Ga naar inhoud


Opnames overzetten tussen HD's in netwerk


minplus

Aanbevolen berichten

Ik heb 2 VU's met een Mac in een netwerk hangen.

Op de ene VU is de HD vrijwel vol (die van vrouwlief), op de andere is hij vrijwel leeg (die van mij).

Is het mogelijk om opnames rechtstreeks, al dan niet via de Mac, over te zetten?

Heb niet kunnen vinden hoe en wat.

Of moet ik gaan klooien met een USB-stick want dat is natuurlijk altijd mogelijk, maar wat een werk....☹️?

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Ik doe dat met copy/cut / paste via het netwerk.

 

Op de computer in netwerk de harddiscs van de ontvangers openen en dan de bestanden verplaatsen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

je kan toch gewoon op de 1e VU een netwerk locatie mappen naar de 2e VU, hier een markeerpunt aanmaken, en dan gewoon via de PVR lijst de bestanden "moven" via de groene knop ?

let wel : dit is een unix move die in 'background' gebeurt dus afhankelijk van de snelheid van je netwerk kan dit enige tijd in beslag nemen. Je doet de move ook best één na één.....

via die netwerk locatie kan je op de 1e VU ook de opnames afspelen op de andere VU. Door op de beide VU's netwerk locaties naar elkaar aan te maken, kan je vanaf gelijk welke VU gelijk welke opname afspelen.

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, ceesv zei:

Ik doe dat met copy/cut / paste via het netwerk.

 

Op de computer in netwerk de harddiscs van de ontvangers openen en dan de bestanden verplaatsen.

Dit klinkt zinnig en logisch en kan ze wel openen maar niet beide tegelijk. Ik ga zoeken. Zal wel iets stoms/simpels zijn.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Jean-Claude zei:

je kan toch gewoon op de 1e VU een netwerk locatie mappen naar de 2e VU, hier een markeerpunt aanmaken, en dan gewoon via de PVR lijst de bestanden "moven" via de groene knop ?

let wel : dit is een unix move die in 'background' gebeurt dus afhankelijk van de snelheid van je netwerk kan dit enige tijd in beslag nemen. Je doet de move ook best één na één.....

via die netwerk locatie kan je op de 1e VU ook de opnames afspelen op de andere VU. Door op de beide VU's netwerk locaties naar elkaar aan te maken, kan je vanaf gelijk welke VU gelijk welke opname afspelen.

Van je 1e zin snap ik de helft. Ben nog niet helemaal thuis in newspeak.

Op de 1e VU een netwerk locatie mappen naar de 2e VU... Praat je hier over de computer of over de ene VU? Ik vermoed over de ene VU en zo ja wat is een netwerk locatie mappen? Ik zie niets in die richting in het menu van de VU.

Wat is een markeerpunt aanmaken en hoe doe je dat en waar?

Gewoon via de PVR lijst (wat is dat?) bestanden moven (kan ik me iets bij voorstellen) via de groene knop (zit op de ab van de VU, dus het zal idd over de VU gaan en niet over de computer).

Dat afspelen van bestanden van de en naar de andere hebben we lang geleden wel gedaan en werkte prima, zou moeten gaan zoeken hoe we dat deden, maar nu gaat het over overzetten van bestanden want vrouwlief heeft ruimte op haar HD nodig.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan toch de twee mappen met films, van elke VU, openen op je pc.

Sleep de films van de ene map naar de andere.

 

Let wel, alles gaat van Vu1 naar je pc en zo naar Vu2.

Het duurt wel even.

 

Daardoor is de oplossing van Jean- Claude wel beter, maar moeilijker.

 

Mvg

aangepast door jeevanhoof

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook mijn idee van begin af aan. Maar op de een of andere manier lukt het me niet (meer) om beide mappen naast elkaar te openen. Stom, ik weet het, ik zie iets over het hoofd, maar het is niet anders. Mogelijk morgen iets helderder na nu een zware dag.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

op de VU maak je als volgt een netwerk lokatie aan :

menu - instellingen - systeem - expert - netwerk - mountbeheer - voeg nieuwe mount toe

actief : aanschakelen, local mountpoint : naam bvb vu2, type mount : CIFS (NFS is eigenlijk beter maar dan moet je ook ee,n NFS server installeren dus kies maar voor CIFS), server ip : IP adres van 2e VU, host name : blanco, server share : media/hdd, gebruik als vervanging : uitgeschakeld laten, mount opties : rw, gebruikersnaam : root, wachtwoord : dreambox (tenzij je het default paswoord hebt aangepast)

druk nu op OK en de netwerkmount wordt aangemaakt.

