Ga naar inhoud


Re9000HD vs RE4220


edwin40

Aanbevolen berichten

Ik had een vraag,

 

Wat is nu het grootste verschil tussen deze 2 ontvangers behalve dan dat de 1 single is en de ander 2 ontvangers heeft.
Qua beeld kwaliteit etc.

Ik bedoel in het begin had de 9000 hikken in het beeld en geluid, warmte probleem.
Hoe zit dat met 4220.
 

Rebox 4220
Triax 65/70? met monoblock 19,2 - 23,5

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Tot dusver is de RE-4220 bij mij een probleemloze ontvanger. Zoals als altijd bij SH4 ontvangers is het beeld uitstekend. Ten opzichte van de RE-9000 verlies je nog de mogelijkheid om een harde schijf in te bouwen. Verder vind ik zelf een 4-digit LED display wel erg karig.

 

Groeten,

 

Audioniek.

2x Rebox RE-8000, 1x RE-9000, 1x RE-2200 (allen Icecrypt firmware) en 1x RE-4000

Vu+ Ultimo (2xDVB-S, 1x DVB-T, image openAAF gewijzigd)

SAB Unix Triple HD (eigen E2image)

Astra 1,2,3 & Hotbird, SG-2100A rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Je zou de RE-8500 kunnen overwegen, ook een probleemloze ontvanger die voor wat betreft de uitvoering meer weg heeft van de RE-9000

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Audioniek

 

Een vraag hoe heeft u de AV uitgang ingesteld staan 1080P of automatisch? ik wil niet dat de Rebox gaat upscalen dat laat ik liever aan mijn TV over..(moet ik hem dan AUTO zetten).

Ik heb momenteel ook de 4220 aangeschaft en aangesloten.

aangepast door edwin40

Rebox 4220
Triax 65/70? met monoblock 19,2 - 23,5

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De scaler welke in de Rebox zit werkt goed, het voordeel van de uitgang vastzetten op 1080 i of p is dat je bij omschakelen sneller beeld hebt.

Geef je het HDMI signaal native door duurt het bij mij wat langer voordat je beeld hebt, bij zappen werkt dat wat onrustig.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Of de ontvanger niet in deep-sleep of geheel uitgeschakeld wegzetten.

 

Of bijvoorbeeld een usb memorystick in de ontvanger steken en daar de epg informatie op laten opslaan.

Je kan bij de Rebox instellen waar de EPG informatie wordt weggeschreven.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn RE-8500 bewaart verzamelde epg data op de ingebouwde harddisk. Die data zijn na een herstart onmiddellijk te bekijken.

 

Ik heb mijn box maar heel kort gebruikt met een externe USB disk: geen herinnering meer aan hoe de EPG toen werkte.

Visiosat BISAT G3 C | 3 Alps Twin LNB (19.2E, 23.5E, 28.2E)| 2 TRIAX MFE 41 D | ->

-> RE-8500HD PVR (2*DVB-S2) (Toshiba MK5059 500GB HD builtin)

 

Rebox Firmware: RE8500HDPVRv2-11-61-DVB-S.ird + WebZeal_8500_V2.8.tar.bz

Link naar reactie
Delen op andere sites

normaal, als je in EPG bent, kan je met de gekleurde toetsen enkele opties aanpassen; één er van is waar je de data wil opslaan; een andere is instellen hoe veel de EPG weergeeft (2 uur --> 4 uur) en of je de MediaHW EPG wil activeren.

 

Vraag me niet uit het blote hoofd welke toets wat doet; maar je krijgt dat overzicht normaal wel te zien in het EPG.

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik dacht dat het ook op een USB stick ging, mits die snel genoeg is.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...