Ga naar inhoud


LG CRD-8484B werkt niet in Linux Mint


The Iron Maiden

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

ik heb een Compaq Evo D500 met een LG CRD-8484B CD-Rom drive.

Met deze drive heb ik Linux Mint 13 kunnen installeren vanaf CD.

 

Nu heb in Linux Mint geen toegang tot de CD-Rom. Komt dit omdat er drivers ontbreken of zou de firmware van de CD-Rom drive of BIOS te oud zijn?

 

mvg,

The Iron Maiden

.

VU+ duo met OpenPli, CCam 2.11 op 78 cm triax wok en multiblock op Astra 19.2, 23.5 en 28.2

 

-- Hier had uw reclame kunnen staan --

Link naar reactie
Delen op andere sites


Je hebt Mint geinstalleerd vanaf een CD. Dus je CD drive werkt gewoon goed.

 

Als je er een CD in stopt moet deze gewoon op de desk-top verschijnen.

 

Mogelijk wordt de betreffende CD niet herkend. Probeer eens, na het opstarten, of die Mint installatie CD die je gebruikt heb zichtbaar wordt.

 

Bij een ouder systeem wordt het lezen van de CD wel wat moeizamer door aanslag op de laser.

 

Groet,

 

 

Bram

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo,

 

ik heb Mint geïnstalleerd met een CD-RW van (minstens) 7 jaar oud.

De CD werd meteen herkend bij het opstarten en de installatie ging zonder problemen.

Als ik vervolgens een originele CD in de drive doe wordt deze niet herkend in Mint.

Ik heb 10 indentieke computers waar oorspronkelijk XP op stond.

 

Als ik een computer neem waar nog  XP op staat wordt iedere CD moeiteloos gelezen.

Als ik vervolgens dezelfde computer clone naar Mint kan deze geen CD's meer lezen.

 

Het probleem lijkt dus in de combinatie CD-Rom drive en Linux Mint te zitten.

 

mvg,

The Iron Maiden

VU+ duo met OpenPli, CCam 2.11 op 78 cm triax wok en multiblock op Astra 19.2, 23.5 en 28.2

 

-- Hier had uw reclame kunnen staan --

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste I-M,

 

het is moeilijk voor te stellen dat het met de Live CD wel werkt en met de geinstalleerde versie niet.

 

Nu kun je er wel naar gaan zoeken, waaraan het ligt. Maar je kunt natuurlijk ook even een nieuwere versie proberen.

 

En Mint heeft ook een pure Debian versie die soms ook betere resultaten geeft dan de op Ubuntu gebaseerde versies.

 

Hiermee spaar je de moeite.  Of je wilt per se weten hoe het komt !

 

We horen het nog wel. Mint is er inmiddels in versie 17. Op een wat ouder systeem is Lubuntu ook een prima oplossing.

 

Groet,

 

 

Bram 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas is de Debian versie te zwaar voor deze computers. Debian heeft 1 GB RAM nodig, en ik heb maar 512 MB beschikbaar.

Lubuntu heb ik al eens geprobeerd, maar die vind ik er grafisch minder uitzien.

 

Ik heb 1 PC waar een andere (nieuwere) CDROM in zit. Deze werkt wel. Op zich is het ontbreken van een CDROM geen probleem. het zou mooi geweest zijn als ik dit met een software/firmware upgrade zou kunnen oplossen.

 

Desnoods zet ik er voor een paar euro een andere DVD speler in.

 

mvg,

The Iron Maiden

VU+ duo met OpenPli, CCam 2.11 op 78 cm triax wok en multiblock op Astra 19.2, 23.5 en 28.2

 

-- Hier had uw reclame kunnen staan --

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...