Ga naar inhoud


wat is er op radio?


Tonskidutch

Aanbevolen berichten

Zijn de music choice kanalen, op satelliet nog te beluisteren (tegen legale betaling)?

Die worden nog aangeboden via bepaalde kabelboeren, maar destijds ze nog te ontvangen waren via satelliet, vond ikzelf de kwaliteit doenbaar.

Deze spraken me aan, vanwege geen geklets, reclame en eindeloos terugkerende (hoe noemt dat nu weer jingles?) op bepaalde commerciële stations.

Meestal stuur ik zelf een eigen playlist met mp3's door een low power fm zender, om in en rond het huis te luisteren naar mijn muziek.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites


RTL102.5 Italian Style op de Hotbird 11.623 V heeft sinds kort ook presentatie en reclame (was non-stop zonder reclame) maar blijft een leuke zender voor de liefhebber van Italiaanse muziek.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Zijn de music choice kanalen, op satelliet nog te beluisteren (tegen legale betaling)?

Die worden nog aangeboden via bepaalde kabelboeren, maar destijds ze nog te ontvangen waren via satelliet, vond ikzelf de kwaliteit doenbaar.

Deze spraken me aan, vanwege geen geklets, reclame en eindeloos terugkerende (hoe noemt dat nu weer jingles?) op bepaalde commerciële stations.

Meestal stuur ik zelf een eigen playlist met mp3's door een low power fm zender, om in en rond het huis te luisteren naar mijn muziek.

 

Ik word helemaal melig van het luisteren naar dat soort pay-radio kanalen. Ja...toegegeven, geen reklame en geleuter er doorheen maar ik wil toch wel wat geinformeerd worden..af en toe een praatje, nieuws, weer, actualiteiten...anders dan blijf je zo dom hè als je niet meer weet wat er in de wereld zo gebeurd.

En iedere keer je eigen MP3´s af te spelen daar raak ik ook helemaal plem plem van.

 

Ik luister graag naar Bayern 1 via het www of Dubai 92 via de FM band.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou zeg zelf Dubai 92; als je plem plem wilt worden?

 

De rubriek gaat over ; dit programma moet je horen wegens.... { argumenten, originaliteit, concert/event, goede commentatoren, nieuws achtergronden etc }

Nieuws op zich zelve krijg je door elke buisradio van driehonderd zenders op EXACT een en dezelfde manier.

 

Dat specifieke van een zender zal ook vast en zeker met de dag en het tijdstip van de programmering te maken hebben.

Zo luister je misschien enkel vrijdags naar ........., want .........

 

ciao :wink:

Westway

Sky

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik word helemaal melig van het luisteren naar dat soort pay-radio kanalen. Ja...toegegeven, geen reklame en geleuter er doorheen maar ik wil toch wel wat geinformeerd worden..af en toe een praatje, nieuws, weer, actualiteiten...anders dan blijf je zo dom hè als je niet meer weet wat er in de wereld zo gebeurd.

En iedere keer je eigen MP3´s af te spelen daar raak ik ook helemaal plem plem van.

 

Ik luister graag naar Bayern 1 via het www of Dubai 92 via de FM band.

Je kan dit oplossen als je een tuner hebt in je surround. Je kan hem instellen als er nieuws is dat hij automatisch overschakeld. Kan niet op de benaming komen.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou zeg zelf Dubai 92; als je plem plem wilt worden?

 

De rubriek gaat over ; dit programma moet je horen wegens.... { argumenten, originaliteit, concert/event, goede commentatoren, nieuws achtergronden etc }

Nieuws op zich zelve krijg je door elke buisradio van driehonderd zenders op EXACT een en dezelfde manier.

 

Dat specifieke van een zender zal ook vast en zeker met de dag en het tijdstip van de programmering te maken hebben.

Zo luister je misschien enkel vrijdags naar ........., want .........

 

ciao :wink:

Nee, in het geheel niet mee eens.

Ik wil o.a. op weg naar mijn werk geinformeerd worden waar wat in de stad of regio gebeurd.

Dan verkeersinformatie zodat ik uit kan wijken naar een andere route indien nodig..verder het weer alhoewel dat eigenlijk altijd hetzelfde is. Nieuws brengen ze ook en een gevarieerd modern muziek programma de hele dag..

Welke evenementen, concerten waar en wanneer. Wie komt er naar de stad, welke nightclub is DE renner en werkelijk veel meer.

Ik mag dan wel 60 zijn met grijze haren, maar ik sta nog volop in het leven en de hele dag met oorkurken in mijn hersens, telkens weer dezelfde MP3 te moeten horen is ook niet zo mijn ding.

 

Verder als alternatief luister ik meestel op weg  terug naar huis naar Radio 5 Nostalgia of Bayern 1 vanwege de muziek uit mijn tijd en ik blijf dan ook nog een heel klein beetje met waar ik vandaan kwam verbonden.

Ik heb iedere dag 100 km in één richting voor de kiezen.

Die zenders hoor ik via mijn smartphone www met flatrate en Blauwe Tand naar mijn autoradio.

aangepast door Drs. IJzerbout

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Drs. IJzerbout, helemaal mee eens !!!!!!!!!!!

 

 

Ik word helemaal melig van het luisteren naar dat soort pay-radio kanalen. Ja...toegegeven, geen reklame en geleuter er doorheen maar ik wil toch wel wat geinformeerd worden..af en toe een praatje, nieuws, weer, actualiteiten...anders dan blijf je zo dom hè als je niet meer weet wat er in de wereld zo gebeurd.

En iedere keer je eigen MP3´s af te spelen daar raak ik ook helemaal plem plem van.

 

Zowel in auto alsook thuis wil ik wat praten/info horen tussen de muziekjes. Alleen muziek gaat bij mij ook snel vervelen. Zal wel aan leeftijd zijn verbonden ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zal misschien aan de generatie/leeftijd schelen, maar als ik sporadisch meega met jongeren 19à30 jaar, zit er steevast een stick in de radio met hun favoriete muziek.

Gelukkig zijn er diverse zenders en mogelijkheden, zodat ieder zijn gading vindt. Maar het ergste is als er op de Werkplaats 2 radio op 2 verschillende zenders staan en door elkaar spelen, daar ga je van balen ( ik toch).

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...