Ga naar inhoud


kijken van hd zenders van canal +


dennis118

Aanbevolen berichten

Als je nu de Astra 19,2 weer ontvangt en je kijkt naar de binnenzijde van de schotel, dan moet je de schotel iets naar het oosten draaien, zodanig dat de kop zich 38mm naar rechts verplaatst. Verder moet de schotel 1 graad omlaag gezet worden, zie de schaalverdeling bij de mast.

Dan de kop van de Astra 23,5 in de klem zetten en deze 11 graden schuin instellen, zie de schuine lijn op de mal.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Heb je de kop voor 23.5 in de houder zitten ? Hoe staan de lnb instellingen in die oude ontvanger ?

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo wat een verhaal sprietje. Is er geen simpeler manier, zoiets van een klein stukje naar rechts dan zit je goed ;)

 

Ok ga morgen een poging wagen.

 

Heb je de kop voor 23.5 in de houder zitten ? Hoe staan de lnb instellingen in die oude ontvanger ?

Ja 23.5 kop zit in de houder en afgesteld middels de mal van canal+. De instellingen van de oude receiver moet ik even checken, maar dit is dan op basis van mijn oude duo lnb (astra 19.2 en hotbird) dus wat heb ik hier aan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

De kans is dan groot dat je dezelfde instellingen kan gebruiken maar geeft dus geen 100% zekerheid dat je dit moet overnemen.

Die oude monoblocks werden geleverd met verschillende diseqC instellingen.

 

Beter kijk je in het menu van je decoder even naar de diseqC instellingen.

Voor de Duo lnb van CanalDigitaal moet de instelling zijn; Astra 19.2 op A (of 1) en Astra 23.5 op B (of 2)

A of 1 en B of 2 is afhankelijk wat er door de programmeur van de software gebruikt is. Dat wil per merk wel eens verschillen.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo wat een verhaal sprietje. Is er geen simpeler manier, zoiets van een klein stukje naar rechts dan zit je goed ;)

Ok ga morgen een poging wagen.

 

Ja 23.5 kop zit in de houder en afgesteld middels de mal van canal+. De instellingen van de oude receiver moet ik even checken, maar dit is dan op basis van mijn oude duo lnb (astra 19.2 en hotbird) dus wat heb ik hier aan?

Als je beeld op 19.2 wegvalt als je de andere kop afschermt , staat je schotel aardig goed .

 

Koppel de nieuwe ontvanger met de 19.2 op poort 1 en 23.5 op poort 2 er aan .

Kijk of je beide satellieten ontvangt , gewoon met de zaplijst .

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

zo, vandaag weer bezig geweest met het afstellen van de schotel. ik heb de schotel weer aangesloten op mijn nieuwe decoder en naar de instellingen gegaan. Daar zag ik dat het signaal al vele malen beter was op de astra 1 satelliet. Zie foto. Heb de port nu ook op 1 gezet. Als ik echter naar de instellingen van de astra 3 satelliet gaat, dan snap ik het niet helemaal meer. De opgegeven transponder die jij mij opgaf sprietje kan ik niet vinden. Als ik de disecq settings op disable of op port 1 zet dan heb ik even veel ontvangst als op de astra 1 satelliet. Zet ik hem echter op port 2 dan heb ik weer bijna niets. Heeft dit weer met het uitrichten te maken. zoals eerder benoemd kan ik de juiste transponder ook niet vinden. Ik kan deze eventueel wel handmatig toevoegen is dat raadzaam en wat moet ik dan precies invullen bij de verschillende velden. Heb hier een foto van gemaakt en hier geplaatst. Heb uiteindelijk de disecq port van de astra 3 maar op diable gezet en een blind scan uitgevoerd op de beide satellieten. Hierbij werden ruim 700 kanalen gevonden, maar veelal buitenlandse kanalen. Enige nederlandse kanalen die hij vind zijn npo 1 2 3, rtl 4,5,7 sbs6 en net5. Echter alleen in sd. De fox voetbalcanalen en film 1 + andere hd kanalen worden niet gevonden. Dus wat doe ik fout. Ik zie door de bomen het bos niet meer. Ik heb een aantal fotos toegevoegd, ter verduidelijking van mijn instellingen.

post-75338-0-47456200-1422040888_thumb.jpg

post-75338-0-94566400-1422041536_thumb.jpg

post-75338-0-63545100-1422041590_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je ook werkelijk beeld op 19.2 ?

Als je astra 23.5 op port 3 zet , zoekt hij waarschijnlijk weer met de lnb voor astra 19.2

Zet 23.5 nu maar op port 2 , verlaat het zoek menu en zap de lijst van astra 3 door dan heb je waarschijnlijk gewoon beeld .

aangepast door trust

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ik heb wel gewoon beeld op 19.2. Als ik 23.5 op poort 2 zet dan heb ik geen signaal. Zie ook de fotos. ook vind hij bijna alle canalen van canal+ niet. Dus ik kan wel door de kanalenlijst zappen maar de belangrijkste canaal+ zenders staan hier niet tussen. Ook de opgegeven transponder kan ik niet vinden of op scannen dus moet ik die dan handmatig erin zetten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als de de loshangende lnb kop aan de oostkant nu eens afdekt en vervolgens signaal astra 3 zoekt via port 2?

Mogelijk staat je schotel niet goed uitgericht.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dennis , heb je al geprobeerd een Fastscan te doen ? Door die blindscan te doen met disable-de diseqc 23.5 staan daar de frequenties in voor 19.2 , dus heb je geen werkende transponder .

Die kun je daar veranderen of toevoegen .

Nog beter is de 23.5 eerst verwijderen en opnieuw toevoegen . En dan de fastscan doen .

aangepast door trust

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Trust bedankt, maar hoe doe ik dat die fastscan. Ik kan bij satellite setup kiezen tussen blind scan en presetscan maar fastscan kom ik zo snel niet tegen. En hoe verwijder ik die 23.5 satteliet en hoe voeg ik die dan weer toe? Ik zie in je handtekening dat je een openbox s9 hrbt. Ik heb een s10, dus mogelijk zijn dit de zelfde instellingen.

 

Bedankt in ieder geval voor de hulp tot zover

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had niet opgemerkt dat je een openbox gekocht had , die heeft inderdaad geen fastscan .

Ik zal de S9 tevoorschijn halen en kijken hoe het ook al weer ging , even m'n koffie opdrinken .

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Let wel , ik heb een SKYBOX S9 maar misschien werkt het menu hetzelfde .

Via Menu-installation-satellite list zie ik de satelliet lijst met vinkjes achter de sat die je wilt ontvangen .

Onder de lijst staan bij mij 3 knoppen , rood EDIT , groen Add en blauw DELETE .

selekteer Astra 23.5 en druk op blauw , bij mij komt de melding ARE YOU SHURE , na bevestigen verwijnt die uit de lijst .

vervolgens druk ik op groen en vul in bij :  Add Satellite ,  ASTRA 3 en 23.5  in en druk op geel .

Astra 3 staat nu in de lijst , wel nog het vinkje erachter zetten .

dan EXIT drukken en en bij Antenne Setup kontroleren of voor Astra 3 de lnb op Universeel 9.750-10.600  staat  en diseqc 1.0 op port 2 , diseqc 1.1 op Disable en motor op OFF

Je zult zien dat er daar ook staat NO TP dat komt omdat je nog geen nieuwe scan gedaan hebt .

Wederom EXIT drukken  en Single scan voor Astra 3 kiezen , vervolgens Blindscan selekteren , daarna SEARCH .

Hopelijk kun je een positief bericht melden 

aangepast door trust

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...