Ga naar inhoud


CD tripleLNB in TVHeadend


sat4me

Aanbevolen berichten

Heb TVheadend al een tijdje draaien met DVBC, maar wilde toch wat meer zenders in HD zien, dus heb ik een schotel opgehangen. Daar een tripleLNB quad van CD aangeknoopt en juist uitgericht. Nu probeer ik dit juist in TVH te krijgen, maar daar gaat het fout. 

 

Op de een of andere manier krijg ik enkel 23.5 + 19.2 OF 23.5 + 28.2 werkend. Let wel, aan de satelliet verandert niets, signaal is dus prima, krijg op elke frequentie prima beeld...

 

Instellingen:

 

- Universal LNB 4port switch

 

- 19.2 op AA / 23.5 op AB / 28.2 op BA

 

OF
- 28.2 op AA / 23.5 op AB / 19.2 op BA

- Diseqc repeats op 1

 

Iemand een idee hoe ik ze alle drie tegelijk aan de praat krijg? :S

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik dacht dat de DisEQC het volgende zou moeten zijn?

 

Astra 19,2 op AA
Astra 23,5 op AB
Astra 28,2 op BA

 

Een andere (wellicht) domme vraag is, maar weet je zeker dat ie goed is uitgericht? Kan je niet even een standaard Canal Digitaal ontvanger lenen van iemand om dit te testen?

Woonkamer : Xubuntu 8.04 met VDR 1.7.4 en WinTV NOVA-HD-S2 icm Reel Extension HD.

Slaapkamer : Een MediaMVP icm de vompserver v0.30 VDR plugin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je Niels voor je reactie. Heb samen met de satelliet installateur de signaalkwaliteit zowel op een tuner als een test apparaat gecheckt en dat was echt helemaal prima, staat dus echt goed uitgericht.

 

Als ik het instel zoals jij aangeeft dan werkt het totaal niet, lijkt dus alsof hij de switch niet goed voor mekaar krijgt... Enkel bijvoorbeeld 23.5 instellen werkt wel, evenals de andere twee satellieten los...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het enige wat ik mij kan voorstellen is dat de kaart issues heeft met de DisEQc switch. Ik heb ook een multytenne gehad en dat werkte perfect icm mijn Technisat SkyStar USB HD en TVHeadend.

Woonkamer : Xubuntu 8.04 met VDR 1.7.4 en WinTV NOVA-HD-S2 icm Reel Extension HD.

Slaapkamer : Een MediaMVP icm de vompserver v0.30 VDR plugin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Denk inderdaad dat de tuners een issue hebben met de DisEQc... Zijn Geniatech HD Star tuners (http://www.geniatech.com/pa/hdstar.asp)

 

Wat ik bedoel met tuners los, is dat wanneer ik maar 1 satelliet instel per tuner (AA op tuner1, AB op tuner2 etc), dan werkt het veelal wel, maar ook niet stabiel en daarbij is het voordeel van een triple met quad aansluitingen natuurlijk weg...

 

Geen idee dan hoe ik dit op kan lossen behalve nieuwe tuners te kopen...

 

Niels, de Technisat misschien nog in de kast liggen? ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb een zelfde ervaring gehad (met een Dreambox) en toen wat de sateliet configuratie niet goed in de ontvanger. Jouw verhaal lijkt erg veel op een verkeerde AA, AB, BA, BB configuratie... (maar dagt is mijn gevoel).

 

Bij een dreambox was het even iets anders dan AA/AB .... maar de moeite waard om dit te checken. Met de triple LNB kan eigenlijk verder niks verkeerd zijn en het is echt niet zo kritisch als het lijkt. Die van mij (bij familie) doet het nu perfect!

Niks is geheim in deze wereld, ik weet alleen soms niet waar of van wie ik de juiste informatie kan krijgen


+++ 4 x VU solo SE /  T90 / 7 Quad LNB's / OpenPli / Latest Oscam / Raspberry / Strong SRT7404 (op de plank voor de jaarlijkse update ) +++

Link naar reactie
Delen op andere sites

Denk inderdaad dat de tuners een issue hebben met de DisEQc... Zijn Geniatech HD Star tuners (http://www.geniatech.com/pa/hdstar.asp)

 

Wat ik bedoel met tuners los, is dat wanneer ik maar 1 satelliet instel per tuner (AA op tuner1, AB op tuner2 etc), dan werkt het veelal wel, maar ook niet stabiel en daarbij is het voordeel van een triple met quad aansluitingen natuurlijk weg...

 

Geen idee dan hoe ik dit op kan lossen behalve nieuwe tuners te kopen...

 

Niels, de Technisat misschien nog in de kast liggen? ;)

 

Helaas heb ik mijn Technisat tuner gewoon in gebruik icm TVHeadend. Ik heb mijn instellingen als volgt:

 

diseqc_tvheadend.PNG

 

Geheel draait op een Ubuntu Server 14.04 installatie met een HDHomerun voor mijn DVB-C (via Glasvezel). Overigens is mijn TVHeadend een custom build (manual compilation ivm de ingebouwde hdhomerun drivers). Mijn drivers heb ik overigens moeten bijwerken met https://bitbucket.org/CrazyCat/s2-liplianin-v39 omdat mijn chipset wat issues had met hoge bitrates op bepaalde frequenties. Zo was het voor mij niet mogelijk om National Geographic Wild HD te kijken (alleen maar blokjes) en met deze drivers was het probleem voor mij opgelost.

