Ga naar inhoud


Nieuwe lijst gecertificeerde TV's


Sprietje

Aanbevolen berichten

De laatste tijd zijn vaak opmerkingen geplaatst dat de lijst van CanalDigitaal gecertificeerde TV's verouderd was. Blijkbaar is dat toch tot CanalDigitaal doorgedrongen want er is een nieuwe lijst beschikbaar van maar liefst 6 volle pagina's, zie: http://www.canaldigitaal.nl/uploadedfiles/content/overlay/gecertificeerde-televisies.pdf
 

Link naar reactie
Delen op andere sites


En waar is LG?

vind ik toch maar raar hoor.

 

Wimo01

Spanje: TVV abo. basic+ / schotel 64cm / VU+ Zero 4K  DVBS2X (open Pli 7.2) 19.2  / 23.5 / 13 /   LG 49inch 4K

Belgie : TVV abo. AIO met basic+  / VU+ Zero 4K  DVBS2X / ( open Pli 7.3) TDS 88  /19.2 / 23.5 / 13  /  LG 55LA6908

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

LG geeft hierover dit antwoord:

 

Hartelijk dank voor uw e-mail aan LG Customer Service. Vervelend te vernemen dat de zenders niet op de gewenste kanalen zijn.

Om gebruik te kunnen maken van Fastscan moet de televisie gecertificeerd zijn voor Canaldigitaal. Onze televisies zijn niet door Canaldigitaal gecertificeerd dus die optie is niet beschikbaar. Wel is het mogelijk om een decoder aan te sluiten op de televisie, waardoor zo'n configuratie wel in te stellen valt.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

LG Electronics Benelux

Houssein Aarrass
Customer Service Representative

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel handig dat ze het introductiejaar er bij hebben gezet.

Ik hebt er overigens wel een vraag over.
De laatste nieuwe TV's van 2014 zijn getest met de nieuwe witte CI+ module heb ik begrepen van Samsung. Wat me dan niet duidelijk is of ze ook werken met de CanalDigitaal CI-module met wereldbol?
 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

LG geeft hierover dit antwoord:

 

Hartelijk dank voor uw e-mail aan LG Customer Service. Vervelend te vernemen dat de zenders niet op de gewenste kanalen zijn.

 

Om gebruik te kunnen maken van Fastscan moet de televisie gecertificeerd zijn voor Canaldigitaal. Onze televisies zijn niet door Canaldigitaal gecertificeerd dus die optie is niet beschikbaar. Wel is het mogelijk om een decoder aan te sluiten op de televisie, waardoor zo'n configuratie wel in te stellen valt.

 

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

 

Met vriendelijke groet,

 

LG Electronics Benelux

 

Houssein Aarrass

Customer Service Representative

Volstrekte onzin. Om gebruik te kunnen maken van Fastscan moet de fabrikant het implementeren. De specs zijn op eenvoudig verzoek gratis verkrijgbaar en houd geen enkele verplichting richting certificering in.

Er zijn genoeg ontvangers die wel Fastscan hebben, maar toch niet gecertificeerd zijn. Er zijn zelfs Linux ontvangers met Fastscan ondersteuning. Er is zelfs een gecertificeerde Linux ontvanger, maar dat is een ander verhaal. Voor wie wil weten welke, het is een Rebox, model nummer weet ik niet uit het hoofd. Maar dat is een Enigma2 gebaseerde ontvanger.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De Rebox 4000?

Dat was een ontvanger die alleen werkte met een CI module, de ingebouwde kaartlezer werkte niet met Canaldigitaal.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 weken later...

Zojuist een vette 139 CM LG UHD gekocht hier in Boekarest. Was koopje.

 

Als ik dit geweten had was dat een dealbreaker geweest.

Enfin, eigen schuld.

 

 

*Kop tegen muur bonken doet.

 

Huib

Dreambox, VU plus ultimo, LG TV (helaas zonder CD module) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist een vette 139 CM LG UHD gekocht hier in Boekarest. Was koopje.

 

Als ik dit geweten had was dat een dealbreaker geweest.

Enfin, eigen schuld.

 

 

*Kop tegen muur bonken doet.

 

Huib

 

Ach Huib, maak je niet zo druk. Het is een gemaks kwestie met ook een hoop nadelen. Nu kun je tenminste zelf kiezen welke zenders je het belangrijkst vindt en in welke volgorde je ze dus graan op je scherm ziet langskomen. Even wat tijd erin stoppen en dan profiteren!

 

Scheelt het trouwens erg veel geld? Heb je misschien een tip waar je in Roemenië de beste deals kunt vinden op dat gebied? Ik verwacht er dit voorjaar of deze zomer weer een tijdje door te brengen en als zoiets de moeite is dan zie ik het best wel zitten om zo'n joekel voor een vriendenprijsje ergens op te pikken, liefst bij een keten die ook in Sibiu, Cluj of Oradea zit (of Deva/Arad), ik ben persoonlijk niet zo'n liefhebber van Bucuresti, da's een heel andere wereld dan de rest van het land.

 

Multumesc frumos inainte,

 

cu drag/stima,

 

Paul.

speciale interesse: C-Band

Link naar reactie
Delen op andere sites

De laatste tijd zijn vaak opmerkingen geplaatst dat de lijst van CanalDigitaal gecertificeerde TV's verouderd was. Blijkbaar is dat toch tot CanalDigitaal doorgedrongen want er is een nieuwe lijst beschikbaar van maar liefst 6 volle pagina's, zie: http://www.canaldigitaal.nl/uploadedfiles/content/overlay/gecertificeerde-televisies.pdf

 

 

Dus op een paar uitzonderingen na moet het dus haast wel een Samsung, Sony of Philips zijn? En dan hebben we het alleen nog maar over CD. Ik kwam er een aantal maanden geleden achter dat de Philips die ik op het oog had uitsluitend toestond dat je er de drie Astra's plus Hotbird op aansloot en van een ander Samsung toestel dat hij geen DiSEqC 1.1 of 1.2 aan kon. Eigenlijk zou er eens een overzicht moeten komen welke toestellen welke DiSEqC normen aan kunnen want dat staat zelden of nooit in de technische specificaties. En we zijn per slot van rekening toch wel meer dan gewone CD-consumenten nietwaar? Als dat kijken = CD kijken en niets meer dan kunnen we net zo goed ook lid van een stofzuigervereniging worden want die hebben we toch ook allemaal wel in huis? :P

aangepast door paulvr

speciale interesse: C-Band

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...