Ga naar inhoud


Oscam auto refresh entitlement


tayram

Aanbevolen berichten

Jij ben nog niet duidelijk in je eerste post schrijf jij :

 

Is er een manier om de entitlements automatisch te verversen dat mijn Ziggo kaart blijft werken in mijn dreambox of eventueel in mijn smargo reader. Om de 2-3 dagen heb ik helaas er geen beeld meer. Na oscam herstart heb ik meteen weer beeld. Het is heel vervelend vooral als ik op wil nemen. 

 

dus wij gaan er vanuit dat je met een dreambox werkt zoals ook in config staat en later aankomen dat je met een raspberry werkt dan is deze config niet voor geschikt die je liet zien.

Dreambox DM8000HD - DM800HD - DM800SE-CABLE - DM500HD - OpenPli
Wavefrontier T90 - 5W - 0,8W - 4,8E - 9,0E - 13E - 19,2E - 23,5E - 28,2E

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 48
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Op die manier. Vaak even beter communiceren zodat dit soort spraakverwarringen niet voor hoeven te komen.

Duidelijk verhaal.. Je mist klaarblijkelijk belangrijke ECM's. 909 skipped en 107 skipped. De expirement date is voor de decodering totaal onbelangrijk!! Geeft alleen aan tot WANNEER EMM's en ECM's door de kaart gehonoreerd worden. Voor Irdeto geldt dat de OP key actueel is en het bijbehorende DATE ID in de toekomst staat. Klaarblijkelijk wordt iets tegengehouden in OSCAM? De expiry date gaat vaak 1 x per 2 weken over.

 

Optie nice=-20?

Link naar reactie
Delen op andere sites

909 error en 107 written

De expire date is misschien niet belangrijk maar als de expire date 3 dagen achterloopt heb ik geen beeld meer. Ik had de optie nice=-20 eerst niet. Maar nu heb ik hem ook toegevoegd. Ik heb nu mijn dreambox aangepast hoe Daan geschreven hebt. Dit kan ik pas na een paar dagen controleren omdat bij mijn  dreambox is de expire date is al 26'ste. Wat voor veranderingen kan ik bij mijn raspberry config brengen?? Ik ben geen oscam expert. ik heb wel wat geleerd met de hulp van sat4all leden. En ben ik er blij mee. Maar soms wordt het gewoon te moeilijk helaas voor mij. Ik kom er echt niet uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

die emm errors zijn normaal, oscam zou nog wat verbeterd kunnen worden op dat punt.

Alleen is er blijkbaar niemand die een een betere schifting op voorhand weet te bedenken zodat een kaart ook alleen emms krijgt waar die wat mee kan.

Expire date heeft geen invloed met beslissling al dan niet decoderen, is een puur cosmetisch ding.

 

Question is: wordt de ecm wel naar de reader gestuurd en indien ja, wat antwoord de reader?

 

Kortom stuur maar eens een goede log. Dit gegis en aanpassen van schimme settings leidt nergens toe.

 

Als ik toch moest gissen zou ik deze setting in je reader toevoegen:

 

 

emmcache = 0,0,0

 

Daarmee stuur je altijd alle emms, ongeacht of die al eens geschreven zijn.

Misschien heeft de irdetokaart periodiek dezelfde emms nodig en bij ontbreken staakt deze met decoderen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom preferlocalcards = 1 aanraden als 2 goed is?

preferlocalcards = 0  # local cards are used like remote readerpreferlocalcards = 1  # prefer CacheEx sources preferlocalcards = 2  # prefer local cards

Ik zou het meer zoeken in het feit dat in de reader de parameter auprovid ontbreekt. Voor Ziggo zijn er diverse dus klik in de Webif op (1 entitlement) om het overzicht te krijgen en dan staat de provid van jouw kaart op de regel PBM. Dus dan wordt het bijvoorbeeld:

 

auprovid = 0BF390

 

Verder zou ik de algemene EMMs niet blokkeren, dus blockemm-g = 0

 

En als je, zoals in de config te zien is, loadbalancer gebruikt dan mag er niets in ident staan:

 

WarningS.png Attention: If in oscam.conf [global] loadbalancing is enabled among lb_mode, then there may be no entries!

Link naar reactie
Delen op andere sites

I stand corrected :) Meende dat preferlocalcards een binary switch was, dus 0 of 1.. Moet hem bij mij dus even op 2 zetten. Zo zie je maar.. Nog laaaaaang geen OSCam expert...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik doe nou elke dag updaten en 1 keer oscam herstarten. Op deze manier blijft de kaart gewoon normaal werken. Probleem ligt toch niet aan oscam denk ik. In de slaapkamer van mijn dochter tv met de ci+ module van Ziggo. Zij heeft twee dagen geen tv gekeken. Vandaag wou zij even rtl telekids opzetten. Maar helaas geen beeld. Ik blijf zappen naar andere zenders, geen beeld. Uitendelijk zapte ik naar NPO1. ongeveer minuuut later zapte ik terug naar NPO2 en had ik binnen 15 seconden weer beeld. Ik vind dit echt raar dat zelfs hun officieel materiaal nog niet eens probleemloos werkt. Zo te zien moet je elke dag tv kijken en even zappen. Anders binnen drie dagen heb je geen beeld meer. Ook niet met gecertificeerde kastjes of modules.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En als je de ontvanger gewoon laat aan staan en je tv uit? Dat al eens geprobeerd?

