Ga naar inhoud


Tegelvoet waterpas maken?


lujo

Aanbevolen berichten

Als een tegelvoet niet waterpas staat wat is volgens jullie de beste oplossing om die toch nog waterpas te maken? Met waterpas bedoel ik dat verticale stang 100% loodrecht staat.

 

Er bevinden zich nu 4 ringetjes en 4 moeren aan de bovenkant. Ik zal zelf te denken om eronder nog 4 moeren te plaatsen zodat ik die kan aandraaien of juist losser zetten zodat ik stang op die manier 100%loodrecht krijg.

 

1. Is dit hoe jullie het ook zouden doen?

2. Is er een betere oplossing?

3. Of maakt het jullie niet uit dat die stang niet 100% loodrecht staat en compenseren jullie dat met de schotelantenne?

 

post-35669-0-18596100-1421192745.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites


de stel schroefjes aanpassen lijkt mij het handigste 

die dienen daar ook voor 

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

en het beste is dat het altijd waterpas staat

zeker als men een motor opstelling maakt

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2. Is er een betere oplossing?

 

Beste oplossing lijkt mij om de grondplaat zo te stellen, dat de buis precies verticaal staat. Door bijvoorbeeld onder de hoeken plaatjes van een of ander (onvergankelijk) materiaal te leggen.

Dat levert het minste krachten op rond de stang.

Immers de oplossing met (stel)moeren leidt ertoe, dat er minder contactoppervlak is tussen de grondplaat en de stang, waardoor denk ik meer kans is op kleine verbuigingen. En wég is dan je perfect loodrechte opstelling... :( .

 

groet, A33

aangepast door a33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1. Is dit hoe jullie het ook zouden doen?

 

attachicon.gifTegelvoet.jpg

als je bout genoeg draad heeft plaats je twee moeren onder de plaat en regelt daarmee met de onderste dat ie vast is aan de tegelvoet en de bovenste middels hoogte de loodrechte stand van de mast

aangepast door Tonskidutch

Space Cowboy

Jamiroquai

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waterpas hoeft enkel bij een draaibare installatie.

 

De schaalverdeling op een schotel is ook niet echt nauwkeurig, dus je gaat toch altijd aanpassingen moeten doen om de juiste instelling te bekomen.

En dat gaat gemakkelijk met de schotel.

 

mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

en het beste is dat het altijd waterpas staat

zeker als men een motor opstelling maakt

Waarom is dat het beste?

 

Ik heb dat bewust niet gedaan.

Ik moet om de bomen van de buren heen kijken. Als die nat zijn ben ik met elke dB geholpen.

Die schuinstand helpt net even dat beetje. Hier tenminste.

Ook HF houdt zich wel eens niet aan onze regels.

 

Maar nu ik eigenlijk een motor wil, is die schuinstand en blok beton wel een nadeel ja. :crazy:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste tesla

Als de pijp van een vaste schotel niet helemaal waterpas staat, maakt dat helemaal niets uit. De elevatie van de schotel is maar een richtwaarde en moet je toch fijntunen. De schuinte van de lnb (skew) kun je instellen met de lnb-klem.
Alleen bij een Multytenne waar 4 lnb's in de kop zitten is het wel belangrijk dat hij op de juiste schuinte staat.
Bij een draaibare schotel is het wel van belang dat de mast zuiver verticaal staat om er voor te zorgen dat de beschreven boog de Clarkebelt volgt.

Er is dan ook geen enkel argument om de schotel bewust op een schuine pijp te zetten zodat de signalen om de bomen van de buren heen kijken.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry jongens, maar als jullie het niet erg vinden, ik laat mij geen tegelvoet aanmeten!! :D

In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...