Ga naar inhoud


Adapter om sat signaal en dvb-t door een kabel te sturen


jepe

Aanbevolen berichten


Zeker. Zoek eens op combiner voor het inkomend signaal en voor de wandcontactdoos aan de andere kant naar een doos waar ook een satelliet aansluiting op zit. Werkt bij mij naar alle tevredenheid. Zorg wel dat de ene kabel door de muur van prima kwaliteit is. Dit spul is zelfs bij de bouwmarkt te koop.

Wat niet beter wordt, blijft niet goed.

Rebox 8220 - 3.02.25, Rebox 9000 - 1.11.62 (loader 1.54), Rebox 4000 - 1.11.62 (loader 2.54), Philips/Pace 7141Visiosat Bisattelite G4Quadro (13E - 19,2E - 23,5E - 28,2E)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op bijlage 1 kun je zien hoe je met twee diplexers het signaal kunt samenvoegen en weer splitsen. Ze worden ook wel TV/Sat Combiners genoemd, zie bijlage 2.
Alleen voor het satellietsignaal laat hij ook de voedingsspanning voor de lnb door. Dat doet hij in twee richtingen zodat je zo'n combiner zowel kunt gebruiken om de signalen samen te voegen als weer te kunnen splitsen.

Wil je binnen de Digitennesignalen ook nog uitsplitsen in Radio en TV-signalen, dan kun je het beste een aansluitdoos nemen die het signaal uitsplitst in satelliet, TV en radio, zie bijlage 3 en 4.
 

post-60869-0-87765500-1412575136.gif

post-60869-0-61920500-1412575199.jpg

post-60869-0-09130000-1412575224.jpg

post-60869-0-60430500-1412575234.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zeker. Zoek eens op combiner voor het inkomend signaal en voor de wandcontactdoos aan de andere kant naar een doos waar ook een satelliet aansluiting op zit. Werkt bij mij naar alle tevredenheid. Zorg wel dat de ene kabel door de muur van prima kwaliteit is. Dit spul is zelfs bij de bouwmarkt te koop.

 

Juist daarom zou ik het daar niet kopen. Koop iets van goede kwaliteit en niet daar waar je zakken cement en boorhamers koopt.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zijn er adapters om signaal van satelliet en dvb-t door een coax kabel te sturen. (voor binnenshuis waar in de muur slechts een kabel loopt.

Yep, ik gebruik de Maximum SAT-DVB-T Combiner.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

zit wel een probleem aan.

Een digitenne zal 5 volt naar de antenne willen sturen als deze actief is.

kortom het werkt als de dvb-t gebruikt maakt van een passieve antenne of bij een actieve als deze de voeding krijgt voor de combiner.

sab ultimate hd 88cm schotel (2 keer zelfde installatie)

samsung dvbt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Juist daarom zou ik het daar niet kopen. Koop iets van goede kwaliteit en niet daar waar je zakken cement en boorhamers koopt.

Menige bouwmarkt verkoopt ook KabelKeur tegenwoordig.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

zit wel een probleem aan.

Een digitenne zal 5 volt naar de antenne willen sturen als deze actief is.

kortom het werkt als de dvb-t gebruikt maakt van een passieve antenne of bij een actieve als deze de voeding krijgt voor de combiner.

Volgens mij jaagt ie er gewoon 5v doorheen hoor.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er staat toch duidelijk aangegeven op de combiner, dat de powerpass alleen door de sataansluiting gaat, niet door de terrestrial aansluiting.

 

Inderdaad. Niet op gelet. Ergens logisch dat er maar 1 zijde een powerpass heeft.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...