Ga naar inhoud


VU+ Ultimo 4K USALS Motor - Geen beweging


wolsos

Aanbevolen berichten

Ik heb een VU+ Ultimo4K VTI 14.0.6 setup. Abonnement op BIS (Frankrijk), Joyne, CanalDigitaal.

Overgegaan naar een schotel met motor (AMIKO DM3800 DISEQC ROTOR)

Ik kan met de hand (op de rotor zelf draaien), maar ingesteld als USALS Rotor, maar er draait niets met veranderen satelliet. Hij blijft staan op Thorn, wat er ook gebeurd.

Iemand enig idee? De vorige keer, ergens in 2007, was het binnen een uurtje gepiept. Uitrichten en werken. Nu gebeurd er niets.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Heb je de juiste gegevens in de ontvanger geplaatst

Vb Parijs

Uw locatie
Breedtegraad: 48.8566°
Lengtegraad: 2,3522°
Satellietgegevens
Naam: Powertech DG240
Afstand: 38273km
Instelgegevens schotel
Motorbreedtegraad  48,9°
Declinatiehoek  7.2°
Schotelhoogte  28°
Azimuth (waar)  180,0°
Azimuth (magn.)  178,9°

 

Je moet alleen nog de lengte graad en de breedte graad invullen van jouw lokatie

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je jouw gegevens ingegeven ok dan druk je op menu dan ga je naar instellingen dan systeem dan ok drukken...dan naar diverse instellingen...ok drukken.. daar zie je dan voorkeur tuner en geef dan jouw tuner in vb tuner A

misschien dan ook even je ontvanger terug herstarten 

en heb je er ook een draaibare zenderlijst inzitten 

 

 

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Adres : Scheveningen
Breedtegraad : 52,1024 °
Lengtegraad : 4,3022 °

Satelliet : Moteck SG2100
Hoogte : 30,4 °

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor de tip. Ik kan die instelling herinneren, maar niet meer vinden in de VTI 14.0.6. Tuner B niet geconfigureerd zetten, geeft draaing van statelliet weer, maar niets gebeurd.

Ik zit nu te denken ik heb een Stacker / Destacker ertussen zitten, zou dit het satelliet-draaien in de wegzitten?

 

Van de week maar deze er tussenuit halen en kijken of het dan werkt.

 

Zijn er configuraties met Stacker / Destacker met USALS motor? Diseqc 1.2 zou moeten werken, en heeft gewerkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

je kan toch ook gewoon de andere tuner instellen 

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste allemaal,

 

Vandaag de tijd gevonden om me stacker / destacker er tussen uit te halen. En het werkt! Ook het omdraaien van de tuner werkte niet. Kennelijk zit zo'n stacker / destacker het draaien van de schotel in de weg.

De meeste belangrijke heb ik boven de 80%, maar niet alle satellieten. Niet zo belangrijk voor nu.

Nu kijken of ik de paal nog moet fixeren. Wil ik eerst de impact van een storm zien.

 

Dank jullie allemaal voor de input, ik heb het door jullie kunnen oplossen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik weet niet of mijn redenering klopt, op een stacker / destacker komen 2 coax kabels toe, één kabel loopt door, waar het signaal van de 2de kabel wordt bijgezet via.

een frequentie, nadien wordt het signaal van de 2de kabel weer afgesplitst om verder te gaan via een 2de kabel.

De vraag is welke ingang liep hier door , die waar de motor op zat of de tweede uitgang van de lnb?

 

aangepast door mebo870

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Probleem is, dat het diseqc signaal over die ene kabel moet lopen, en die stacker-destacker ondersteunt dacht ik alleen disecq 1.0

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nochtans staat in onderstaande beschrijving "Communication Protocols AcceptedVoltage, Tone, DiSEqC 1.2"

https://cdn-reichelt.de/documents/datenblatt/F100/DB_STACKER.pdf

Bij dit type Stacker-DeStacker is het in elk geval mogelijk.

Ik kwam er zelfs een tegen met DiSEqC support: 1.0 / 1.1 / 1.2 (Megasat Stacker-DeStacker)

Beide zijn de nieuwste types.

 

 

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...