Ga naar inhoud


Oscam clockfix


jako87
Ga naar oplossing Opgelost door theparasol,

Aanbevolen berichten


Hier is een stuk te vinden waar er aan gewerkt werd: http://www.streamboard.tv/wbb2/thread.php?threadid=39736 , maar ik zie nergens een oplossing die ook geïmplementeerd is.

 

Als het fout gaat komt in de log iets te staan over 'bad time affecting the whole oscam ECM handling' iod.

Allemaal niet zo'n punt, maar je zit wel 5 seconden zonder beeld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Oplossing

Clockfix is een projectje wat ik begonnen ben. Het heeft alleen nut op dvb receivers want daar kan de tijd maar zo even voor of achteruit springen als je naar een andere transponder zapt. Het effect laat zich raden, je vers aangevraagde ecm is al over zijn 8 seconden timeout heen etc etc. Maar daar blijft het niet bij. Enfin, hoewel het op mijn setup goed werkte klaagde de grote cache-ex servers over crashes en weet al niet meer. Ook na assistentie van een andere dev lukte het niet om het stabiel erin te krijgen voor iedereen.

Feitelijk is het dus nog work in progress maar ik heb er al 2 maanden inzitten en ben er klaar mee.

Je kunt het inschakelen, maar het heeft momenteel geen effect aangezien er nog een harde code overrule inzit die het weer buiten spel zet.

Hopelijk ziet er ooit nog iemand uitdaging in en durf er mee verder te gaan ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok, dus toch die klok en dat probleem. Ik zal maar niet vragen waarom er uberhaubt een timeout zit op ecm's, want die is vast niet voor niks ingevoerd, maar voordien bestond dit probleem niet... ;)  Helaas gaat mijn kennis van zaken niet ver genoeg om hulp te bieden en het probleem is weer niet groot genoeg om de klok van de ontvanger dan maar op een timeserver te synchroniseren ipv de transpondertijd. Hopelijk pikt iemand het weer op, of de fix komt wel beschikbaar voor wie het wel mee wil compileren.

 

Of, als je me zegt waar de 'hard code overrule' te vinden is, kan ik dat stuk er wellicht zelf uithalen en kijken of het bij mij helpt, tenminste als je met simplebuild ook zelf gewijzigde sources kunt compileren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...