Ga naar inhoud


hulp bij vu+ solo


janico

Aanbevolen berichten

hallo ik had een vraag wie kan mijn kelpen aan een goede image voor de vu+solo waar de oranje canaldigitaal kaart goed op werkt 
als ik namelijk pli 4.0 met C**ca* 2.3.0 er op zet dan wil hij niet mijn interne kaar lezen
ook al ik C**ca* met OSC** gebruik krijg ik het niet werkende

wie kan mijn aan een goede image helpen of aan een goede backup image uit een gelijke digibox
 
mvg janico 

ps. sorry voor de sterretjes ik weet namelijk niet of je deze namen mag gebruiken hier ...

Link naar reactie
Delen op andere sites


zet er openvix op en cccam 2.3.0.Alles starten en je kaart wordt gewoon gelezen zonder dat je ergens iets moet aanpassen.Denk wel dat je kaart met de chip naar onder moet zitten.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja hoor, die namen mag je gewoon gebruiken. Alleen is het vragen naar keyfiles en WAN Sharing taboe. Gezien het feit dat je een reguliere vraag stelt én over je eigen kaart praat is er dus absoluut niets aan de hand.

 

Wat betreft CCCam. Als je deze laad vanuit de feed van OpenPli dan zou dat eigenlijk 'out of the box' direct met je kaartje moeten werken.

 

Controleer of je een werkende internet verbinding hebt! Zoniet, eerst je box configureren voor gebruik met internet.

 

Ik zou zeggen: Flash je box even opnieuw met OpenPli 4.0. Zodra hij is gestart ga je naar het menu Plugin. Je ziet dan een lijstje met pictogrammen. Druk op de groene knop. Er verschijnt na enkele secondes een lijst. Druk op de '+' bij de softcam sectie. Zoek naar CCCam 2.3.0 en download/installeer deze. Als hij daarmee klaar is druk je op de '+' bij de extensions sectie. Zoek daar naar CCCamInfo en download/installeer deze.

 

Als alles gedaan is herstart je je box nog een keer voor de zekerheid.

 

Controlerr of je kaartje goed in 1 van de kaartsleuven zit. Weet niet helemaal zeker, maar de chip moet naar beneden wijzen en naar achteren.. Om te controleren of je kaart gezien wordt kun je CCCamInfo vanuit de plugins opstarten. Kies voor optie 8 'Info lokale kaarten'.

Als hij meldt No card or unknown card dan zit hij waarschijnlijk verkeerd in de kaartsleuf. Als alles goed is geeft hij keurig de kaartinfo met de verloopdatum. Zie je deze informatie keurig op je scherm, maar heb je nog steeds geen beeld? Controleer of je daadwerkelijk signaal binnenkrijgt van je schotel. Krijg je voldoende signaal, dan even een heractivatie aanvragen voor je kaart.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die CCCam.cfg is misschien geschreven voor de oudere Seca kaarten? Kijk eens bij de optie SECA HANDLER. Waarschijnlijk staat daar een optie aan voor SECA 2. Zet daar overal een # voor en bewaar dit. Herstart je softcam.. Plaats anders hier eens de CCCam.cfg die het bij jou *niet* doet...

Link naar reactie
Delen op andere sites

En heb je mijn tip ook gebruikt van CCCamInfo? M.a.w. Ziet hij je kaart? Vragen stellen is leuk, maar wij vinden het wel zo beleefd om dan ook beantwoord te worden. Communicatie heet dat :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

zoo ziet mijn cccam.cfg er uit 

 

SERVER LISTEN PORT : 13000
ALLOW TELNETINFO: yes
ALLOW WEBINFO: yes
WEBINFO USERNAME :******
WEBINFO PASSWORD :********
TELNETINFO USERNAME :******
TELNETINFO PASSWORD :********
TELNETINFO LISTEN PORT : 16000
WEBINFO LISTEN PORT : 16001
ZAP OSD TIME :0
OSD USERNAME :*****
OSD PASSWORD :*******
OSD PORT :80
SHOW TIMING : yes
DEBUG : no
NEWCAMD CONF : no
DISABLE EMM : yes
#EXTRA EMM LEVEL : yes
SHOW EXTENEDED CLIENT INFO : yes
MINI OSD : no
#MINIMUM DOWNHOPS: 1
SECA HANDLER: 3
CHANNELINFO FILE : /etc/CCcam.channelinfo
PROVIDERINFO FILE : /etc/CCcam.providers
CAID PRIO FILE : /etc/CCcam.prio
LOG WARNINGS : /tmp/warnings.txt 
SOFTKEY FILE : /usr/keys/SoftCam.Key
AUTOROLL FILE : /usr/keys/AutoRoll.Key
#STATIC CW FILE : /usr/keys/constant.cw
BOXKEY: /dev/sci0
SMART CARD CLOCK FREQUENCY: /dev/sci0 6000000
 
 
hoop dat jullie er uit komen 
Link naar reactie
Delen op andere sites

doe eerst eens een fastscan (omdat deze namelijk altijd moet werken)

menu-instellingen-zenders zoeken-fastscan

selecteer je provider en bevestig met ok

 

grtz Philip

vuduo 500 GB HDD  openpli4 -  vuduo2 1TB HDD 2xdualS2 tuner openpli4 :grin: - XP1000 pli4

Samsung plasma 60inch-AVR Denon-Bose accoustimas 7.1 :P

logitech harmony ultimate

TVV - dual lnb 19.2 & 23.5 - OSCAM

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...