Ga naar inhoud


Firmware Update problemen met Sony TVs met Android


Rolando

Aanbevolen berichten

Ik heb als tip gekregen om de TV kaal te installeren en dan pas de WIFI erop te zetten en de nieuwste update per USB, wat niet werkte.

Toen zag ik dat de meest recente softeware er gewoon op zit na het terugzetten op fabrieksinstellingen en je land op Belgie zetten....maar nu al drie dagen geen problemen.

Sony helpdesk had een hele waslijst met vragen wat is je MAC nummer, IP adres provider en intern TV en allerlei andere vragen.

Nu wacht iedereen op Sony met een firmwarefix....ja hoe lang moeten we wachten maar goed het werkt nu voor mij ff :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Op 4-8-2020 om 19:04, jeevanhoof zei:

Thuis heb ik ook twee Philips toestellen, naar het beeld mag je toch komen kijken.

(Eentje is wel na twee jaar en een paar herstellingen verder omgeruild voor een nieuw toestel omdat het soms een minuut of twee duurde eer de tv opstartte)

 

Qua beeld kunnen bepaalde modellen nog wel enigzins redelijk mee, het gaat dan echter weer fout met alle randzaken.

Zo ben ik hier ook 'ingestonken' met een Philips OLED, vrouwlief wilde perse Ambilight. Zit een LG panel in, dus die maken ze niet zelf, ik heb een nVidia Shield-TV, dus de ingebouwde Smart-TV ook niet nodig, what could go wrong zou je denken.

 

-HDMI-CEC, werkt soms. Als de TV minstens 12 uur van stroom is gehaald, werkt het weer voor 2 a 3 dagen. Niet handig, want een OLED moet eigenlijk ten alle tijde op Standby blijven voor beeld 'onderhoud'. Maar doorgaans weet het CEC netwerk zo te verkloten, dat zelfs communicatie tussen mijn randapparatuur en AV reciever het niet meer doet.

-HDR weergave is een grap. Ze gooien er een eigen contrast modificatie overheen, wat je niet goed gecompenseerd zult krijgen. Scenes zijn dan vaak veel te donker of juist weer veels te overbelicht.

-OLED beeld onderhoud komt soms tijdens een film of TV programma naar voren, en anders bij andere merken, kun je dit dan niet uitstellen. Je TV gaat gewoon uit voor minimaal een vol uur. Dat is dus gewoon einde TV tijd, niet tof als je op dat moment midden in een film zit.

-Er zit een heel pallet aan beeld verbeteraars in die TV, zonder uitzondering is het allemaal rommel wat ik niet wilt. Het wil soms nog wel eens gebeuren dat er ineens een aantal uitgeschakelde features ineens spontaan weer aangezet zijn.

-Ondanks alle beeldverbeteraars en image processing uitgeschakeld, doet het nog steeds iets met het bron signaal. Bij een statisch beeld, zie je nog steeds dat er het ea. niet 1 op 1 op het beeld te zien is. 

-De Philips TV klantenservice, een klantonvriendelijker bedrijf zul je ze niet vinden.

 

Onderaan de streep, je koopt gewoon een stuk Chinees verdriet tegen de hoofdprijs.

  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
Op 17-8-2020 om 17:23, Pass3c zei:

 

Qua beeld kunnen bepaalde modellen nog wel enigzins redelijk mee, het gaat dan echter weer fout met alle randzaken.

Zo ben ik hier ook 'ingestonken' met een Philips OLED, vrouwlief wilde perse Ambilight. Zit een LG panel in, dus die maken ze niet zelf, ik heb een nVidia Shield-TV, dus de ingebouwde Smart-TV ook niet nodig, what could go wrong zou je denken.

 

-HDMI-CEC, werkt soms. Als de TV minstens 12 uur van stroom is gehaald, werkt het weer voor 2 a 3 dagen. Niet handig, want een OLED moet eigenlijk ten alle tijde op Standby blijven voor beeld 'onderhoud'. Maar doorgaans weet het CEC netwerk zo te verkloten, dat zelfs communicatie tussen mijn randapparatuur en AV reciever het niet meer doet.

-HDR weergave is een grap. Ze gooien er een eigen contrast modificatie overheen, wat je niet goed gecompenseerd zult krijgen. Scenes zijn dan vaak veel te donker of juist weer veels te overbelicht.

-OLED beeld onderhoud komt soms tijdens een film of TV programma naar voren, en anders bij andere merken, kun je dit dan niet uitstellen. Je TV gaat gewoon uit voor minimaal een vol uur. Dat is dus gewoon einde TV tijd, niet tof als je op dat moment midden in een film zit.

-Er zit een heel pallet aan beeld verbeteraars in die TV, zonder uitzondering is het allemaal rommel wat ik niet wilt. Het wil soms nog wel eens gebeuren dat er ineens een aantal uitgeschakelde features ineens spontaan weer aangezet zijn.

-Ondanks alle beeldverbeteraars en image processing uitgeschakeld, doet het nog steeds iets met het bron signaal. Bij een statisch beeld, zie je nog steeds dat er het ea. niet 1 op 1 op het beeld te zien is. 

-De Philips TV klantenservice, een klantonvriendelijker bedrijf zul je ze niet vinden.

 

Onderaan de streep, je koopt gewoon een stuk Chinees verdriet tegen de hoofdprijs.

 

Chinees verdriet!! hahaha

 

Trouwens Sony is nog steeds niet met een oplossing gekomen, ik heb nu voor de rest geen problemen, we wachten het wel af....maar professioneel is het allesbehalve...we zijn 1 maand verder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
Op 2-8-2020 om 22:31, Donkeyman zei:

Hier heb ik ook een Bravia met android en heb al allerlei updates gekregen. Tot nu toe zonder problemen, maar ik ben wel verbonden met een degelijke netwerkkabel.

 

Inmiddels ben ik hier ook getroffen door een netwerkprobleem. Ik heb een aangesloten lankabel, maar geen internet. Na een reset naar fabrieksinstellingen werkt het een halve dag, daarna weer hetzelfde. Ik heb mijn 4k chromecast maar weer aan de Denon receiver gehangen.

aangepast door Donkeyman

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze hebben eindelijk sinds 7 oktober nieuwe firmware.

Als het goed is gaat deze binnenkort op je TV verschijnen.

 

Nu kan je hem ook per USB sticker eropzetten.

Ik heb een oude USB sticker die gewoon werkt en ik heb hem twee keer geformateerd maar flashen doet deze niet.

Als je de customerservice een concrete vraag stelt en krijg je weer een antwoord waar je niks aan hebt.

Ik heb nu ook geen andere USB stick bij de hand maar anders even een nieuwe kopen, ik weet het anders ook niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...