Ga naar inhoud


Iemand die Skype goed werkend heeft op Linux?


johnno

Aanbevolen berichten

Mij is dit binnen Linux Mint niet meer gelukt sinds de interface een paar jaar geleden werd vernieuwd. Het lijkt allemaal naar behoren te werken, behalve dan dat mijn stem aan de andere kant van de lijn niet gehoord wordt. Met het verschijnen van LM20 hoopte ik dat het probleem verholpen zou zijn, maar helaas is dat niet het geval.

 

Het lijkt samen te hangen met het gedrag van de zogenaamde Echo/Sound Test Service. Deze test call kan gemaakt worden vanaf de contact list, maar ook vanaf de Audio & Video Settings pagina. Vanaf de settings pagina werkt het prima en komt mijn stem perfect terug. Maak ik een zelfde call vanaf de contact list, dan komt mijn stem terug in onverstaanbare smurfengeluidjes, en op een heel laag volume niveau. Het lukt mij niet een oplossing te vinden, dus als iemand het antwoord weet hoor ik het graag.

Link naar reactie
Delen op andere sites


1 hour ago, Tonskidutch said:

welke versie draai je?

 

De Cinnamon versie van Linux Mint 20.

 

Ik heb het vermoeden dat de smurfengeluidjes die ik in de testcall hoor ook aan de andere kant van de lijn worden weergegeven.

Maar omdat dat op een heel laag volumeniveau gebeurt, wordt het waarschijnlijk door gesprekspartners niet waargenomen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik was er bijna van overtuigd dat ik hier het antwoord zou vinden, maar nee dus.

 

Intussen heb ik MX Linux naast Mint geïnstalleerd en daar werkt Skype probleemloos.

Het is dus kennelijk specifiek een probleem binnen Linux Mint (en eventueel Ubuntu).

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 hours ago, kiekiek said:

In Ubuntu 14.04 werkt het prima.

 

Mijn Mint versie gebruikt de database van Ubuntu 20.04.

Daar zou ook Ubuntu een andere uitkomst kunnen geven.

 

Wordt het trouwens niet eens tijd voor een update, kiekiek?

14.04 is wel een beetje bejaard aan het worden.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het kan gebeuren dat in een volgende distro versie bepaalde ondersteuning ontbreekt, hetgeen ik al ook zelf ervaren heb. Zoals bijvoorbeeld de mediaplayer Kafeine in Opensuse met de codecs voor audio en video.

Dat kKun je met wat puzzelwerk wel weer werkende krijgen maar dan moet je de pakketten en afhankelijkheden kennen van die distro versies!

Voor Opensuse versies weet ik dat wel op te lossen, voor ubuntu / mint weet ik dat niet.

Running Up That Hill

Kate Bush

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, pilux zei:

Heb je de versie op flathub.org al geprobeerd?

 

Nee, en ik moet bekennen dat die website mij niet bekend was.

Denk je dat dat verschil zou kunnen maken?

 

Ik heb wel al eens de Microsoft versie direct gedownload.

Maar dat maakte geen verschil met de Ubuntu versie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

flatpaks (via flathub) zijn container images. Er is ook een snap variant die wellicht makkelijker is voor Debian-achtigen.

Containers hebben al hun afhankelijkheden in één pakket zitten. Ik gebruik het voor o.a. Skype, Teams, Telegram en diverse andere op Fedora.

Ze zijn min of meer onafhankelijk van het besturingssysteem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, pilux zei:

flatpaks (via flathub) zijn container images. Er is ook een snap variant die wellicht makkelijker is voor Debian-achtigen.

Containers hebben al hun afhankelijkheden in één pakket zitten. Ik gebruik het voor o.a. Skype, Teams, Telegram en diverse andere op Fedora.

Ze zijn min of meer onafhankelijk van het besturingssysteem.

 

Dank for de info, pilux. Flatpak is ingebouwd in Linux Mint, dus de app is verschrikkelijk eenvoudig te installeren.

Maar helaas heeft de installatie geen verbetering opgeleverd (Ubuntu versie is verwijderd).

Nog altijd krijg ik in de testcall soms mijn stem te horen, maar meestal onverstaanbare smurfengeluidjes.

Jammer, want ik had wel vertrouwen gekregen in jouw oplossing.

aangepast door johnno
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik neem aan dat je de geluid test gebruikt die in Skype zit?

Het lijkt me dat Skype nu goed moet zijn, dus dat het eerder in het geluid van Linux Mint zit. Heb je met andere toepassingen geen problemen?

Wellicht zou je met Audacity (ook via flathub.org) een stukje kunnen opnemen en terug luisteren.

 

Ik heb zelf ook lang met Debian (Ubuntu) gewerkt, maar ben al weer een jaar of 10 geleden overgestapt op Fedora omdat ik te veel problemen had met Ubuntu. Nou ben ik geen standaard gebruiker dus, zoals dat in het Engels zo mooi heet, your mileage will vary. Maar Fedora is rock solid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 29-8-2020 om 08:14, pilux zei:

Ik neem aan dat je de geluid test gebruikt die in Skype zit?

Het lijkt me dat Skype nu goed moet zijn, dus dat het eerder in het geluid van Linux Mint zit. Heb je met andere toepassingen geen problemen?

Wellicht zou je met Audacity (ook via flathub.org) een stukje kunnen opnemen en terug luisteren.

 

Ik heb zelf ook lang met Debian (Ubuntu) gewerkt, maar ben al weer een jaar of 10 geleden overgestapt op Fedora omdat ik te veel problemen had met Ubuntu. Nou ben ik geen standaard gebruiker dus, zoals dat in het Engels zo mooi heet, your mileage will vary. Maar Fedora is rock solid.

 

Ik maak inderdaad gebruik van de test call die in Skype zit.

Ik ga er vanuit dat de smurfengeluidjes ook in een normaal gesprek aan de overkant zo overkomen.

Maar omdat die op een heel laag volume worden weergegeven, worden ze waarschijnlijk niet gehoord.

 

Het probleem kan inderdaad heel goed binnen Linux Mint zitten.

Maar ik heb nergens anders een probleem met het geluid, en de microfoon werkt naar behoren.

En waarom krijg ik bij de ene test call mijn stem keurig terug, en bij de volgende alleen smurfengeluidjes?

 

Ubuntu verloor ooit heel veel gebruikers dankzij de invoering van de Unity desktop.

Velen stapten toen over naar Mint, waar Cinnamon wel in de smaak viel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...