Ga naar inhoud

Blu-ray Samsung BD-D8509S Firmware problem

Delen
Volgers 1

Aanbevolen berichten

Hello,

I don`t speak Dutch. Sorry! I've  written this amount in other forums. Maybe someone can help me here.I 

have a problem with the Samsung Blu-ray Player BD-D8509S (  identical:  BD-D8909S)

Defect :

The player starts and the display indicator lights up. It lights up all the time

- standby display,
- "HELLO" logo,
- stop symbol
- Play / pause symbol
- Source symbol
- Eject symbol

928379742_Bild1.jpg.9f7da8c97c5a9c879c643cea9be8cf9e.jpg

There is no on-screen display. The screen is dark via the HDMI connection. Vertical lines can be seen above the RGB output. It looks like the norm isn't right. The hard drive is running, the power supply fan is running, the BluRay drive starts briefly
The supply voltages from S.M.P.S PCB are all measurable and clean. The further voltage generation on the mainboard 1.25 V, 3.3 V, 1.5 V works. I also have the 2.7-5 volts for the HDMI display on the HQ401 and HQ402. But no HDMI output DATA signal.
The device reacts to the remote control and local control. The unit can be turned off and a disc removed. The device shows "Eject" when removing the disc and also exits "clean". However, nothing appears on the TV screen. Also, there is no sound when a disc is inserted. 

I already tried to reset! Unfortunately I was unsuccessful.

I tried to read the bootlog. I used a USB To TTL Serial Converter Adapter.

49030538_Bild2.jpg.a670f0c96081f0c70b7c9ab42bfca21c.jpg418043736_Bild4.jpg.fd1532a5fc421302d3d0124089cfe38f.jpg2035427158_Bild3.jpg.b17f9f1ed47ea1ee783df5dd02239245.jpg2012204149_Bild5.jpg.4df1fcf93ebdf288cce475d96e5055ae.jpg

This BluRay Player device has a Samsung SDP 1004 processor!

Do I have a problem with the firmware? How could I flash the firmware in this current state?

I could connect the cables at the resistors to a "JTAG Interface" to the PC.

R1618 = ARM_NTRST
R1612 = ARM_RTCK
R1620 = ARM_TMS
R1614 = ARM_TDO
R1619 = ARM_TDI
R1621 = ARM_TCK

815806747_Bild6.jpg.bd1d9812214d5455628af50ab1e097a0.jpg

Does anyone have the firmware for this Blue-Ray Player? I need the BIN file so that I can start a flash attempt. Or a better repair attempt. Thank you !

Bye, Sven

aangepast door Sven76225
Verkeerde links, spelfout
Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen
  • Wie is er online   0 leden

Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

• Gerelateerde inhoud

• Door Mimisiku
      Ik wil van Netflix, videoland opnemen via HDMI-IN. Opgenomen beeld is verstoort, met veel blokken. Ik heb een AppleTV 4e generatie met iOS14. Heb zowel OpenPli als VTi geprobeerd. Resultaat is gelijk (beroerd). Gebruik de HDMI kabel die bij de AppleTV is geleverd...
    • Door Rolando
      Ik ben benieuwd wie hier allemaal een Sony TV heeft die op android draait.
      Ik ben met de Sony TV zelf tevreden en heb deze sinds januari 2019 bij ****** aangeschaft.

Maar over de Android updates ben ik wat minder te spreken.
      Het volgende probleem is er landelijk aan de hand, al blijkt dat niet iedere gebruiker hier last van heeft.
      De meest recente firmware update geeft WIFI netwerkproblemen en de TV gaat terug in de tijd, bij naar Maart 2020.
      Sony adviseert terug te gaan naar fabrieksinstellingen en je land op Belgie te zetten zodat je de tijd zelf kan wijzigen.
      Een noodoplossing die wellicht een paar dagen werkt...en dan heb je weer hetzelde probleem.
      Het regent klachten op het Sonny community forum en er zijn als topics gestart bij TROS Radar en Klachtenkompas.nl
      Ik heb Expert en *********** gesproken, de winkels bij mij in de buurt, zij waren nog niet op de hoogte.

