Ga naar inhoud


Pakket TVV TV+internet+telefonie interessant?


muesli

Aanbevolen berichten


  • Reacties 43
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ik zit ook al 3 jaar bij scarlet , zonder problemen na 12 jaar telenet miserie in huis te hebben gehad , voor vdsl2 uitgroldwas hier , was dit de enige mogelijke provider in dit boerengat . Let er wel op dat als je nog nooit op het koperpaar van BGC een internet verbinding hebt gehad , dat de maximum snelheden enkel behaalt woren als je afstand tot de ROP ( wijk centrale ) niet te groot is . Je kan dit checken op www.lijntest.be , is vrij nauwkeurig . Ik dacht trouwens dat TVV internet via EDpnet aanbied ( leveren ook dezelde topklasse modems ) .

aangepast door bartjep
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

Ik ben ook al vele jaren tevreden klant bij scarlet, maar het geen ik eerder schreef heb ik wel zelf meegemaakt.

 

Verder is d e snelheid hier al jaren vele malen hoger dan bij mijn broer die bij Proximus zit en die vlak bij mij woont.

Als die dit dan meld bij Proximus, wordt hij uitgelachen omdat dit onmogelijk is dat Scarlet een (veel) hogere snelheid aanbied en leverd dan Proximus.

 

Maar het ging over TVV zeker....

 

Mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je voor Scarlet ofTVV wil kiezen, is het telefoniepakket heel erg verschillend.
Bij TVV betaal je voor elke minuut maar liefst 9 cent, wat voor mijn part echt wel duur is. Ik bel tussen de 600 en de 1000 minuten per maand. Reken maar uit.
Enkel aan te raden voor wie bijna nooit belt en voor wie zeker is dat dat belgedrag niet zal veranderen.

 

Bij Scarlet heb je tijdens de daluren (vanaf 16 uur) gratis bellen naar vaste lijnen. Bij Proximus vanaf 17 uur gratis bellen naar vast en mobiel.
Bij Scarlet kan je voor 5 euro extra ook 24 uren per dag gratis bellen naar vaste lijnen. En / of voor 5 euro extra ook tijdens de daluren naar mobiele lijnen. Voor 10 euro gratis bellen naar mobiel 24/24 uur.   Bij Scarlet zijn de daluurtarieven er niet op feestdagen. Bij Proximus wel.

TV aanbod van Scarlet en Proximus zijn ook verschillend.   Op het eerste zicht zijn ze identiek, maar dat is niet zo.  Bv :  Scarlet heeft volgens hun lijsten met kanalen geen National Geografic en er zijn nog enkele kanalen die ze niet hebben.

Internet : identiek product (nagenoeg). Scarlet heeft voor zover ik weet eigen mailservers en zo dus eigenlijk maken ze daar voor een stuk wel ergens hun eigen product, maar dat ga je als eindgebruiker niet voelen.

 

TVVlaanderen werkt voor internet trouwens niet samen met EDPnet, maar met een andere provider. Sorry : ben vergeten via wie het wel was...  Is me ooit eens verteld door een medewerker van TVV maar het is me ontsnapt.
 

Als je bij Proximus zou weggaan verlies je wel je extra kaartje voor mobiel internet. Voor mij zou dat laatste niet belangrijk zijn maar voor sommigen misschien wel.

 

aangepast door haelewyn
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vindt het wel héél jammer dat je hardwaere moet aan passen .... , van digitaal glasvezel naar telefoonkabel en niet te vergeten  je email adres ,

 

Wat een aanpassing zeg !!!

 

mvg

 

Niemand heeft glasvezel tot bij zich thuis liggen, voor zover ik weet. Tenzij je in die ene wijk in Belgie woont waar ze een proefproject aan het doen zijn.

Ik heb internet via de telefoonkabel en ik vind de snelheid goed / toereikend. Net zoals ik geen verschil zie in op de E40 rijden aan 120 of aan 150 km per uur.

Ieder zijn idee daarover. Dat Belgacom internet traag zou zijn is volgens mij een oude misvatting.

Ik heb een 'START' abonnement, waarin (door een pack met telefonie) 150 GB per jaar inbegrepen is. Voor mij ruim voldoende. Ik kom elke maand maar aan de helft en dat is

dan nog omdat mijn echtgenote elke dag video's streamt.