druk nu de PVR toets in en druk op de gele knop, normaal gezien staat er nu een "vu2" in de locaties lijst. Selekteer deze optie en ge krijgt nu de lijst van bestanden op de media/hdd folder van de andere VU, Ik zie nu al dat er geen nieuw markeerpunt moet aangemaakt worden - ga in de folderlijst op 'movie' staan en druk enter - de opnames van de 2e VU verschijnen op het scherm. Ga nu op het bestand staan dat je wenst over te zetten en druk op groen, en kies waar die opname naartoe moet verplaatst worden (normaal gezien aangeduid door /media/hdd/movie).

that's it.

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit gaan we allemaal morgen proberen. Ben nu even redelijk gaar.

Zonet wel even per ongeluk 2 vensters gekregen van de beide VU's, maar de ene zwart en de andere grijs (waar je dan niets mee kunt). En zie bij de ene de meest vreemde dingen staan die ik totaal niet als opgenomen bestanden herken. Morgen maar eens verder kijken. Nu even wat voetbal op de achtergrond en dringender dingen in huis en tussendoor wat op de computer.

Dank voor de hulp. Moet gaan lukken.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, Jean-Claude zei:

(NFS is eigenlijk beter maar dan moet je ook ee,n NFS server installeren dus kies maar voor CIFS),

NFS op een Mac :whistle:

 

neem filezilla dan kun je ook profielen aanmaken voor beide Vu's met wachtwoord naar het passende Ip-adres. want ik vermoed dat het via samba heel traag wordt dat copieren via een Mac.

filezilla werkt met ftp

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als beide VU’s op hetzelfde netwerk zijn aangesloten dan de Mac dan zou je op de Finder van de Mac ook beide VU’s moeten zien, correct?

Zo ja, dan open jij op de Mac een 2e Finder venster, in de linker venster op jij de 1e VU en op het rechter venster de 2e VU, kies op zowel het linker als het rechter Finder venster de juiste map waarvan en waar naartoe jij wilt kopiëren en slepen maar.

Zo simpel is het.

Ik zie net het antwoord van Tonski betreffende het gebruik FileZilla en dat is ook prima maar toch wel iets omslachtiger om daarin beide VU’s in beeld te krijgen.

Mijn ervaring is dat FTP i.c.m. Mac en VU’s niet echt veel sneller de data overzet.

 

 

aangepast door Jürgen

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Precies zo doe ik dat in Windows, zoals al eerder beschreven, is de snelste manier.

 

 

 

11 uren geleden, minplus zei:

En zie bij de ene de meest vreemde dingen staan die ik totaal niet als opgenomen bestanden herken.

Je moet natuurlijk wel je opslag medium en de mappen selecteren waar je de films opslaat.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Jürgen zei:

Mijn ervaring is dat FTP i.c.m. Mac en VU’s niet echt veel sneller de data overzet.

 

het kan zijn dat de OS versie 4 jaar geleden anders werkt dan die OS15 van nu, ik had met het kopiëren via de finder altijd problemen met de rechten op dat/die bestand(en)

en daarom gebruikte ik de FTP liever daarvoor

 

ik neem aan dat die rechten kwestie inmiddels dus is opgelost als je via samba middels de finder kopieert.

 

Snel kopiëren is een rekbaar begrip...

hier een voorbeeldje van daar net naar de pC

Screenshot_31.jpg.075e49309e0bdc58377651aa5f8f2e49.jpg

 

10 GByte duurde 4,5 minuten, dus wegens al dat kopiëren verlies je wel nog al wat tijd en daarom is een NAS in je netwerk zo fijn omdat je dan niet meer hoeft kopiëren

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, minplus zei:

….. En zie bij de ene de meest vreemde dingen staan die ik totaal niet als opgenomen bestanden herken.


Dat klopt want één opname bestaat uit meerdere onderdelen (bestanden) en soms worden in de betreffende map ook wat vreemde bestanden aangemaakt, m.n. als een opname mislukt.

Feitelijk zijn alleen de bestanden van belang met de extensie ‘.TS’.

 

Ik kopieer uitsluitend de bestanden met de extensie .TS en ik heb daarmee nog nooit problemen ondervonden.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...