Ga naar inhoud


Tuner B functioneert bij opname niet goed


Bobkat

Aanbevolen berichten

deze firmware kan je zo in je ontvanger laden

usb stik formatteren FAT 32

en dan deze soft erop zetten 

aangepast door smetje limb.BE

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Heb de coax kabels omgedraaid. Resultaat: waar eerst B niet goed functioneerde functioneert A niet na de omwisseling.Mijn  conclusie : het ligt niet aan de tuners van de Xtrend maar aan de schakelaar bij bij de LNB's. Op de ene lijn werkt de Disecq goed op de andere komt alleen positie 28.2 door. Ik zal dus het dak op moeten vrees ik.

Deel jij deze conclusie? Zo ja dan wil ik Smetje Limb, Jako 87 en CeesV hartelijk danken voor hun hulp en kan het onderwerp gesloten worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb nu ook de open Pli 4 proberen te installeren zonder succes. USB stick FAT 32 geformatteerd, de Zip file erop gezet, de USB in de ingang aan de voorkant gezet. de Xtrend opgestart met de schakelknop aan de achterkant, USB mapje flikkert , de tandwielen draaien en TV beeld komt op. En onder informatie zie ik dat ik nog steeds versie 2.1 heb.

Ik heb ook de Zip file geopend en de Map die tevoorschijn kwam op dezelfde manier behandeld. Resultaat idem.

Wat doe ik verkeerd?

Link naar reactie
Delen op andere sites

zip file eerst uitpakken, mapje op usb zetten, na inschakelen (ok? channel down?) toets op de ontvanger indrukken niet op de afstandbediening, weet alleen niet meer welke toets heb geen 9x00 meer.

 kan ook nog zijn dat je eerst nog een nieuwe bootloader moet flashen 2.1 is al zo oud, maar ook dat weet in niet zeker meer

aangepast door metoo

ET10000 DVB-C C C C/T 2TB HDD.

SAT ET7000 ET6000  OpenPLI Triax 88 multifeed 4 quad LNBs

Link naar reactie
Delen op andere sites

1. Download het bijgevoegde zip-bestand.

 

 

2. Pak en kopieer + plak de map et9x00 op uw USB-stick

 

 

3. Plaats de USB stick aan uw ET9x00.

 

 

4. Als u het bericht "Flash Image?" op uw display aan de voorzijde, drukt u op de CH 'down' toets (in plaats van de sleutel die je normaal zou gebruiken om een beeld te knipperen 'up').

 

 

Deze procedure is identiek aan bootloader voor et10000 / et8000 / et9x00 / et6x00 / et5x00 / et4x00

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe de bootloader te updaten ?
1. Download de ET9000 bootloader en unzip de file.
2. Er verschijnd een map et9000
3. Zet deze map op een USB stick.
4. Zet de ontvanger helemaal uit via de netschakelaar.
5. Doe de USB stick in de USB ingang aan de voor of achterkant.
6. Zet de ontvanger aan via de netschakelaar.

De ET9000 zal nu zien dat er een bootloader op de USB stick staat.
Dit wordt aangegeven op het display.
Druk op het voorpaneel op de OK knop (achter het klepje), nu zal de upgrade starten.
De ontvanger herstart automatisch als het upgrade proces klaar is.
WAARSCHUWING ! Tijden de upgrade niet de stroom onderbreken !

Hoe nieuwe firmware inladen op de ET9000
Download bijvoorbeeld de laatste Pli image.
Zet deze op een USB stick en pak de zip file uit.
Je krijgt nu een folder et9x00
De ET9000 met de USB stick in de ontvanger via de netschakelaar aanzetten.
In het display wordt nu gevraagd of je de nieuwe firmware wilt inladen.
Druk op de "OK" knop aan de voorzijde van de ontvanger.
De firmware wordt nu ingeladen. WAARSCHUWING ! Tijden de upgrade niet de stroom onderbreken !

*Tip
Als je de file "unforce" op de USB stick in de map et9x00 hernoemt naar "force" dan zal de firmware automatisch laden zonder bevestiging van de omhoog navigatie knop.

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

had het verkeerd geplaatst

effe verwijderd 

 

aangepast door smetje limb.BE

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...