De Sony helpdesk komt nu met "lapmiddeltjes" die even tijdelijk werken, er moet sneller naar een echte oplossing gezocht worden lijkt mij.
      Ik vind het Sony onwaardig.....

https://www.klachtenkompas.nl/bedrijf/sony-consumenten-electronica/klachten/titel/details?complaintId=b244342e-e08b-44d9-b1f1-13dcd2088b80&cid=EML_SM_klachtenkompas_consumer_complaint%2Bcreated%2Bactive

https://radar.avrotros.nl/forum/televisie-f60/problemen-met-sony-tv-na-firmware-updates-t194517.html

Heeft iemand dezelfde problemen?
    • Door reinsat
      Hallo geachte mede hobbyisten ,
      Na wat gehobby met de feestdagen weer het eea op de rit. Maar natuurlijk wederom "uitdagingen".
      Heb op dit moment in gebruik een SOLO2 met Open PLi 6.2 en een Joyne kaart op een (oudere) LCD tv in resolutie 720 p in de woonkamer
      Tevens aangeschaft en in gebruik een ZERO 4K met Open PLi 6.2  (FTA) op een 32 inch HD tv/monitor op 1080p op het bureau.
      De beide apparaten doen het perfect, zijn super snel en gewoon een plaatje.

Echter als ik de ZERO op de (grotere) LCD wil gebruiken zal ik de resolutie binnen insteloingen eerst omlaag moeten brengen naar 720 (tv kan niet hoger aan )
      Om te kunnen zien wat ik aan het doen ben doe ik dat uiteraard op de HD tv/monitor vanwege de resolutie.
      Dus binnen PLI netjes op 720 p /bevestigen en dan de vraag nog beantwoorden met ja ....dan zou het gedaan moeten zijn . (zo werkt het bij de SOLO2 wel)
      Naar beneden , aansluiten op de LCD enne..... geen beeld.
      Procedure nog een keer gedaan en zag dat PLI de resolutie weer op 1080p had staan. Okee, nog maar een keer. Lang verhaal kort ....nog steeds blauw scherm .
      Weer omgezet naar de HD tv/monitor en de functie EDID uitgezet (indentificatie protocol).
      Wederom aangesloten op de LCD , weer blauw scherm .
      Nog even ter controle op de HD tv/monitor en PLI had de "originele " waarden weer staan .Dus EDID stond weer aan en resolutie stond weer op 1080 p.
      Toen instelllingen  gewoon weer gewijzigd (EDID uit en resolutie op 720p) , de ZERO uitgezet en weer aangezet ........en "originele"  waardes waren weer terug. Als ik dit eerder had gedaan
      had het me heel wat traplopen gescheeld enfin ... Klaarblijkelijk is het dus zo in dit geval dat de instellingen niet blijven na het uitzetten ondanks dat de hele procedure
      wordt gevolgd (ok en bevestigen met groene knop).
      En nu dan de vraag : doe ik iets fout of een bestaande bug of exemplarisch foutje .......iemand???????? 
    • Door DANYSAT
      ik zou graag een (oude) Philips cd speler met draaischijf voor 5 cd's aansluiten op de Samsung soundplate.
      de cd uitgang betreft een rode en witte rca kabel. de enige vrije ingang op de soundplate is nu nog één hdmi ingang.
      ik zou een kabel kopen hdmi/rca rood-blauw-groen.(zie afbeelding)
      nu is mijn vraag of dit zal werken ? en zo ja: welke kleur moet ik resp links en rechts inputen ? kan het kwaad dat één kleur 'ongebruikt' is ?  

• Door satmaat
      openATV 6.1

- gstreamer 1.13.0.1
      - Glibc 2.2.5
      - GCC Bug Fixes
      - openSSL Security fixes
      - Basis für neue 64 Bit Umgebung Support für multi libs 32/64 Bit
      - Stabilitäts Updates
      - Basiert auf OE-Core Morty

info

openATV 6.1 download:

dm500hd

dm500hdv2

dm800se

dm800sev2

dm7020hd

dm7020hdv2

dm8000

dm520/dm525

dm820

dm7080

dm900
    • Door Snoopy
      Weet iemand of ChromeCast Ultra op een gewone HDMi TV kan ??
      Het gaat me vooral om de hogere snelheid van de Ultra qua video's
      laden en om de aansluiting voor bedraad internet.
    • Door JBnl
      Goedendag,

Ben op zoek naar een service manual van een Toshiba 42UL875 lcd tv.
      Wie o wie heeft deze ?

Mvg,

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Lees alvorens je verder gaat onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid. We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.