Ga naar inhoud


Dure kostprijs digitale TV in 2de kamer?


spacebird

Aanbevolen berichten

Stel, je bezit een hoofdabbonement op TV Vlaanderen en zou die willen uitbreiden met CI(+?) module en extra kaartje om op een 2de TV de mogelijkheid te bieden dat de kinderen daarop ook naar Cartoon Network en National Geographic kunnen kijken... toch niets speciaals...

 

Begrijp ik het goed dat dit niet mogelijk is omdat daarop het zenderaanbod zeer beperkt is en deze zenders er niet bijhoren?

 

Zou dit de abbonementskost verdubbelen omdat men die zenders ook graag op de 2de TV wil hebben?

 

Lijkt me een dure oplossing en zeker t.o.v. de concurrentie op kabel of ben ik verkeerd?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Het is inderdaad een knullige oplossing van ze, wij lossen dat wel even anders op.

Ze kunnen beter per abbo drie kaarten meegeven voor thuisgebruik, i.p.v al die geldklopperij die steeds maar de boventoon is.

 

Nu kan je zelfs een tweede kaart niet aanschaffen zonder een van die ondermaatse ontvangers van ze erbij te nemen (kassa, kassa).

 

Niet op ingaan dus aangezien die 2de kaart dan ook nog eens heelwat beperkingen bevat, de weg naar homesharing ligt voor je open.

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hetgeen je opnoemt, is helaas de dag van vandaag een serieuze beperking in het televisiekijken van vandaag.

Vooral de hoge kosten 129€ voor module en kaart, zijn voor veel mensen die ik ken een struikelblok.

Op de site van adb, heb ik eens een oplossing gezien, dat één ontvanger diende als een soort server, waar kaart(en) en het satelliet signaal toekwam. Ook interactieve diensten waren mogelijk, een utp aansluiting. Daar konden er 4 slave ontvangers worden op aangesloten, of zelfs eenvoudiger, men kan kijken via het bekende DLNA pricipe. Dus ook mobiele toestellen.

Opname's zijn ook centraal opgeslagen, en overal binnenhuis beschikbaar

Helaas heb ik tot nu toe nog geen enkele provider gezien, die dergelijk aanbied. Ooit was er bij M7 sprake van,maar is het nu stil.

Als satelliet ontvangst zal willen blijven bestaan, dan vrees ik er een beetje voor, dat zo'n oplossing toch zal moeten komen, want straks gaan enkel nog enkele individuen die wegens technische of andere reden bij sat ontvangst blijven.

Want bij andere providers zoals je zegt, kunnen tot 4 ontvangers worden aangesloten, zolang de technische situatie het toelaat voor dezelfde prijs.

Meerdere gratise kaarten bijgeven bij een hoofdkaart, is moeilijk, want bepaalden lenen dan gemakkelijk zo'n kaartje uit, wat voor niemand behalve de zwartkijker het goed uitkomt.

op deze link, zie je een voorbeeld, in dit geval voor kabel.

http://adbglobal.com/portfolio-view/4-tuner-advanced-cable-dvr/

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

het geen jij beschrijft is bij vele satelliet kijkers aanwezig.

Alleen met de standaard satelliet recievers voorgesteld door de providers gaat dat niet lukken.

 

Bij de ontvangers die draaien op Linux zijn de mogelijkheden bijna onbeperkt.

 

In een ontvanger zit de kaart en dient als server.

De andere ontvangers zijn via het netwerk verbonden met de ontvanger waarin de kaart zit.

Zo wordt de kaart gedeeld met de andere ontvangers.

 

Opnemen op de HD van een ontvanger en dit bekijken op een andere ontvanger...geen probleem.

Opnemen op een netwerkschijf...geen probleem.

Youtube filmpjes bekijken...geen probleem...

 

Ze noemen dit home sharing. of kaart sharen binnenshuis.

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Tripleboy ik zou toch een CI oplossing zoeken zodat het aantal kastjes beperkt wordt, veel huidige TVs met SAT ontvangst kunnen daarmee om... maar dan komt weer de vraag of dit wel toekomstgericht is, nu ik lees dat tv-vlaanderen binnen afzienbare tijd naar een andere codering zou overstappen (zelfs eerst in de benelux...)

