Ga naar inhoud


geeft die invacom nu meer signaal?


blackeyes

Aanbevolen berichten

vanmiddag zag ik een filmpje waar iemand dat gekleurd  plastic glaasje uit de invacom haalde en een transparant stukje er voor in de plaats had gezet

dit heb ik vanavond ook gedaan en ben benieuwd of het wat meer signaal ken geven morgen eens proberen en testen of het werkelijk waar is

 

zie foto's

 

wat een leuke hobby hebben we toch of niet?

post-62112-0-50672400-1415646633.jpg

post-62112-0-57620000-1415646639_thumb.jpg

aangepast door blackeyes

vu duo//vuduo2//mutant hd51 4k // 65 inch lg4k

2 keer gibertini 100 // t90 // triax 88

Link naar reactie
Delen op andere sites


ik had nog een stuk harde plastik staan van ong 1 mm dikte

 

eerst de lnb (snh-031)uitmekaar gehaald en de kop op dat stuk plastik gezet en afgetekend rondom

dan met een schaar uitgeknipt en met  een heeel dun laagje kit op de lnb geplakt (na dat ik dat gekleurd plaatje erafgehaald had natuurlijk )een uurtje laten drogen en weer inmekaar gezet  dat is het hele verhaal

tis nu donker maar morgen wil ik eens testen of het geholpen heeft

aangepast door blackeyes

vu duo//vuduo2//mutant hd51 4k // 65 inch lg4k

2 keer gibertini 100 // t90 // triax 88

Link naar reactie
Delen op andere sites

dan maar weer  snel terugzetten dat ding , ik zie toch liever alles in kleur :D :D :D :D

gelukkig is het snel weer te vervangen

maar ik test morgen eerst het signaal ermee

 

als ik meer signaal ermee krijg snap ik niet waarom het glaasje van fabriek af gekleurd is en waarom ze niet direct een transparant glas erinzetten

aangepast door blackeyes

vu duo//vuduo2//mutant hd51 4k // 65 inch lg4k

2 keer gibertini 100 // t90 // triax 88

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat dan te denken van die witte , ondoorzichtige koppen van de meeste lnb's , zouden die allemaal verkeerd gekozen zijn ?

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

indd trust daar heb je gelijk in maar waarom  bij die invacom dan een rood gekleurd stuk plastic?????

heeft dat een functie... of?

 

in elk geval leek het me een test waard om het  eens te vervangen door een transparant plaatje

aangepast door blackeyes

vu duo//vuduo2//mutant hd51 4k // 65 inch lg4k

2 keer gibertini 100 // t90 // triax 88

Link naar reactie
Delen op andere sites

maar waarom  bij die invacom dan een rood gekleurd stuk plastic?????

heeft dat een functie... of?

Ze waren eerst geel, maar daar waren vogels erg gek op. :)

 

Magnetrontest al gedaan? De warme folies vallen af.

 

Echt lachen?

Moet je 6 tot 10 jaar terug. Bekende namen trouwens. Toen al.

Pringles-deksels, boterhamzakjes, vuilniszakken, muziekcassettedeksels.

 

Goegel op "invacom vogel kapot sat4all",

Of goegel deze: "Ik zou het proberen te redden met een condoom erover heen sat4all", eerste treffer.

 

Hoeft trouwens niet met goegel, staan allemaal nog op dit forum dacht ik.

aangepast door tesla
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruikte altijd een condoom om over de LNC heen te schuiven. Ik moest dan wel Extra Large nemen. Dat was geen probleem want ik had er genoeg van in mijn nachtkastje liggen.

Oh die van die foute bestelling? :whistle:

 

 

Maar zo heb ik al een aantal invacoms moeten repareren. Volgens mij is die folie gekozen om de verliezen te beperken.

 

Ik heb ze toen gerepareerd met een stukje plastic van de bamibakken van de chinees. Rond uitknippen/snijden, feedhoorn insmeren met EPDM kit, erop drukken en de overtollige kit gebruiken om de rand af te dichten.

aangepast door Mojo

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

vanmiddag zag ik een filmpje waar iemand dat gekleurd  plastic glaasje uit de invacom haalde en een transparant stukje er voor in de plaats had gezet

dit heb ik vanavond ook gedaan en ben benieuwd of het wat meer signaal ken geven morgen eens proberen en testen of het werkelijk waar is

 

Je kunt je de moeite besparen. Beter is het om er helemaal geen plastic kapje voor te gebruiken maar dan komt er vocht in.

Dit probleem heb je niet bij primefocus schotels. Dat is één van de redenen dat ik daar een fan van ben.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook bij een primefocus moet er een kapje op. Het kapje is volgens mij alleen om spinnen en andere ongerechtigheden tegen te houden. Ik vind het overigens een prima lnb ik gebruik hem nog steeds op mijn primefocus schotel. Heb deze voorzien van een andere feedhorn die paste bij mijn 1.80 mtr schotel.

aangepast door maja
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...