Ga naar inhoud


vraag i.v.m. opname mogelijkheden VU+Duo2


Charlo1981

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen, ik ben hier nieuw op het forum dus als ik ergens iets verkeerd post of dergelijks, laat het me weten.
Ik ben Carlo, woonachtig te Scherpenheuvel, Vlaams Brabant, België.
Hobby's: Caravan, Schietsport, Computers.

Ik ben van plan om mijn kabelprovider (telenet) buiten te gooien en volledig over te gaan op schotel, meer bepaald een all-in formule van TV Vlaanderen.
ik heb in het verleden al een klein beetje ervaring vergaard met het hele satellietschotel gebeuren, extra kaart TVV en ontvanger geleend van een kennis, schotel uitrichten op de camping enz.

 

Ik heb wel wat kennis van Linux dus wou ik zowiezo voor een Linux ontvanger gaan ipv de aangeboden ontvangers van TVV omdat deze toch wel vrij beperkt zijn in mogelijkheden, vooral in verschillende programma's tegelijkertijd opnemen.

Na wat rondgeneust te hebben op het web naar reviews, prijzen, mogelijkheden, kom ik uit bij de VU+ Duo2, deze vind ik persoonlijk het meest interessant, gekeken naar mogelijkheden, prijs en klantervaringen.
De Formuler F1 lijkt me ook wel wat maar aangezien die geen mogelijkheid heeft om een HDD in te bouwen en de VU+Duo2 toch wel wat krachtiger is gaat mijn voorkeur toch naar de duo2.

Toch zit ik nog met een vraag die me niet 100% duidelijk is. Correct me if i'm wrong...
 

- als ik kies voor de configuratie: TV Vlaanderen Smartcard in een VU+ Duo2 met 2x dvb-s dual tuner, kan ik daarmee minimum 3 programma's (komende van verschillende transponders) tegelijkertijd opnemen en tegelijkertijd naar een andere live zender kijken (indien 4 coax kabels aangesloten komende van een quad lnb) ?

 

MVG,

Carlo

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ja dat kan de beperking zit alleen in je smartcard want die heeft volgensmij ook net zoals cd een sid limit van 4.

Nu heeft elk kanaal normaal gesproken 1 sid dus zou je 4 kanalen kunnen kijken maar er zijn kanalen die 2 sids vragen dus dan limiteer je de kaart.

Op zich kan je softcam (oscam cccam) dit wel voor een gedeelte opvangen.

vu+ solo2 - VTI - Triax 110 cm - astra 1 astra 3 astra 2 hotbird            

Vu+ solo   - VTI - Schwaiger SPI 085 - Rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

VU+ Duo2 is een prima apparaat. Inderdaad is de kaart de limiterende factor. Deze ondersteunen maximaal 4 SIDs per periode. Worden er meer aangevraagd dan gaat de kaart in 'straf-mode'. De kanalen gaan dan op zwart. Pas als de kaart een tijdje geen SIDs hoeft aan te bieden gaat hij weer open. Dit is zowel in Oscam of CCcam prima in te stellen zoals Muppet schrijft. Houd er rekening mee dat kijken en tegelijkertijd opnemen ook telt voor de SID teller. Dus kanaal kijken en opnemen zijn er al 2 (kijk je naar een kanaal wat 2 SIDs opvraagt dan zijn het er dus al 3!).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus in het beste geval 4 TVV kanalen aan 1 sid per kanaal (1 kijken, 3 opnemen)
In het slechtse geval 2 TVV kanalen aan 2 sids per kanaal (1 kijken, 1 opnemen)

dan lijken me vooral in het laatste geval die 2x dual tuners een beetje overkill.

 

de smartcard van TVV is dan inderdaad wel een "bottleneck" te noemen.

Kan je dat ergens terug vinden welke kanalen 2 sids nodig hebben ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dat kan de beperking zit alleen in je smartcard want die heeft volgensmij ook net zoals cd een sid limit van 4.

Nu heeft elk kanaal normaal gesproken 1 sid dus zou je 4 kanalen kunnen kijken maar er zijn kanalen die 2 sids vragen dus dan limiteer je de kaart.

Op zich kan je softcam (oscam cccam) dit wel voor een gedeelte opvangen.

Hoe zit dat twee SID's? Je stemt toch af op een bepaalde SID, één dus?

Welke zenders zijn dat dan en hoe werkt dat dan?

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

het zit iets anders. Je hebt inderdaad nog steeds maar 1 sid, maar die kanalen zijn gelimiteerd qua simultane sids, en dat is meen ik 2 in plaats van 4.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

is er iemand die kan vertellen over welke kanalen dit dan juist gaat ?
Als dit maar enkele zenders zijn is dit zo direct nog geen probleem maar als dit probleem zich voordoet met de meeste vlaamse zenders die worden aangeboden door TVV, heeft het eigelijk geen zin dat ik een ontvanger koop met 2 dual tuners aangezien je dan toch niet meer dan 1 programma kan kijken en 1 opnemen.

Men zou in dat geval eventueel wel een 2de smart card kunnen nemen met enkel de vlaamse zenders (meerprijs per maand 2,50€) aangezien de VU+duo2 toch 2 smart card slotten heeft.

 

Als ik het goed begrijp is het toch een beperking van 4 SID's per smart card, dus met een 2de smart card zou je 8 SID's tegelijkertijd ter beschikking hebben ?
Weliswaar enkel op de aangeboden zenders op de 2de smart card ?

Toch ingewikkeld allemaal... :(
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja lijkt ingewikkeld,

maar is redelijk snel te achterhalen welke zenders het betreft...>

VU+ op stanby

 

aan de PC )

je opent een webinterface en start een stream SID xxxx is 1 maal in gebruik

je opent een tweede webinterface en start een stream SID xxxx is nu 2 maal in gebruik

je opent misschien op een andere PC of tablet ook een derde webinterface en start een stream SID xxxx is 3 maal in gebruik

je opent een vierde maal een webinterface of haalt de VU+ uit standby en gaat op diezelfde zender SID xxxx is 4 maal in gebruik

 

van je favorieten heb je dus redelijk snel door welke zenders bij 2 SID' s xxxx stoppen te decoderen / beeld geven

 

elke stream, opname of echt kijken is een verbruikt

 

uit eigen ervaring is het merendeel van die extra pakket zenders 2 SID's

 

de kwestie is dus al vaker beschreven... > ik stel per vrije Tuner opnemen is beperkt door WELKE zender ingesteld is op die Tuner

Space Cowboy

Jamiroquai

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

en indien je geen protokoll instellt in de client als reader dan neemt oscam een van alle mogelijke en zie je meteen welke oscam zelf als voorkeur kiest

als die niet wil connecten dan ga je eerst met camd35 aan de slag

daar deze de CW's veel beter communiceert zonder de kaart extra te belasten

Space Cowboy

Jamiroquai

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Charlo1981

 

als je wil mag je de duo2 eens komen bewonderen. :D

ik woon niet ver van je af (Wilsele)

 

grtz Philip

  • Like 1

vuduo 500 GB HDD  openpli4 -  vuduo2 1TB HDD 2xdualS2 tuner openpli4 :grin: - XP1000 pli4

Samsung plasma 60inch-AVR Denon-Bose accoustimas 7.1 :P

logitech harmony ultimate

TVV - dual lnb 19.2 & 23.5 - OSCAM

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...