Ga naar inhoud


UHD/4K tv card?


Melchiorskystar

Aanbevolen berichten


  • Reacties 57
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

koop een iMac en neem appleTV of Amazon Prime

 

OEPS verkeerde terminologie

 

Ik dacht die is er al

Apple TV mit integriertem TV-Tuner und 4K Wiedergabe:

 

„Kündigt endlich ein 4K Apple iTV an“

 

 

 

voor de pc:

Digital Devices Cine S2 V7 Twin DVB-S2 UHD / 4K

aangepast door Tonskidutch

Space Cowboy

Jamiroquai

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De vraag is meer of je een 4k computer hebt.

H.265 is een pittige bewerking.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit zie ik o.a. op de Digital devices site over de Cine S2 V7:
 

  • Features
  • QPSK up to 67,5 MSym and up to 180 MBit/s per channel (required UltraHD transponders)
    Sensitivity < 30 dBµV (20dBµV DVBS2 QPSK 1/2)
  • 2-3dB lower ground noise, compared to previous version
  • 30% less power consumption, compared to previous version
  • 30% smaller
  • Higher tolerance with bad RF conditions like narrow transponders, reflections, bad connectors or unterminated wiring.
  • Differential data transmission
  • Prepared for differential connection of data cables (LVDS) > 400% higher throughput (UltraHD)
  • Downward compatible to existing data transmission of 80 MBit

 

Dit zie ik bij de Systeemeisen:

  • System requirements
  • Dual Core Intel® or AMD® CPU
  • 512 MB RAM
  • 1x PCIe slot (x1 up to x16)

 

Hier niks over h.265 noodzaak, maar vroeg me inderdaad af of de kaart die taak kon overnemen. Uit de features lijkt nog een vereiste voor UHD zenders te blijken:

- QPSK up to 67,5 MSym and up to 180 MBit/s per channel (required UltraHD transponders)

- Prepared for differential connection of data cables (LVDS) > 400% higher throughput (UltraHD)

 

 

De Skylake processoren ondersteunen h.265 hardwarematig. Zou een Celeron G3900 of een Pentium G4400 (de goedkoopste twee) voldoende zijn?

 

De Cine S2 v7 kost nu € 155 zonder btw en verzendkosten bij de fabrikant. De totaalprijs heb ik nog niet kunnen berekenen. Zou het goedkoper kunnen?

aangepast door Melchiorskystar
Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens de systeemeisen zou je kunnen denken van wel; mogelijk kan je op hun support pagina's meer info vinden.

 

Mocht je CPU het niet trekken, zal je toch een upgrade/nieuwe pc moeten overwegen.

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

https://www.sat4all.com/forums/topic/350761-transpondernieuws-februari-2016/page-3

 

Nav dit bericht heb ik Crazysat per pm gevraagd met welke apparatuur hij dit ontving omdat ik me ook afvroeg of er 4k pc-kaarten waren.

Volgens hem kan het met iedere pc-kaart die HD kan ontvangen die in een pc zit met de juiste hardware.

Misschien kan Crazysat er zelf nog wat over vertellen.

clarke-tech HD4100+, gigablue UHD trio 4k, rotor 53grO-45grW, Fuba 85 cm.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens de beschrijving van de kaart is er toch iets nieuw aan deze tv kaart:

 

- QPSK up to 67,5 MSym and up to 180 MBit/s per channel (required UltraHD transponders)

- Prepared for differential connection of data cables (LVDS) > 400% higher throughput (UltraHD)

 

Dat QPSK verhaal is wellicht toch nodig om alle UHD zenders te kunnen ontvangen?

 

Verder kan ik bijvoorbeeld ook een stream van mn satellietontvanger bekijken op mn "pc kassie", alleen zie ik dan alleen het eerste frame en verder hoor ik alleen geluid. Met een skylake kan ik wellicht wel een stream goed bekijken.

 

Qua nieuwe pc is het voor uhd wel handig om het beeld via displayport weer te geven, voor het beste resultaat.

 

Displayport versie 1.3 heb ik nog maar op 1 (duur) moederbord gezien, al is het gekke wel dat usb 3.1 hier 5 ipv 10 snelheid is. De komende maanden zal displayport versie 1.3 vast op meer moederborden verschijnen. De moeite waard om op te wachten, zodat het een uhd ready pc-tje wordt die weer jaren mee kan.

aangepast door Melchiorskystar
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...