Ga naar inhoud


Astra 28 op Duo-LNB CanaalDigitaal


daansimultaan
Ga naar oplossing Opgelost door Johan45,

Aanbevolen berichten

Aan mijn huis hangt een schotel van CanaalDigitaal met duo-LNB met binnen een M7. Ik heb een werkende SmartCard zonder abonnement. Als ik de schotel uitricht op de Astra 19 en 23 kan ik alle gratis zenders (zoals de Duitsers) prima ontvangen. Nu wil ik de schotel graag gebruiken om de Astra 28 te ontvangen IN PLAATS VAN de astra 19 en 23. Ik wil namelijk alleen naar de BBC kijken.

 

Het probleem:

Zodra ik de schotel op de astra 28 richt krijg ik een sterk signaal op DiSeqC B, maar uiteraard geen signaal meer van de astra 19. De altijd hinderlijke M7 geeft aan: "U dient signaal te hebben op Astra 19." Ik kan dus niet verder naar het automatisch zenderzoeken, tenzij ik de schotel terugdraai naar de astra 19.

 

Is wat ik wil überhaupt mogelijk? -> alleen de astra 28 ontvangen en gratis naar de BBC kijken? Moet ik daarvoor per see een triple LNB kopen? Of doe ik iets verkeerd?  

Link naar reactie
Delen op andere sites


Welkom op dit forum.

Met een duo-lnb van CanalDigitaal kun je de Astra 19,2 samen met de Astra 23,5 ontvangen. Als je dat wilt, kun je de schotel ook iets draaien zodat je met diezelfde duo-lnb de Astra 23,5 en de Astra 28,2 ontvangt.
Normaal gesproken kun je de fastscanzenderlijst alleen via de Astra 19,2 inladen maar met de M7 sat801 is het mogelijk de fastscanlijst ook via de Astra 23,5 te downloaden.

Ik weet alleen niet of je dit wilt. Waarschijnlijk wil je de Astra 19,2 en de Astra 28,2 samen ontvangen. Tja, in dat geval zal er toch een andere kop geplaatst moeten worden.
 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Oplossing

De lnb voor Astra 19.2 plaats je in de houder en richt je op de Astra 23.5

In het menu verander je de diseqC instelling en zet je Astra 23.5 op A en Astra 28.2 op B.

De fastscan blijft dan mogelijk via de Astra 23.5. Alleen mis je dan de FTA zenders van de Astra 19.2

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Misschien is i.p.v. de DUO lnb de Tripple LNB een oplossing.

Je hebt dan ontvangst van 19, 23 en 28 graden.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...