Ga naar inhoud


wat is er op radio?


Tonskidutch

Aanbevolen berichten

De beste zenders en programma's graag!

Iedereen die als muziek liefhebber toehoort of ook als liefhebber van achtergrond muziek die het behang waardeert kan reageren.

 

Welke zijn interessant?

Welke boeien?

Wanneer en waar mag je luisteren?

 

Nu even een moment opname > InVincible NPO6 soul and jazz

-bijna de hele track speelt

-achtergrond informatie over de musicus

-thema's

 

Leuk dus

 

 

 

  • Like 1

Running Up That Hill

Kate Bush

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


ik besef me dat het onbedoeld wat interessant-doenerig klinkt en eigenlijk is het niet eens mijn smaak, maar ik heb al de hele avond de Big Band zender aan op 55,5 graden West, 3859 V, SR 3329. Deels gemakzucht, deels gewenning. Het is in elk geval niet opdringerig zodat ik met andere dingen bezig kan zijn zonder afgeleid te worden. Als ik bewust kies dan is het tegenwoordig niet zo heel vaak via satelliet maar eerder via Internet: Radio 192 met aan de lopende band historische banden van Radio Veronica door de Stichting Norderney of soms ook naar RNI (Radio Nordsee International) hoewel ik die al heel gauw weer af zet als een ongelofelijk slecht Duits sprekende Belg meent in die taal weer eens programma's te moeten aankondigen. Om maar met Jan Mulder te spreken: Errrrgerrrrlijk!

aangepast door paulvr

speciale interesse: C-Band

Link naar reactie
Delen op andere sites

Radio Paradise popzender en alleen internet, en voor de klassiek liefhebbers, Cr D-dur (tjechië) Astra3 23.5E en Yle Klassinen (fins)Thor 0.8w, maar ook internet. Geen reclame en bij de klassieke zenders wordt de muziek integraal uitgezonden, niet enkel een adagio of presto of larghetto.., een schilderij bekijk je toch ook niet door een sleutelgat. Dus geen gelul over wat Mozart toen deed of de moeilijke stoelgang van Beethoven. Van alle drie hier genoemde zenders zijn de playlists op internet te bekijken en te volgen, als er url's nodig zijn...  

aangepast door waterpas
In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

een schilderij bekijk je toch ook niet door een sleutelgat. Dus geen gelul over wat Mozart toen deed of de moeilijke stoelgang van Beethoven.

hugh haha

neen poepen doe ik zelf wel.

 

eigenlijk heb ik de voorkeur wegens het eenrichtingsverkeer op sat radio

13-19,2-23,5-28,2 OOST

Running Up That Hill

Kate Bush

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nova Classic Rock (Internet)

Radio Nova Dublin (Internet)

Radio Italia s.m.i. (Hotbird)

 

Ik ken iemand die Radio Eviva op de Hotbird als behangmuziek op heeft staan.

Maar ook iemand die Jemne op de Astra 3 erg waardeert.

 

ClassicFM UK voor sfeermuziek, met name in deze tijd.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nova Classic Rock (Internet)

Radio Nova Dublin (Internet)

Radio Italia s.m.i. (Hotbird)

 

Ik ken iemand die Radio Eviva op de Hotbird als behangmuziek op heeft staan.

Maar ook iemand die Jemne op de Astra 3 erg waardeert.

 

ClassicFM UK voor sfeermuziek, met name in deze tijd.

ik wil wel blind testen, maar wat voor " ? soort muziek ? " horen we dan

Running Up That Hill

Kate Bush

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

ClassicFM UK voor sfeermuziek, met name in deze tijd.

Dit is dus de ramp van niet luisteren en enkel stukjes krent uitzenden. De klassieke muziekliefhebber wordt door dat soort zenders geminacht, die gaan ervan uit dat de aandacht verslapt als je langer dan een minuut of 5/6 naar een muziekstuk moet luisteren, oftewel voor hen is de potentiële luisteraar geen echte liefhebber. Sfeermuziek, "jozefzoon" die bestaat toch niet, er is gewoon muziek, het zijn de arrangeurs die denken dat het past bij; noem maar wat voor gelegenheid.  

In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach ach, daar was ik al bang voor.

 

Eerst om suggesties vragen, maar daarna commentaar. Was dat de bedoeling?

 

I rest my case. Smaken verschillen nou eenmaal.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

ik wil wel blind testen, maar wat voor " ? soort muziek ? " horen we dan

Laat je verrassen. Je hebt de middelen. ;)

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vraag helemaal geen suggestie's integendeel, ik draag aan en omschrijf wat ik vind dat er bijzonder is aan de zenders waar ik graag naar luister. Het wordt tijd dat er eens wordt opgekomen voor kwaliteit die zolangsamerhand in de periferie dreigt te verdwijnen. De grootste gemene deler is de norm aan het worden en Tonski heeft het over muziek als behang, dat mag hoor maar dat geeft sommige muziekzenders de ruimte om er een potje van te maken of erger de tegenstanders van dat behang uit te maken voor elite, linkse hobbyisten of weg te zetten als kleine minderheid. Ik zie het volgende topic al voor mij: Wat is er niet op de radio? :sick:   Wat er niet is, is slecht te omschrijven, maar ik heb al wel één antwoord. Tonski wat  dacht je van "doof" testen, stilte is een wezenlijk onderdeel van muziek en dan dirigeer je zelf. :D

In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probeer eens  -Feel Good Radio-

 

Is een nieuwe zender uit Den Haag en omgeving. Zitten daar ook op de overvolle FM band. Wat ik niet begrijp is dat die radio zender niet via DAB+ uitzendt.

Het geluid via www klinkt zeer goed...niet kapot gekomprimeerd zoals bij zoveel van die zenders.  www.feelgoodradio.nl

Op 105.2 MHz in Nootdorp en op 105.2 MHz in Pijnacker.

 

verder ook zeer sterk aan te bevelen: -Dubai92- met iedere (Arabische) werkdag de Catboy & Jordiebird Breakfast Show.

Je moet er wel 3 uur vroeger voor opstaan :D : http://dubai92.com/breakfast/

Verder de rest van de dag veel goede muziek op dat kanaal. In Dubai op 92 MHz en ook via het www.

 

Ik ontvang ze op mijn smartphone via de TuneIn app.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

En dan natuurlijk mijn absolute favoriet: -Martini in the Morning-

Die zender slaat bij mij alle records en valt niet onder de meuk / Pommes & Majo kategorie.

Uitzonderlijk goed geluid.

 

Voor nieuws en informatie is voor mij de -Deutschlandfunk- nummer één   www.deutschlandfunk.de

 

Ook deze zenders via de TuneIn app.  www.tunein.com

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...