You can hate me. You can go out there and say anything you want about me, but you will love me later because I told you the truth.

The truth is still the truth even if no one believes it. A lie is still a lie, even if everyone believes it.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...

Ik kom hier even dit draadje binnenvallen, sorry als ik misschien domme vragen stel maar ik ben nog niet zo bekend met deze materie.

 

Ik heb Ziggo, een smargo en Oscam onder windows. Ik kan gecodeerde zenders gedecodeerd zien. Voorheen werkte ik met newcs en toen maakte ik wekelijks een tv-opname en kon ik blijven kijken (toen begreep ik helemaal niets van emm's en waarom die verliepen). Als ik per ongeluk een tijdje geen opname had gemaakt, moest ik bij de buren de smartcard in hun tv stoppen en een kwartier een zender opzetten.

Omdat ik meende dat dat niet meer hoefde met oscam, ben ik hiermee aan de slag gegaan. Ik kan nu ook in oscam gecodeerde zenders gedecodeerd kijken en krijg ik de volgende regel in mijn log: "AU enabled for user gebruiker1 on reader Ziggo", AU lijkt dus enabled.

 

Maar wat betekent dit nu concreet, want ik begin een beetje te twijfelen. Wat betekent "AUTOMATIC" in AU?

Wat gebeurt als er mijn entitlements verlopen en ik een gecodeerde zender wil kijken? Moet ik in de webif van oscam op "refresh" klikken of hoeft dat niet meer? Worden de nieuwe entitlements dan vanzelf weer binnengehaald als ik op zo'n zender tune?

Zo ja, MOET ik op zo'n gecodeerde zender tunen om die nieuwe entitlements binnen te halen of kan ik ook tunen op een niet-gecodeerde zender? Of hoef ik niet eens een zender op te zetten, maar alleen oscam te starten?

 

En wanneer worden die nieuwe entitlements (met een latere datum) opgehaald? Dagelijks of iedere keer als ik een gecodeerde zender bekijk?

 

Groeten,

 

Wim

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gecodeerd of niet gecodeerd maakt niet uit voor het afvangen van de EMMs.

Of je nu wel of niet in de webif op entitlement refresh drukt: als de kaart emms ( "ACTIVE" ) krijgt verloopt je entitlement niet.

Is puur cosmetische weergave in de webif voor de toevalliger webif gebruiker.

In de webif kan dus november 2011 staan maar als de kaart emms heeft gekregen zie je pas de actuele datum als je op refresh hebt gedrukt. De kaart blijft echter wel decoderen omdat de werkelijke entitlement datum veel jonger is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Bedankt voor je snelle reactie.

 

Gecodeerd of niet gecodeerd maakt niet uit voor het afvangen van de EMMs.

Ok. Dat verklaart waarom ziggo standaard zegt dat je npo1 moet aanzetten (het maakt toch niet uit). De reden waarom ik het vraag is dat ik in de logs geen melding van emm's langs zie komen als ik een niet-gecodeerde zender kijk. Het lijkt alsof oscam dan helemaal niets doet, maar dat is blijkbaar wel zo maar dan op de achtergrond. De meldingen in de logs zijn blijkbaar niet het binnenhalen van nieuwe emm's.

 

ACTIVE[/url]" ) krijgt verloopt je entitlement niet.

Is puur cosmetische weergave in de webif voor de toevalliger webif gebruiker.

In de webif kan dus november 2011 staan maar als de kaart emms heeft gekregen zie je pas de actuele datum als je op refresh hebt gedrukt. De kaart blijft echter wel decoderen omdat de werkelijke entitlement datum veel jonger is.

Ok. Die "ACTIVE" is het teken dat op de achtergrond nieuwe emm's zijn binnengehaald. De weergave van entitlements is pas correct na een refresh, maar die knop zorgt zelf niet voor de refresh.

 

Toch even een paar vragen:

Wanneer worden entitlements binnengehaald? Dagelijks of pas de dag voor het verlopen? Ook zonder tv te kijken/op te nemen?

Kan ik op een of andere manier toch hier iets van zien in de logs? (Wellicht een bepaalde setting voor logging?)

 

Wim

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet zeker of ziggo EMMs stuurd op FTA kanalen. Heb die provider zelf nl niet.

Wat ik wel weet is dat canaldigitaal wel EMMs stuurt op vrijwel al hun zenders, ook de FTA regionalen.

Alleen shared zenders als History niet.

Waar je rekening mee moet houden is dat er alleen EMMs uit de stream geplukt kunnen worden als de receiver aanstaat.

Maar bij irdeto gaat dat heel erg snel. Wanneer de EMMs komen is onvoorspelbaar. Er worden voordurend EMMs verstuurd.

Je hebt pas shit als je het voor elkaar krijgt om je kaart te laten verlopen, dan zul je eerst Ziggo ff moeten bellen om hem opnieuw te entitelen.

Zolang je gewoon blijft kijken wordt de kaart gewoon geupdated met shared-emms die alle kaarten ineens updaten van bepaald providerid.

 

Zien, druk op webif -> readers en je ziet de kolommetjes emms oplopen als het goed is.

aangepast door theparasol
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...