 

Maar welke DVB-S2 kaart heb jij eigenlijk in gebruik?

aangepast door Niels Wagenaar

Woonkamer : Xubuntu 8.04 met VDR 1.7.4 en WinTV NOVA-HD-S2 icm Reel Extension HD.

Slaapkamer : Een MediaMVP icm de vompserver v0.30 VDR plugin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Niels,

 

Klinkt heel erg bekend dit ;). Ik heb ook HDHomeRuns draaien voor DVB-C van Telfort, en Geniatech HD Star USB satelliet tuners. Ik draai alles op een Synology NAS wat me een beetje beperkt in de drivers. Je kunt op zich wel een hoop maar een los bakkie met Ubuntu is wat makkelijker.

 

Ik herken inderdaad ook het NGC Wild issue. Op de 12207Mhz krijg ik enkel errors in TVH en niet eens een blokkerig beeld... Maar eens op een los linux bakkie met drivers gaan spelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens de Wiki hebben deze USB tuners/modulators last van Diseqc issues: http://www.linuxtv.org/wiki/index.php/Geniatech_HD_Star_DVB-S2_USB2.0

 

Maar voor deze modulator zijn diverse firmware edities beschikbaar, wellicht dat je een andere firmware moet proberen door die in /lib/firmware te plaatsen. Zo wordt deze modulator gebruikt met de Tevii S660 en ik weet uit ervaring dat bitrate en diseqc issues met een andere firmware zo goed als werd opgelost (moest alleen de Diseqc commando 2 of 3 keer herhalen).

aangepast door Niels Wagenaar

Woonkamer : Xubuntu 8.04 met VDR 1.7.4 en WinTV NOVA-HD-S2 icm Reel Extension HD.

Slaapkamer : Een MediaMVP icm de vompserver v0.30 VDR plugin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tegenwoordig zitten de HDHR drivers al in de huidige TVHeadend tree. Maar, je moet dit alleen nog even activeren; ik run configure met het volgende: ./configure --enable-hdhomerun_static --enable-dvbcsa --enable-bundle --enable-libffmpeg_static

 

De reden waarom ik de interne HDHR drivers gebruik is omdat het bufferen/zappen een stuk sneller gaat dan via de kernel drivers. Bovendien moest ik mijn server toch wel redelijk vaak rebooten omdat het userhdhomerun gedeelte crashte waardoor de kernel drivers niet meer reageerde. Uiteraard had ik gewoon de pvr service kunnen stoppen en de hdhr services kunnen herstarten; maar een reboot werkt net zo vlot.

Woonkamer : Xubuntu 8.04 met VDR 1.7.4 en WinTV NOVA-HD-S2 icm Reel Extension HD.

Slaapkamer : Een MediaMVP icm de vompserver v0.30 VDR plugin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb ondertussen flink wat zitten testen op een los Ubuntu bakje. Moet zeggen dat het beter werkt als via de Synology, maar niet vlekkeloos. Met de kernel drivers merk je dat de tuner zich af en toe verslikt in het schakelen maar een andere satelliet of mux, waardoor het schakelen erg lang kan duren. Soms is dit een paar keer achter elkaar, en soms gaat het de hele tijd gewoon goed...

 

Heb je hier geen last van met de Skystar? Schakelt gewoon allemaal in 1 keer goed?

Wat betreft die liplianin drivers, die kun je er gewoon overheen zetten, of moet je daar nog specifieke zaken voor doen? Kon niet zo snel vinden of mijn tuners ook ondersteund werden door die drivers...

Link naar reactie
Delen op andere sites

De gebruikte demodulator heeft enkele irritante bugs onder zowel Linux als Windows, dus het komt mij niet vreemd over dat je (soms) last krijgt van locking issues, etc. 

 

In mijn geval heb ik hier bij de Skystar geen last van. Het schakelen gaat gewoon goed en redelijk vlot. Het enige probleem is dus dat de huidige kernel-drivers wat issues hebben bij bepaalde frequenties en modulation; maar dat los je dus op met de liplianin drivers.

 

De installatie is redelijk straight forward, de build mislukt alleen en je moet wat dingen uitschakelen in de .config:

 

hg clone https://bitbucket.org/CrazyCat/s2-liplianin-v39

cd s2-liplianin-v39

make

# de build gaat mislukken, maar dat fix je met het volgende:

sed -i 's/CONFIG_VIDEO_S5C73M3=m/CONFIG_VIDEO_S5C73M3=n/' ./v4l/.config
sed -i 's/CONFIG_VIDEO_TIMBERDALE=m/CONFIG_VIDEO_TIMBERDALE=n/' ./v4l/.config
sed -i 's/CONFIG_VIDEO_MEM2MEM_DEINTERLACE=m/CONFIG_VIDEO_MEM2MEM_DEINTERLACE=n/' ./v4l/.config
sed -i 's/CONFIG_RADIO_SI476X=m/CONFIG_RADIO_SI476X=n/' ./v4l/.config
make
sudo make install
sudo reboot

Woonkamer : Xubuntu 8.04 met VDR 1.7.4 en WinTV NOVA-HD-S2 icm Reel Extension HD.

Slaapkamer : Een MediaMVP icm de vompserver v0.30 VDR plugin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...