Ga naar inhoud


Kan een kanaal de ontvanger laten crashen?


boaz

Aanbevolen berichten


  • Moderator

Alfons, wat je nog zou kunnen proberen is om de zenderlijst te wissen, dat doe je door bijvoorbeeld de fastscan lijst van telesat te laden en daarna wee de gebruikelijke Canaldigitaal fastscan lijst.

 

Misschien is je lijst in je ontvanger corrupt.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

"Kan een kanaal de ontvanger laten crashen?"

 

Nee, een kanaal (ontvangen signaal) niet, slecht geschreven software wel.

 

 

Overigens bevreemdt het me dat een Rebox 8220 vastloopt op Anixe HD: mijn 8500 geeft deze prima weer.

Visiosat BISAT G3 C | 3 Alps Twin LNB (19.2E, 23.5E, 28.2E)| 2 TRIAX MFE 41 D | ->

-> RE-8500HD PVR (2*DVB-S2) (Toshiba MK5059 500GB HD builtin)

 

Rebox Firmware: RE8500HDPVRv2-11-61-DVB-S.ird + WebZeal_8500_V2.8.tar.bz

Link naar reactie
Delen op andere sites

En aangezien er toch redelijk wat slecht geschreven software her en der in de verschillende merken en types ontvangers zit, kan een ontvanger dus crashen.
Alleen is crashen een ruim begrip. Dat kan zijn dat hij niet meer wil reageren op bijv. commando's van de afstandsbedieding en een simpele oplossing van de ontvanger even uit zetten weer voldoende is, tot veel ergere complicaties.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De Rebox software voor de verschillende modellen is redelijk uniform, ik heb alleen geen Hbb? service op mijn 850,en daar schijnt bij Alfons het probleem te zitten.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier precies hetzelfde als bij Boaz. Vu+ kwam na iedere restart weer even terug bij de Franse zender, waarna het groene scherm kwam en geluid en beeld wegvielen. Het was onmogelijk om van kanaal te veranderen, omdat niets meer werkte eh het apparaat telkens weer crashte. Ik had geen idee wat te doen. Met dank aan Boaz opgestart zonder coax, daarna van kanaal veranderd en toen weer coax er in gedaan. Gelukkig werkt het nu weer, hartelijk dank voor de reacties.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...