden. Heeft dat te maken met licenties die niet verlengd zijn? Zoals de meest eenvoudigste app Youtube doet het niet eens.

[color:"purlple"] I just can’t live without my Dreambox 7025 and 8000 HD. What an invention!

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 uren geleden, Pass3c zei:

 

De PlayStation's zijn wel top 😄

Maar zonder gekkigheid, de 'oude' garde valt tegenwoordig best wel erg tegen. Pioneer maakt geen TV's meer, Loewe is ook al failliet. Dacht je dat Sony slecht was ? Probeer eens Philips, veel dieper in de stront kun je eigenlijk bijna niet meer raken. Het is dat ze alleenrecht op Ambilight hebben, anders koopt geen hond meer die troep. 

 

 

 

 

Whaha

Het is wel erg spijtig wat er met Philips is gebeurd, ik denk nog aan die Matchline TVs in mijn jeugd haha

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die hadden ook al een voeding om van te janken! En piepen dat dat kreng deed....

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, Rolando zei:

Philips, veel dieper in de stront kun je eigenlijk bijna niet meer raken. Het is dat ze alleenrecht op Ambilight hebben, anders koopt geen hond meer die troep

 

Er zijn toestellen die onder de naam Philips worden uitgebracht die best mogen gezien worden.

Onlangs nog met de schoonouders naar een grootte zaak voor een nieuwe tv voor in de keuken.

 

Het mocht niet te veel kosten.

En wat kozen zij tussen al de tv's....een Philips, de duurste uit de 40 inch toestellen.

En ik kon ze geen ongelijk geven, als je het beeld vergeleek met de anderen...

 

Trouwens ze hebben nog een andere Philips in de living staan, die ze wel zelf zijn gaan kopen.

En ik moet toegeven, dat beeld is bedroevend om naar de te kijken, dat geven ze nu ook toe

 

Thuis heb ik ook twee Philips toestellen, naar het beeld mag je toch komen kijken.

(Eentje is wel na twee jaar en een paar herstellingen verder omgeruild voor een nieuw toestel omdat het soms een minuut of twee duurde eer de tv opstartte)

 

Toen ik nog een hond had en er elke dag een fikse wandeling mee moest doen (van de hond) zag je op vele plaatsen de ambilight van de Philips toestellen in de huizen.

Het is dan ook normaal dat er regelmatig een Philips uitvalt.

In een vorig leven toen ik als hobby nog al eens tv toestellen herstelde, deed ik toch het liefst herstellingen van Philips toestellen ( wel niet allemaal, want er waren toestellen bij waar je moeilijk aan kon werken).

De onderdelen waren makkelijk te vinden, vaak waren er herstel setjes verkrijgbaar en help was overal te vinden...

 

Elk merk heeft zijn goede en minder goede toestellen.

De prijs zit vaak ergens in

 

mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 2-8-2020 om 22:30, Penthe zei:

Sony is een rampen bedrijf koop al meer dan 15 jaar geen Sony produkt meer. Rampzalige helpdesk alles gaat traag als stront, en emails blijven meestal ook onbeantwoord.

 

Hopelijk krijg je toch snel een oplossing.

Ik heb toch andere ervaringen met Sony. Hier staat inmiddels de 3e Bravia sinds 2004, maar ik heb tot nu toe geen enkel probleem ondervonden. In het verleden waren "televisietoestellen" brood op de plank voor reparateurs, maar die heb ik nog steeds niet hoeven inschakelen.

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zelf heb ik in de 'mancave' een Sony x8507c en in het begin was het een drama met de firmware. Het toestel is inmiddels al 5 jaar oud maar eindelijk na tig updates is de werking aanvaardbaar.

In het begin...breek mij de bek niet open! Ik ben met de technische afdeling van sony bezig geweest, tips gegeven om de boel sneller te krijgen en om dat android te tweaken zodat de snelheid niet leek op een oude buizentoestel, waarbij men een minuut of 5 moest wachten eer dat ding bruikbaar was.

Inmiddels is het apparaat 'end of life' en komen er geen updates meer voor uit.

 

Over de kwaliteit van het beeld heb ik niets dan lof en zeker ook zeer tevreden met de app's. Kodi draait bijvoorbeeld als een speer.. ;)

En ja, je kunt er zelfs oscam op installeren, maar dat heb ik zelf nog niet voor elkaar gekregen. (nooit echt de moeite voor genomen)

 

In de huiskamer staat een Samsung vanwege het design. (vrouwen kijken meer naar het uiterlijk)

Het beeld van de samsung is prima voor wat het moet doen, maar haalt het bij lange na niet bij de sony.

 

 

 

 

 

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...