Ga naar inhoud


Stab HH120 met een beetje speling, normaal?


lujo

Aanbevolen berichten


  • Moderator

Hmn, er is in Italië een automerk, waarvan een paar jaar geleden de auto's al in de folders roesten,

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Emikli. je wil toch niet beweren dat het mediterrane klimaat bij jouw daar hetzelfde is als aan onze Waddenzee met zijn zeeklimaat en jouw rotor daar net zoveel te lijden heeft van het weer als hier. :whistle:

 

Het klimaat van Cyprus

Cyprus heeft een mediterraan klimaat  met zachte winters en warme droge zomers. Van alle Europese eilanden is Cyprus in de zomer één van de meest zonzekere en warme eilanden. Zelfs in oktober kunnen temperaturen de 30 graden grens ruim passeren. Dit warme klimaat werkt als een magneet op toeristen, die vanaf half mei tot half oktober een bijna 100% garantie hebben op goed strand- en zonweer.

De winterperiode

In de maanden november en december kan het nog aangenaam zijn langs de zuidkust, maar daarna is het toch echt gedaan met het mooie weer. De wintermaanden zijn zacht maar relatief nat. Zo'n 95% van alle neerslag op Cyprus valt in de periode november tot en met april. Om te overwinteren is Cyprus net te koel en te wisselvallig.

 

Zoals je onder mijn avatar kunt lezen, ik woon in Turkije en niet op Cyprus.

 

Wat de temperaturen in oktober betreft, 30+ is echt een uitzondering en komt dus maar weinig voor,

25+, tegen de 30 wil de meeste dagen nog wel lukken.

 

Na meer dan 10 jaar hier in Anamurr kan ik nu zeggen, de hele winter overdag gemiddeld 15 graden en 's nachts net onder de tien.

 

Lente en herfst duren hier heel kort, het begint begin april met 20 graden en in no time is het al 30 en juli/augustus 35+.

Eind november zakt het dan snel naar 18 tot 22 graden.

Soms is het zelfs met kerstmis nog 22 graden en kan ik lekker voor de deur op het strand gaan grillen.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmn, er is in Italië een automerk, waarvan een paar jaar geleden de auto's al in de folders roesten,

Dat is wel heel lang geleden. Franse en Italiaanse auto's behoren tot de top. Die goedkope reputatie is al lang voorbij..

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 maanden later...

Kan iemand mij uitleggen, stap voor stap, hoe je de speling uit een stab motor opheft. Ik heb namelijk ook speling daarin gekregen, na de laatste storm. Heb hem nog maar twee maanden.

Ik heb ook een Stab rotor.

Op zich kunnen die wel tegen een stormpje. Zo niet, dan zou je een beroep op je garantie kunnen doen als ie nieuw is..

Kun je eens een wat preciezere beschrijving geven van het probleem? 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij zit er ook een beetje speling in als ik aan de schotel zit.

Ik merk het echter niet aan de ontvangst.

 

Weet je zeker dat dit pas later ontstaan is, of valt het je nu pas op?

 

De Triax 110 is een lichte schotel die de rotor gemakkelijk aan kan. Door zijn gewicht kan ik me niet voorstellen dat de Stab er van te lijden heeft.

 

Wel is het raadzaam bij storm de schotel even haaks op de windrichting te "parkeren", zodat de schotel weinig wind vangt.

 

Hoe hoog staat je schotel?

 

Als je met je schotel draait vanuit bv. Turksat of Hispasat naar bv 1 West (Thor 5/6) of 5 West (Eutelsat), stopt de rotor dat wel in beide gevallen op hetzelfde punt? Dit kun je checken door naar dezelfde  (een zwakkere) zender te gaan op die beide sats. 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 jaren later...

Ik merkte tijdens de stormen van afgelopen weekends op dat het signaal van mijn Laminas 120 nogal onstabiel was geworden met fluctuaties tussen de 8 en 18dB en dit dan nog voor de sterke Hotbird, tussen blocknoise en perfect signaal dus.
Tijdens het plaatsen van een grotere schotelvoet voor mijn Visiosat 1m afgelopen vrijdag merkte ik op dat de Laminas reeds bij matige windstoten toch wel gauw anderhalve centimeter speling had en dat dit volledig te wijten was aan de Stab HH120 die ik amper iets meer dan 2 jaar geleden gekocht had.
De Stab kostte meer dan het dubbele dan de Moteck SG2100A die het 7 jaar had uitgezongen en die ik enkel had vervangen wegen het roesten van de beugel.
Ik las in dit oude topic dat het mogelijk is om de speling van de Stab ongedaan te maken maar dan moet de motor en de schotel van de mast en dan zal ik eerst wel terug een nieuwe Moteck plaatsen, de Stab zal ik later dan wel eens openen en kan dan als backup dienen...
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...