Ga naar inhoud


Wifi signaal valt helemaal weg


stevie-v

Aanbevolen berichten

Sinds gisteren heb ik een nieuwe router een sitecom x7ac1200 en alles werkt prima behalve het wifi gedeelte,als ik een speedtest doe dan loopt de verbinding zo nu en dan helemaal terug naar de 0 ook als ik aan het surfen ben moet ik soms lang wachten voor de site tevoorschijn komt ook als ik een msg stuur via Facebook messenger kan het voorkomen dat hij gewoon disconnect terwijl het icoontje vol bereik laat zien ik heb 2.4 en 5.0 beide hebben het probleem ik heb zelf al op verschillende channels getest maar niks helpt misschien heeft iemand enig idee en nee de router is niet stuk ik heb hem al geruild en deze nieuwe heeft hetzelfde probleem.

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites


De dect telefoon heb ik al uitgeschakeld ook heb ik de router al terug gezet naar fabrieksinstellingen en opnieuw ingesteld,ik heb een andere kabel gebruikt van modem naar router met andere woorden ik heb al veel getest maar zonder resultaat het is ook enkel het draadloos gedeelte wat problemen heeft het bekabelde gedeelte werkt prima dus de verbinding van het modem is goed maar heel veel verder kom ik niet

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

het is ook zo dat zowel de 2.4ghz als de 5 ghz wegvallen misschien is dat ook belangrijk om te weten ?

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet even uitzoeken of het Wifi signaal van het modem wegvalt of dat je mobiele apparaat kuren vertoont.

Ga bijvoorbeeld eens samen op de bank zitten en kijk dan of bij beide apparaten het signaal wegvalt.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb 2 ipads getest ook 2 iphones overal hetzelfde probleem ik maak gebruik van een ubee modem van ziggo dat heb ik in bridge modus laten zetten en daarachter dus de sitecom router,bekabeld werkt alles perfect enkel wifi is een drama dat blijft wegvallen welk channel of welke setting ik ook probeer,de icoontjes op de ipads en iphones geven vol signaal aan ook als het wifi signaal wegvalt het is duidelijk een probleem wat te maken heeft met het draadloze signaal en niet met mijn draadloze apperatuur

aangepast door stevie-v

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lijkt me dus echt een probleem van de sitecom.. Lekker inpakken en terugbrengen

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

laat je modem eens terug het werk doen en laat je router enkel als router werken.

Dus de modem niet meer als bridge gebruiken.

 

Ik heb hier een Sagem modem van Scarlet.

Als ik die in bridge zet dan wordt de modem na een paar dagen zeer traag tot ik hem reset.

Dit blijkt bij Sagem een gekend probleem te zijn, maar men doet er niets aan.

 

mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zelf ook geen fijne ervaringen gehad met Sitecom... Gauw vervangen voor een ander merk... Ben ook geen voirstander van die 'El Cheapo' merken. Wil niet zeggen dat ze automatisch 'slecht' zijn, maar vaak meer uitval/problemen en zeer beperkte support... Merken als E-Tech, Edimax, Sitecom, SMC (bestaat die nog?) en Sweex moet je liefst links laten liggen. Linksys (Cisco), D-Link, T-Link persoonlijk veel stabieler....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Je vergeet Fritz! van AVM, ik heb er veel plezier van.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad, eens een fritz in je huis en je wilt geen ander meer.

Met smc had ik veel problemen en 0% support. Ook niet na omruiling. die heb ik kunnen maken met weliswaar een firmware update (Soms zijn die wel echt nuttig zolang Europa e.d zich niet moeit).

Mijn edimax extender werkt goed, maar mogelijks zijn er wel betere, heb nog geen andere gebruikt.

Maar als het signaal blijft staan op je draadloze toestellen, dan valt volgens mij dan niet het signaal weg, maar short er iets met het doorgeven van het internet.

Heb bij iemand zo'n probleem had, maar dan ook bedraad, en dat bleek een dns probleem te zijn.

Bbv skype bleef werken, maar surfen,mailen e.d. ging niet.

Probeer bij een probleem eens intern en extern te pingen naar een adres of ip en kijk even of er reactie is.

Komt er (indien je windows gebruikt) een geel uitroepteken bij je wifi symbool of beperkte toegang?

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan een ASUS aanbevelen, maar goed er meerdere goede.....   Ik schreef niet voor niets inpakken die hap eerder. Sitecom komt er bij mij niet in en ook niet bij anderen die ik "in onderhoud" heb. Iets meer geld uitgeven (en dat is nog geen eens bijzonder veel duurder) betaalt zich dubbel en dwars in het kwadraat terug.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...