 

http://www.viaccess-orca.com/what-s-new/pr/606-m7-group-chooses-viaccess-orca-cas-to-secure-dth-services-across-seven-european-countries.html

 

Ik weet wel dat ze kunnen simulcrypten, maar hoe lang nog en gaan ze dat ook doen voor nieuwe zenders?

 

Homesharing... tja, daar ging mijn vraag u niet over, maar gezien de SID limieten die ze nu al toepassen is dit ook niet toekomstzeker... stel dat ze dit nog verder dichtvijzen... dan is die investering ook verloren! Ik begrijp wel dat een bedrijf zich wil beschermen tegen piraterij, maar waarom moeten eerlijke mensen daar altijd de dupe van zijn?

 

@sattv4iedereen het zijn niet alleen de hoge kosten van 129€, maar ook de jaarlijkse 2,5x12=30€ bovenop je hoofdabonnement... om dan niet naar alle kanalen te kunnen kijken. ADB, zijn dat niet de makers van de telenet digi-dozen? Ik heb liever een beetje vrije keuze van hardware liefst nog zonder extra kastje, ecologisch meer verantwoord en gebruiksvriendelijker...

 

In het analoge TV tijdperk hadden we daar geen problemen mee, maar tegenwoordig is meer dan 1 TV opstellen in je woning wel een probleem geworden... en je kan digitale TV een verruiming van het aanbod noemen, maar de kwaliteit van die meerkeuze (ik bedoel dan inhoud, niet beeldkwaliteit) is niet echt verbeterd, integendeel - de (luidere) reclame zwaait rond je oren op sommige zenders.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt natuurlijk ook gebruik maken van een SmartWi of een Clone+. Dit zijn interne kaartdelers. Ze bestaan uit een klein kastje ter grootte van een pakje sigaretten waar je je smartcard in steekt. Bij dit kastje worden twee kaarten geleverd met een antenne die je in de kaartlezer van je ontvanger steekt.
De decoderingssignalen worden dus vanuit het kastje met smartcard draadloos naar de clientcards gestuurd. Dit werkt tot ongeveer 5 ontvangers.
Het voordeel hiervan is dat je geen dure extra kaart hoeft te kopen en te laten registreren en je ook geen maandelijkse abonnementskosten hebt. Bovendien ontvang je dan ook alle zenders van de hoofdkaart.
Je moet er wel rekening mee houden dat dit op sommige ontvangers niet goed werkt.
Je koopt al een SmartWi met twee clientcards voor € 99,-
 

post-60869-0-49449300-1411679797.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Sprietje, bedankt voor je reactie, maar dit is evengoed homesharing... redelijk duur en onzeker dat het werkt met sommige ontvangers... bovendien draadloos, wat nog andere perikelen kan meebrengen en wss gebruiken ze de 2.4GHz band die ook al druk bezet is door wifi... als ik op hun site de Deense review volg en vertaal in google lees ik in de tekst "it only works within a very limited range (15 m.)" wat me ook niet echt aanstaat... wat geeft dat door plafonds. Dan denk ik dat je beter af bent met een linux bakje als hoofdgebruiker, een goed geplaatste wifi in je huis en een matrix cam air ofzo (als die dan werkt)... ook wel draadloos, maar niet afhankelijk van een draadloos proprietair systeem waar je geen vat op hebt (bvb freq. kanaal wijzigen als men teveel last heeft van wifi)... Maar mijn hoofdvraag blijft eigenlijk waarom het zo duur en onmogelijk is om het via de "officieel ondersteunde" manier te doen en men dus wordt gedwongen zelf zo'n sharing toe te passen... TVV moet dat toch ook inzien, ze staan hier heel zwak in tov de concurrentie... ze zouden zelf voor zulke oplossingen moeten zorgen, niet de klanten!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Het is helaas beleid, ingegeven door de zwarte schapen die misbruik maken van hun 2e kaartje door die ter beschikking te stellen van andere huishoudens.