 

Voornaamste hinderpaal om je van de overstap weg te houden is inderdaad dat je emailadres wijzigt.

Maar je kan nog maanden je email forwarden van Belgacom (VOOR de overstap in te stellen !) naar een ander emailadres en op die manier controleren wie nog niet

over je nieuwe gegevens beschikt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

Ik ben ook al vele jaren tevreden klant bij scarlet, maar het geen ik eerder schreef heb ik wel zelf meegemaakt.

 

Verder is d e snelheid hier al jaren vele malen hoger dan bij mijn broer die bij Proximus zit en die vlak bij mij woont.

Als die dit dan meld bij Proximus, wordt hij uitgelachen omdat dit onmogelijk is dat Scarlet een (veel) hogere snelheid aanbied en leverd dan Proximus.

 

Maar het ging over TVV zeker....

 

Mvg

Ik heb zelf voor een telecomoperator gewerkt en zou daar niet zomaar mee lachen ..

Eén voorbeeld : je binneninstallatie kan wel degelijk een verschil maken. 

Een nieuwbouw vergeleken met een oude woning met oude bekabeling..   De contactdozen die je gebruikt. Oxidatie van je kabels , vaak waar de kabel binnenkomt en aangesloten is op de eerste contactdoos, etc. Ook kan het aan problemen in de centrale liggen. Het ene contactpunt is daar ook het andere niet,  vooral bij oudere centrales of straatkasten. Verder kan het nog aan je profiel liggen (soms hoger bij Scarlet) of aan je modem ... aan je abonnement.

Ik woon zelf in een oudere woning en heb een 5-tal keren bezoek gekregen van een technieker. In totaal is er uren werk in gekropen om mij een stabiele verbinding te bezorgen.

De voornaamste stap vooruit was het plaatsen van 2 moderne contactdozen.

 

Sinds een tijdje zijn ze bij Belgacom begonnen met mensen die nog ADSL hebben over te zetten op VDSL, waar mogelijk.

Als je broer bv VDSL heeft en jij hebt ADSL, dan is er een groot verschil qua snelheid.

Kortom : die hogere snelheid van je broer heeft een reden. Je moet ze alleen kunnen vinden..

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor deze overvloed aan informatie. Ik zal Scarlet eens contacteren om te zien wat mogelijk is en wat het zou kosten.

 

Bij Belgacom niets als miserie. Ik ben daar nu reeds 40 jaar onafgebroken klant, eerst met telefoon alleen en vanaf het internet-tijdperk ook met internet. Belgacom TV zit (zat?) ook in mijn pakket maar ik gebruikte het alleen maar om de regionale Vlaamse zender hier te bekijken. Met TVV ben ik zeer tevreden en ik heb dus alleen Belgacom nodig voor de lokale TV.

De modem die ik had was aangekocht door mij. Plots werkte die niet meer en ik moest naar de Belgacom winkel om een nieuwe (Bbox-2). Gelukkig heb ik die gehuurd want deze zomer had ik weeral een nieuwe nodig (Bbox-3) omdat de lijnen veranderd werden. Nu werkt de decoder niet meer. Ik moest een nieuwe afhalen en ... dat kost mij 8 euro extra per maand. Op mijn vraag waarom dat is (ik heb een pack met internet + telefonie + GSM + TV) kreeg ik geen zinnig antwoord. Ik zou mijn pakket gewijzigd hebben en dus nieuwe tariefvoorwaarden. Dat klopt dus niet maar ik krijg geen gehoor.

Het is nu de zoveelste keer dat ik miserie heb met Belgacom en ik zal dus waarschijnlijk overstappen naar Scarlet nu.

Ik zal over mijn ervaringen met Scarlet hier later wat schrijven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor deze overvloed aan informatie. Ik zal Scarlet eens contacteren om te zien wat mogelijk is en wat het zou kosten.

 

Bij Belgacom niets als miserie. Ik ben daar nu reeds 40 jaar onafgebroken klant, eerst met telefoon alleen en vanaf het internet-tijdperk ook met internet. Belgacom TV zit (zat?) ook in mijn pakket maar ik gebruikte het alleen maar om de regionale Vlaamse zender hier te bekijken. Met TVV ben ik zeer tevreden en ik heb dus alleen Belgacom nodig voor de lokale TV.

