Ga naar inhoud


Satelieten verder als 50.0E en 50.0W


stephan2014

Aanbevolen berichten


  • Moderator

In Drenthe zijn er plaatsen waar je de schotel inderdaad misschien nog met die elevatie kan gebruiken.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn schotel kijkt net over de nok van het dak heen (zie avatar) voor de oostelijke satellieten , helaas is 46 oost de laatste in die richting (bomen)

Naar west ontvang ik ook nog 61 gr .

aangepast door trust

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Naar west ontvang ik ook nog 61 gr

 

Klopt Trust. Maar ik vrees dat ontvangst slechts mogelijk is op de C-band. Op de 55,5°W kan je met een 120 cm schotel en vrij uitzicht , enkele kanalen van Zuid-Amerika  ( o.a. Colombia,Argentinië en Ecuador) ontvangen op de Hemi beam. Ontvangst op de 40,5°W ( en soms op de 47,5°W ) geen probleem.

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waar vind ik zulke sateliet lijsten? Ik heb denk wel bereik over de hele linie dit omdat ik op het platteland tussen de weilanden woon en dus zicht heb zover ik kan kijken en ik de irte op een lange mast heb staan. ;) ik ben zon geluksvogel die niks voor mn schotel heeft staan. Ik heb juist zon schotel aangeschaft om die lage satelieten te ontvangen.

 

Echter gaat het bereik van de DB van 50W-50E.

Mijn schotel is IRTE 1,80m en voor de Cband ga ik ook nog, wil eerst zo beetje op de KU band alles hebben gezien, misschien in de loop van volgend jaar een KU/C LNB. als iemand zon LNB over heeft hoor ik het ook graag.

aangepast door stephan2014
Link naar reactie
Delen op andere sites

@ CrazySat , Deze zomer heb ik daar RTS op ku ontvangen .

 

Satelliet lijsten vind je o.a. Bij Lyngsat en Kingofsat

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien even een nieuw bestand , satellites.xml , aanmaken.

Kun je via deze link  :  http://satellites-xml.eu/

 

Duid de satellieten aan die je wenst te ontvangen ( aanvinken ) , download het xml bestand en plaats dit via ftp in de map var/ect van je dreambox . Ik hoop dat dit de juiste map is. Herstart de box en kijk even of je satellietlijst is aangepast.

aangepast door Crazy Sat

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

werkt perfect! mijn dank is groot.

 

Graag gedaan , blij dat het opgelost is. :)

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...