Ook Canaldigitaal heeft een soortgelijk beleid dat extra kaarten uitkleedt en duur maakt.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja en als je nu geen linux bakkies hebt staan?
Die 15m is in de meest ongunstige omstandigheden met ijzerwerk in het beton. Zonder dit is het bereik zeker 25meter. Bovendien als je de SmartWi een beetje centraal weg zet, heb je toch al minimaal een afstand van 2x15m=30meter tussen twee ontvangers maar wil je een stuk verder komen, dan moet je een Clone+ nemen. Die heeft een bereik van zeker 50meter.
Ik gebruik al zeker 10 jaar de SmartWi en op mijn ontvangers werkt die probleemloos. Ook geen enkel probleem met wifi-signalen. En duur? Je hebt de aanschaf er in twee maanden uit.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Sprietje, je hebt gelijk als je idd al 2 niet linux ontvangers hebt gekocht met coderingssysteem (ofwel de goedgekeurde, trage ontvangers... ofwel die met een CI module...) maar dan is de totaaloplossing heel duur... ik dacht eerder aan een goedkope enigma2 ontvanger zoals een maxdigital xp 1000  of VU+ en een aparte CI module voor de 2de tv die dan wireless aan je enigma2 kan... en ik denk dat 2 maanden abonnement de 99 euro niet dekt, maar ja je moet natuurlijk op langere termijn denken, hoewel dat moeilijk is in deze veranderlijke wereld (cfr. mijn post over het nieuwe coderingssysteem dat eraan komt...). Ik lees ook nergens in het artikel over de smarwi dat die 15m worst case is met ijzer en beton... ik zou wel 2 plafonds doormoeten en als ik mijn 2.4GHz wifi dan al op -80dBm zie staan (met een goede router, de RT-N66U van Asus met 3 externe antennen) neem ik liever geen risico's... de wifi kan ik met een range extender eventueel nog verlengen... ik heb ook wat verder gelezen over die smartwi... het zou op 860MHz werken (SRD860 band, ook gebruikt voor o.a. wireless audio).  Wel goed dat jij tevreden bent met je oplossing... en nogmaals bedankt voor je info!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je zelf niet naar Cartoon Network en National Geographic kijkt kan je overwegen om de hoofdkaart te gebruiken voor de kinderen.

Zelf gebruik je dan de 2e kaart en is alles zo legaal als maar kan.

 

Persoonlijk prevaleer ik een oplossing met Linux decoders, daar ben je in de praktijk niet gebonden aan een reikwijdte van maximaal 50 meter als je dit nog niet genoeg vind. 

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

spacebird schrijft:

"en ik denk dat 2 maanden abonnement de 99 euro niet dekt, maar ja je moet natuurlijk op langere termijn denken"

Nou, die lange termijn is maar 4 maanden. Dat is bij mij geen lange termijn. Reken maar even mee.
Aanschaf grijze extra kaart €40,-
Registratie extra kaart €10,-
Abonnement extra kaart zonder HD €4,50
Abonnement HD op extra kaart €5,-
Samen dus voor de extra kaart €9,50/maand

Aanschaf SmartWi €99,-
minus extra kaart en registratie €50,-
Meerprijs bij gebruik van SmartWi €49,-
4 maanden abonnement €48,-
Kosten van aanschaf SmartWi er uit.

Na 4 maanden dus de kosten van een SmartWi er uit plus bijkomend voordeel dat je niet ook met je hoofdkaart weer voor 1 jaar vast zit aan een jaarcontract.
 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Sprietje, dat zijn wss CD prijzen, ik heb het over TVVL... dat zijn andere tarieven (2.5€/mnd voor de extra kaart en de aanschaf) maar maakt niet uit, zoals ik al zei "langere termijn denken"... ik hoef echt geen smartwi als ik nog geen non-linux ontvangers heb hoor... 99€ om "gewoon draadloze toegang" naar 1 smartcard te hebben lijkt me toch duur, zeker als je met software hetzelfde kan bereiken in een linux ontvanger.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...