Ga naar inhoud


Kan een kanaal de ontvanger laten crashen?


boaz

Aanbevolen berichten

Vanochtend zapte ik even door de fastscanlijst van CD. Hierbij kwam ik ook terecht bij France 24 Arabic (of het bovenliggende kanaal in de lijst. Niet bepaald een zender die ik gericht op zal zetten.

Echter na een aantal seconden crashte mijn Vu+ Duo box met het bekende groene sorry scherm en herstarte. Echter iedere herstart leidde na enkele seconden tot een nieuwe crash, ook na handmatig geheel uitschakelen van de box.

Enige mogelijkheid om de box weer aan de praat te krijgen was antennekabel los, box herstarten, zappen naar ander kanaal (uiteraard met de foutmelding kan niet afstemmen) en vervolgens de coax er weer in.

Omdat de box ruim 2 meter hoog staat (slaapkamer) maar geen herhaling gedaan, maar kan een zender tot het crashen van een ontvanger leidden? Beeld en geluid waren die paar seconden dat het werkte wel normaal.

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Ik heb iets soortgelijks ook met andere ontvangers op andere kanalen zien gebeuren, dus wat jij beschrijft komt voor.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja dat kan , zoiets heb ik vroeger ook al eens ondervonden 

ik zou die zender gewoon verwijderen en probleem opgelast 

en je kan als proef die zender eens terug inscannen en zien of het vervelende euvel opgelost is 

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

deze is het 

geen probleem hier

post-41606-0-40706000-1416129312.jpg

  • Like 1

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb je deze nog.Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS

probeer of die daar ook last van heeft op france 24 arabic?

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vreemd verhaal, gebruiken jullie misschien zaplijsten die je download?

 

Ikzelf heb mijn eigen zaplijst gemaakt, die ik iedere dag bijwerk als dit nodig is.

 

Heb nog nooit een groen scherm gehad met zappen.

 

Het kost (veel) tijd om eenmalig je zaplijst zelf te maken, maar dan heb je wel een lijst die helemaal volgens jouw

 

wensen is gemaakt.

 

Je kan dit o.a. doen met Dreambox Edit.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

een groen scherm heb ik zelf ook nooit gehad,maar wel de ontvanger vastgelopen

en dan natuurlijk gans uitschakelen enz

of hij kan er eens een nieuwe software opzetten op zijne Vu+ Duo en kijken of het dan nog gebeurt

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het signaal niet geheel DVB conform is kan ik me inderdaad voorstellen dat een ontvanger op z´n reet gaat.

Ik meen me te herinneren dat het bij mij ook al eens voorgekomen is op één of ander vaag kanaal.

Nu is France 24 Arabic een behoorlijk gerenommeerd kanaal dus ik kan het me moeilijk voorstellen. Misschien heeft het wat te maken met de Arabische EPG of Videotext.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het al eens meegemaakt met een DVB-S2, 8PSK, FEC 5/6 transponder. Dat was in de tijd dat de mooie muziekzender Planeta HD nog bestond.
Hij liep meteen vast en ik moest hem spanningsloos zetten om hem weer aan de praat te krijgen. Fec 2/3 en 3/4 waren geen probleem maar fec 5/6 wel. De importeur heeft toen nieuwe software beschikbaar gesteld en daarmee waren de problemen opgelost.
 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb met mijn VU+ Solo2 ook problemen met sommige Franse zenders. Als ik met mijn Familie HD pakket b.v. pe ongeluk op Motors TV (voor mijn pakket gecodeerd) kom, dan geeft de box daarna geen beeld en geluid meer. Op geen enkele zender. Ook stand bye en aanzetten helpt niet. Hij moet echt in de deep sleep stand en daarna werkt hij weer. Mezzo TV b.v. werkt weer wel, maar die is voor mijn pakket gewoon te zien.

 

Ik heb ook een Rebox 8220. Deze loopt b.v. compleet vast als ik met de optie HbbTV ingeschakeld op Anixe HD kom. Schakelaar aan de achterkant omzetten is het enige dat helpt. Bij het opnieuw starten wel een aantal keer op volgende kanaal drukken, want als hij weer start op Anixe HD ben je weer de klos.

Link naar reactie
Delen op andere sites

met je VU+ Solo2

een fastscan van canal digitaal eens doen 

met je rebox kan je dat waarschijnlijk ook doen iedem als je vu

probeer gewoon eens

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor jullie tips. Momenteel gebruik ik mijn Rebox 8220. Daar heb ik alleen het probleem met Anixe HD en HbbTV. Op zich geen probleem. Ik kijk toch nooit naar die zender. Alleen kom ik er met het zappen in mijn HD lijst wel eens per ongeluk op.

Ik heb mijn kaart rechtstreeks in de ontvanger en zal morgen eens proberen of het wel gaat met de Mediaguard cam.

aangepast door Alfons Verbiest
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...