Ga naar inhoud


DM8000 netwerk laat het plots afweten


TVguy

Aanbevolen berichten

Sinds kort wil het netwerk van de dm8000 niet meer mee.

Gisteren lukte het nog net op 10 mB/s FDX. Vandaag wil het netwerk nog wel negotiëren maar komt niet meer aan verbinden toe.

 

Alle patch kabels zijn inmiddels doorgemeten en zijn OK.

Probleem met OpenPli image lijkt me onwaarschijnlijk.

Onlangs de hard disk vervangen door een WD GREEN 2T. Hier kan het toch ook niet aan liggen ?

 

Blijft nog een hardware of voedingsprobleem over... ?

ontvangers: Dreambox 7000 - Dreambox 8000 (openPLi)

schotels: 1m draaibaar - Visiosat G4+1:(19E/13E/1E/5E/5W) - 54cm:(10E) - 60cm:(23E/28E)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Geen wifi in gebruik.

Maar als hier geen oplossing voor is, binnenkort misschien wel.

 

Zelfs als ik via STOP naar het "firmware upgrade scherm" boot, duurt het wel even voor er netwerkverbinding is. 

Als er na een tijd verbinding komt is dit altijd aan 10mB/s FDX.

ontvangers: Dreambox 7000 - Dreambox 8000 (openPLi)

schotels: 1m draaibaar - Visiosat G4+1:(19E/13E/1E/5E/5W) - 54cm:(10E) - 60cm:(23E/28E)

Link naar reactie
Delen op andere sites

zet je internet eens enkele minuten uit en zet het eens terug op.

duurt wel effe eer alles is opgestart.

dus het hele internet zonder spanning zetten effe

probeer eens

en staan de instellingen op dhcp in je dreambox ?

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor alle suggesties. Heb dit alles al geprobeerd, maar daar ligt het dus niet aan.

Alleen een nieuwe installatie ga ik nog eens doen.

Dit zou betekenen dat de driver voor het netwerk al mee in de bios, front-end zit ... ?

ontvangers: Dreambox 7000 - Dreambox 8000 (openPLi)

schotels: 1m draaibaar - Visiosat G4+1:(19E/13E/1E/5E/5W) - 54cm:(10E) - 60cm:(23E/28E)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou. Heb er een origineel dream-multimedia image in gedaan.

Bij netwerkconfiguratie komt die zelfs niet meer aan verbinden toe.

 

Ik vrees toch dat het ergens een hardware probleem is of een corrupte driver in het boot, front-end gedeelte bij de opstart zou kunnen.

Hier heb ik te weinig kennis over. Zou een her-install van enkel de frontend een oplossing kunnen bieden ?

ontvangers: Dreambox 7000 - Dreambox 8000 (openPLi)

schotels: 1m draaibaar - Visiosat G4+1:(19E/13E/1E/5E/5W) - 54cm:(10E) - 60cm:(23E/28E)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je zou de SSL#84 er nog eens in kunnen zetten. Is maar 128kB dus met een 0-modem kabel zit die er zo in. Kijk even goed met een lampje of je UTP stekker en connector nog in orde zijn. Let op! Bij aanpassing eerst de box volledig stroomloos maken! Nieuwe kabel pakken en nog eens proberen. Kabel direct aan router dus zonder switch/hub. Desnoods bij een buurman aan de router hangen. Wil het dan nog niet dan ben je één van de weinigen met een echt defecte DM8000

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit krijg ik terug uit <ethtool eth0> :

 

Settings for eth0:
        Supported ports: [ TP MII ]
        Supported link modes:   10baseT/Half 10baseT/Full
                                100baseT/Half 100baseT/Full
        Supported pause frame use: No
        Supports auto-negotiation: Yes
        Advertised link modes:  10baseT/Half 10baseT/Full
                                100baseT/Half 100baseT/Full
        Advertised pause frame use: Symmetric
        Advertised auto-negotiation: Yes
        Link partner advertised link modes:  10baseT/Half 10baseT/Full
        Link partner advertised pause frame use: Symmetric Receive-only
        Link partner advertised auto-negotiation: Yes
        Speed: 10Mb/s
        Duplex: Full
        Port: MII
        PHYAD: 1
        Transceiver: internal
        Auto-negotiation: on
        Link detected: yes

 

In het bios staan ook nog een aantal netwerkinstellingen. Zitten deze samen met de "basis" ethernet driver mee in SSL#84 ?
 

ontvangers: Dreambox 7000 - Dreambox 8000 (openPLi)

schotels: 1m draaibaar - Visiosat G4+1:(19E/13E/1E/5E/5W) - 54cm:(10E) - 60cm:(23E/28E)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmm er staat toch duidelijk dat de Link-Partner slechts 10Mbit Full/Half aangeeft.. Dus iets van je router/hub/switch will niet mee werken of je aderpaar 7/8 is defect... Heb je de UTP kabel doorgemeten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb meer en meer de indruk dat het toch een hardware probleem is. Alsof de signaalsterkte die uit gaat op de utp kabel niet of onvoldoende gehaald wordt. Ik probeer het morgen nog een keer met een extra korte cat.6 utp kabel. Misschien voldoende om toch een goede verbinding te maken.

 

Ik zet er ook nog eens een Fluke netwerkmonitor tussen. Misschien worden we daar iets wijzer van... of niet.

 

Wie heeft er ervaring met een usb naar rj45/utp aansluiting? Geen wifi dus.

 

Paar 7-8 wordt niet gebruikt bij een 100Mb/s verbinding. Net als paar 4-5 overigens. Wel bij PoE of Gigabit verbindingen. Dit geheel terzijde.

ontvangers: Dreambox 7000 - Dreambox 8000 (openPLi)

schotels: 1m draaibaar - Visiosat G4+1:(19E/13E/1E/5E/5W) - 54cm:(10E) - 60cm:(23E/28E)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb ik gedaan. Daar is niets mis mee.

De Fluke zegt doodleuk dat de spanning van het toestel (dreambox) niet is aangesloten en kan er dus verder ook niets van maken.

 

Kan een omgevallen bit zijn in de bootloader. Deze zit mee in nfi heb ik nu ergens gelezen en wordt dus bij het flashen van een image altijd mee vervangen.

 

Als ik een tijd de spanning eraf haal krijg ik in STOP modus nog net een IP adres van DHCP toegewezen, op 10 Mb/s en dat is het zo wat.

 

Heb er intussen een wifi usb ingeduwd en dit werkt wel zoals het hoort.

 

Zo werkt het netwerk wel, maar even via de STOP modus een nieuw image flashen wordt zo wel moeilijk.

ontvangers: Dreambox 7000 - Dreambox 8000 (openPLi)

schotels: 1m draaibaar - Visiosat G4+1:(19E/13E/1E/5E/5W) - 54cm:(10E) - 60cm:(23E/28E)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Heb je de Fluke Nettool || toevallig gebruikt? Cat 6 kabel is niet nodig alhoewel het ook niet schaadt.. Zelf geknepen connector? Anders heb ik nog wel wat Systimax complete kabels voor je...

 

Je kunt anders ook alleen de SSL #84 serieel laden. En de image via USB... Die stick zat overigens bij de DM8000 bij de aanschaf....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...