De modem die ik had was aangekocht door mij. Plots werkte die niet meer en ik moest naar de Belgacom winkel om een nieuwe (Bbox-2). Gelukkig heb ik die gehuurd want deze zomer had ik weeral een nieuwe nodig (Bbox-3) omdat de lijnen veranderd werden. Nu werkt de decoder niet meer. Ik moest een nieuwe afhalen en ... dat kost mij 8 euro extra per maand. Op mijn vraag waarom dat is (ik heb een pack met internet + telefonie + GSM + TV) kreeg ik geen zinnig antwoord. Ik zou mijn pakket gewijzigd hebben en dus nieuwe tariefvoorwaarden. Dat klopt dus niet maar ik krijg geen gehoor.

Het is nu de zoveelste keer dat ik miserie heb met Belgacom en ik zal dus waarschijnlijk overstappen naar Scarlet nu.

Ik zal over mijn ervaringen met Scarlet hier later wat schrijven.

Klopt wat je zegt, ze hebben ook mijn pakket voor internet, zonder voorafgaande verwittiging, verhoogd van comfort naar maxi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 Jaar geleden ben ik naar de Belgacom winkel geweest om alles op te zeggen, ze konden blijkbaar niet geloven dat een klant daartoe bereid was, ik had echter een lijstje mee van wat er de afgelopen 20 jaar allemaal door hen verkloot was.

 

Had je die gezichten moeten zien, maar ze hadden toch nog het lef om met een opzegvergoeding te komen, toen was ik pas op mijn p... getrapt, ben daarmee eens langsgeweest bij onze advocaat samen met de bewijzen van hun wanprestaties, hij verzekerde me direct dat er brandhout van kon gemaakt worden, en zo is geschied.

 

Deze lui tezamen met Telenet liggen er hier voorgoed uit, never again.

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Tripleboy,

 

Ik heb Belgacom schriftelijk de keuze gelaten tussen ofwel mijn pakket (TV inbegrepen) behouden een de prijs die ik reeds lang ervoor betaal ofwel opzegmogelijkheid van mijnentwege zonder enige vooropzeg of vergoeding. Eenzijdige tariefverhoging zonder voorafgaandelijke verwittiging is toch niet wettelijk toegelaten dacht ik? En de klant moet dan ook zonder vooropzeg kunnen veranderen van leverancier.

 

P.S. De wetgeving is ook beter geworden voor ons consumenten sedert 1/10/2012: Uittreksel uit Test-Aankoop:

 

Wat verandert er voor u?

Als u een telecomcontract ondertekende vòòr 1 april 2012 en dit contract in de periode van 1 april tot 1 oktober 2012 niet verlengde voor een bepaalde termijn, dan komt u in aanmerking voor de kosteloze verbreking. Dat houdt in dat wanneer u bij uw huidige operator weggaat, hij u geen kosten meer mag aanrekenen.
 
Hebt u een contract of een contractverlenging getekend tussen 1 april 2012 en 1 oktober 2012, dan moet u zes maanden (vanaf de datum van de ondertekening) wachten alvorens u zonder verbrekingsvergoeding naar een andere operator over kunt stappen. De duur van het ondertekende contract speelt geen rol. Bij contracten die u na 1 oktober ondertekent, geldt die mogelijkheid tot kosteloze verbreking na zes maanden sowieso.

aangepast door muesli
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze kennen ook wel de achterpoortjes of zijwegen.
Er werd hier gesproken over een defecte decoder... Wel : wees maar zeker dat een nieuwe HD decoder niet in je oude formule inbegrepen was..
Voortaan moet je die dan huren aan 8 euro per maand. En je zit ineens op een andere formule want je had hiervoor een gratis gewone decoder van het oude rommeltype inbegrepen. En zo kom je dus automatisch op een nieuwe formule.. Huren is een voordeel, ergens toch. Want die dingen gaan zowel bij TN als bij BGC aan de lopende meter kapot of ze verouderen hopeloos.
Ik zeg niet dat ik het goedkeur. Enkel wat ik denk dat de reden is van je nieuwe abonnementsformule. Maar dat is niet hetzelfde als van Comfort naar Maxi gaan.
Daar wordt de 'vergissing' soms in de hand gewerkt omdat verkopers per maand x abonnementen moeten upgraden of nieuwe omzet binnenbrengen.
De targets daarvoor liggen soms wel eens hoger dan met een normaal en eerlijk gedrag te behalen is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...